نبرد بر سر انواع نمای خشک و نحوه برنده شدن در آن

کم و زیاد شدن رنگ مشکی به میزان منگنز و سایر ترکیبات این آجر نما نسوز بستگی دارد . نمای مونولیت جزو جدیدترین متریال نما است که در ترکیبات آن از رزین و مواد ضد اشعه استفاده می ­شود. یکی از انواع نماهای سبک ساختمان؛ که از ترکیبات سنگ مرمر، گرانیت، کوارتز و رنگ­ های طبیعی ساخته شده است. سیستم نمای خشک ممکن است بیش از یک لایه داشته باشد. نمای سایبان خورشیدی نوعی کنترل خورشیدی است که میتواند برای بهینه سازی میزان افزایش گرمای خورشید و نور مرئی وارد شده در یک ساختمان استفاده شود. به عنوان مثال آجر شاموتی نوعی آجر نسوز است که در نمای ساختمان با آجر نما کاربرد دارد. کرتین وال که از انواع نمای خشک محسوب میشود، مجموعهای از اجزای ساختاری است که یا به صورت پنل در کارخانه ساخته میشوند که کرتین وال یونیتایز (Unitized Curtain Wall) نام دارد و برای نصب به محل پروژه میآورند یا به عنوان اجزای جدا از هم به سایت آورده میشوند و در محل مونتاژ میشوند که به کرتین وال استیک (Stick Curtain Walling) مشهور است. Post was generat ed ᠎by https://behsaznama.com Content G enerator ​DEMO .

متریال نمای خشک

سرامیک به عنوان سرامیک و صنعت وابسته گفته می شود. قیمت اجرای نمای سرامیک خشک که با توجه به حذف ملات پایینتر نیز آمده، به همراه اجرای نمای سراميک خشک را به یکی از محبوبترین شیوههای کاربردی تبدیل کرده است. شستشوی نما و استفاده از مواد نانو در طی فرآیند شستشو موجب می شود نمای آجری ساختمان شما در برابر گرد و غبار، رطوبت و آلودگی مقاوم شود و به نوعی یکی از الزامات اجرای نمای آجری ساختمان است. بایرامیکس با استفاده از پیستوله و یا ماله اجرا می ­شود و قابلیت شستشو دارد. برخی از پیمانکاران برای نمای ساختمان هم در دکوراسیون داخلی و هم برای نمای کلی ساختمان کمک می گیرند . برخی از انواع ساختمان­ های ظاهری ساده و مینیمال دارند، با استفاده از متریالی مانند بتن و یا کامپوزیت می­توان نمای ساختمان را به صورت مینیمال طراحی کرد. طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود.

اجرای نمای خشک آجر

که در این صورت در مقابل باران قابل تنظیم خواهد بود. البته هزینه پیادهسازی این روش از سایر روشها بیشتر است که با توجه به ظرافت و تجهیزات خاصی که در آن به کار میرود، هزینه آن توجیهپذیر است. استفاده همزمان از ترمووود و آجر یا سنگ و آجر در نمای ساختمان، زیبایی خاصی به نما می دهد. مطلب پیشنهادی: دیوارپوش PVC، زیبایی دیوار خانه با کمترین قیمت! از نظر زیبایی و عناصر معماری، این نوع بسیار محبوب است اما از نظر امنیت در زمان زلزله نیاز به استفاده از مصالح مناسب و دقت در اجرا دارد. نمای تراکوتا معمولا با فاصله از نمای اصلی نصب می شود. یکی از جدید ترین روش های نصب سرامیک در ابعاد بسیار بزرگ و با ضخامت کم است. از آجرهای نسوز باکیفیت در نمای ساختمان استفاده کنید تا متحمل خسارت های بعدی برای جلوگیری از فرسودگی و بازسازی نمای ساختمان نشوید. رعایت اصول طراحی و اجرای نمای ساختمان به زیباتر شدن و طول عمر بالای نمای ساختمان کمک می­ کند. در مطلب اصول طراحی نما، راجع به نکته­ های مهم طراحی نما صحبت کرده­ایم پس این مطلب را از دست ندهید. مطلب پیشنهادی: نمای کامپوزیت، پرطرفدارترین نمای ساختمان های مدرن!

چهار نکته برای اختراع مجدد اجرای نمای خشک و برنده شدن

در این مطلب با انواع متریال نمای ساختمان آشنا شدیم. نمای سرامیک خشک پرسلانی برای کاربری های مختلف تجاری، اداری ، مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان ، پایانه ها و ایستگاه های مترو و . با رشد تکنولوژی و پیشرفته شدن دستگاه ها و کوره های آجر پزی، انواع آجر نیز تغییر کرد. اجرای نمای آجری با طرح زیگزاگ : شیوه ی اجرا به این صورت است که آجر ها به صورت عرضی ولی با زاویه ی تقریبا ۴۵ درجه کنار یکدیگر قرار می گیرند. این نوع اجرای نمای ساختمان روشی جدیدتر است و سرعت اجرا و مقاومت نمای ساختمان در آن بالاتر از روش اجرا با ملات است. معمولا این روش سیمانکاری با استفاده از سیمان سفید انجام می شود. اجرای نمای ساختمان با استفاده از ملات: از جمله روش ­های سنتی و قدیمی اجرای نمای ساختمان است که در آن مصالح نما با استفاده از ملات به ساختمان نصب می­ شوند. وزن کم: در مقایسه با روش دوغابی، اجرای نمای خشک ساختمان بهطور میانگین 80 تا 100 کیلوگرم از وزن هر مترمربع کم میکند. به دلیل کاهش وزن نما، بار وارده بر اسکلت اصلی ساختمان از کاهش چشگیری برخوردار خواهد شد و در نتیجه میزان کمتری از میلگرد و بتون در ساختمان مصرف می شود که باعث کاهش هزینه های ساختمانی می گردد.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کلیک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید