نبرد بر سر قیمت آجر نما خشک و نحوه برنده شدن در آن

اجرای نمای آجری نکاتی دارد که باید پیش از اجرا و در حین اجرا به آن ها توجه کرد. بهترین سیستم نمای ساختمان باید محافظ خوبی در مقابل عناصر سخت طبیعی باشد و می­بایست به آسانی نصب شود، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشد، از رطوبت جلوگیری کند و بهترین عایق و محافظ باشد. در سیستم نمای خشک متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. را به شکل چشم گیری کاهش خواهد داد. سیمان مورد نیاز مشابه انواع دیگر سیمان است و میتوان با افزودن حداکثر درصد پوزولان، حجم سیمان را کاهش داد. در مناطقی كه در معرض وزش باد قرار دارند، استفاده از فواره های كوتاه و نیرومند مناسب تر است. با توجه به مطالعات متعدد انجام شده در آزمایشگاه در مورد دوام و ماندگاری GFRC ، و در شرایطی که کاملاً با شرایط محیطی سازگار است، دیده میشود که در بسیاری از محیطها، مانند قرار گرفتن در معرض اسپری نمک یا رطوبت بالا، GFRC به خوبی کار میکند. Da​ta w​as created by https://behsaznama.com C​on᠎te nt ​Gene ra​to᠎r DEMO.

اجرای نمای خشک

استفاده از روش اسپری اجازه میدهد تا از درصد بالای شیشه استفاده شود که بیشترین خصوصیات مکانیکی را به نما میدهد. همچنین به نوبه خود این اجازه را میدهد تا ضخامت سطح نما کاهش یابد. دیوار ساخته شده پس از بندکشی بین آجرها در سطح در نهایت دارای نمایی یکدست و شکیل خواهد شد . دیوارهای باربر: دیوار باربر از عناصر سازهای مهم بنا میباشند، این دیوارها میتوانستند بار عمده سقف را در غالب نیروهای رانشی و نیروهای جانبی چون بادها و غیره تحمل کنند، به همین دلیل ابعاد این دیوارها متناسب با نوع ساختمانها متغیر بوده است. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. اگر نمای ساختمان ساخته شده از GFRC در مقابل آتش قرا بگیرد، نمیسوزد، بلکه به عنوان یک تنظیم کننده در برابر آتش عمل میکند و از سطح ساختمان که در پشت آن قرار دارد، در برابر شعلههای آتش محافظت میکند. در حقیقت، دوام و مقاومت GFRC در برابر طوفان، سیل، آتش سوزی و زلزله در آزمایشگاه و همچنین در بسیاری از پروژهها ثابت شده است. ساختمان های به جا مانده در ایران دارای قدمت بیش از هزاران سال است و در آن ها از آجر قزاقی دست ساز و آجرهای سنتی استفاده می شده، آجر قزاقی از جنبه ی مقاومت بسیار بالا می باشند.

الیاف شیشه (Glass Fiber) خود را در دماهای بالا حفظ میکند، استحکام و سختی مناسبی دارد، خواص مکانیکی مقاومت به رطوبت و خوردگی مناسبی دارد و نسبتا ارزان است. زمانی که محیط از آب اشباع می شود در محل های درز بندی شده، آب می تواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند ودر نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. تأثیرات زیست محیطی GFRC بسیار کمتر از بتن، سنگ یا سایر مواد سنتی است و بسیار سازگار با محیط زیست است. نمای کلاسیک یا رومی ساختمان، برگرفته از معماری کلاسیک رومی و یونانی است. معمولاً از دو روش مختلف برای اجرای GFRC بر روی نمای ساختمان استفاده میشود: اسپری کردن و پیش دوغاب کردن. انواع رنگ ها و طرح های مختلف برای انتخاب آجرنما وجود دارد. در مقایسه با بتن معمولی، از حساسیت و فرسایش کمتری در شرایط مختلف جوی برخوردار است و مقاومت بالاتری در برابر انجماد دارد. اگرچه نماهای مبتنی بر شیشه و آلومینیوم اخیراً بسیار محبوب شدهاند اما نماهای سفالی مانند نماهای آجری سالهاست در جهان مورد استفاده قرار میگیرند؛ اما در ایران استفاده از نما چند سالی است که در سطح کشور دیده میشود. الیاف شیشه به سطح نما خردشده (Chopped) مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از الیاف بلند حداکثر مقاومت ممکن را برای قطعات ساخته شده به این روش ایجاد میکند. جالب است بدانید که بیشترین روشی که در نصب آجرنسوز متداول است اجرای نصب آجرنسوز با ملات است اما توجه داشته باشید که در دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان ها توصیه می شود از روش خشک برای نصب آجرنسوزها استفاده کرد چراکه کثیف کاری کمتری در مقایسه اجرای این مطلب با ملات دارد. در روند اسپری کردن Spray-upبرای نمای خشک، از آنجا که دوغاب بتن مایع به قالب پاشیده میشود، عملکردی بسیار شبیه شاتکریت است. از آنجا که سطح GFRC با یک پلیمر خاص آغشته شده است، ترک، سابیدگی و خوردگی در سطوح نما دیده نمیشود. الیاف مورد نیاز در GFRC از نوع الیاف شیشه میباشد. در این فرآیند از نازل مخصوص اسپری برای اجرا و پاشش دوغاب بتن سیال و برش و پاشش همزمان الیاف شیشه استفاده میشود. از نازل مخصوص اسپری برای پاشش همزمان فیبرهای شیشه خرد شده و دوغاب سیمانی بر روی قالب استفاده میشود. اسپری کردن به این روش جی اف آر سی بسیار قوی ایجاد میکند، اما خرید تجهیزات میتواند کمی گران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید