نحوه انتخاب اجرای نمای کامپوزیت

بلیچینگ یکی از روش های سفید کردن دندان می باشد و فقط برای افرادی کاربرد دارد که به مرور زمان رنگ دندان های آنها زرد یا قهوه ای شده است. با اینکه لمینت و کامپوزیت دندان هر دو طیف رنگی گسترده ای دارند اما معمولا لمینت دندان شفاف تر از ونیر کامپوزیت میباشد، یعنی لمینت در برابر لکه ها مقاوم است اما ونیر مانند دندان های طبیعی لکه دار میشود و رنگ آن به مرور تغییر میکند. استفاده از نمای آلومینیومی بسیار ساده است و بهراحتی نصب میگردد. کامپوزیت دندان هزینه پایین تری نسبت به لمینت دندانی دارد زیرا از مواد ارزان تری ساخته شده و تکنیک اجرایی ساده تری نیز دارد. نصب کامپوزیت آلومینیوم بسیار ساده است. در کل میتوان گفت قیمت لمینت حدود 3 برابر کامپوزیت دندان مطالب بشتر است. همچنین به دلیل استحکام مواد و لعابی که پس از نصب لمینت دندان اعمال می شود در برابر لکه و ساییدگی بسیار مقاوم است. آنچه باید به آن توجه کرد این است که هر چقدر ورقه ها ضخیمتر شوند قیمت و هزینه آن هم بیشتر می شود و این به این دلیل است که مواد میانی و بیرونی بیشتری برای تولید آن استفاده شده است. در همه حال باید مراقبت های بعد از لمینت را رعایت کنید.

نمای کامپوزیت

نکته آخری که باید در رابطه با تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان بدانید، این است که لمینت سرامیکی برگشت پذیر نیست و اگر به هر دلیلی از آن ناراضی باشید نمیتوان آنها را جایگزین کرد، مگر اینکه دندانپزشک آنها را ریموو کند. اگر قصد نصب کامپوزیت دندان را دارید، باید از مصرف غذاها و نوشیدنی ها رنگی خودداری کنید تا لکه ای روی سطح آنها نیوفتد. در ادامه ما سعی کردیم که به آنها به صورت مجزا اشاره ای کنیم. کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک در مطب قابل انجام است و تنها در یک جلسه اجرا می شود، به این صورت که فرد متخصص، مواد رزین را روی دندان قرار داده و پس از تراز کردن آنها با اشعه لیزر این مواد را سفت میکند، اما لمینت نیاز به قالب گیری و ساخت در لابراتوار دارد. لمینت و کامپوزیت فارغ از تمام تفاوت هایی که در این مقاله ذکر شد، هر دو کارکرد تقریبا یکسانی دارند، اما روکش با این دو روش متفاوت است. Po st has  been g enerated by behsaznama Conte᠎nt G enerat or DEMO !

آخرین تفاوت این دو روش در طول دوره درمان و نحوه اجرای آن ها است. برای مثال، تغییر رنگ قابل توجه یا مسائل مربوط به فاصله دندانی ممکن است کاملا با کامپوزیت دندان برطرف نشود، بنابراین لمینت بهترین گزینه پیش روی شماست. لمینیت و کامپوزیت فقط برای بازسازی ظاهر دندان ها کاربرد دارد و نمیتوانند مشکلاتی از قبیل پوسیدگی و شکستگی های عمیق را پوشش دهند. علاوه بر مشکلاتی که برای شما پس از اجرا به وجود خواهد آورد می تواند خطراتی نیز در ساختمان شما ایجاد نماید. با اینکه برای نصب لمینت دندانی، باید حدود 0/5 تا 1 میلی متر از دندان تراشیده شود، اما این مقدار برای اعمال روکش، بسیار بیشتر است. در نهایت هر لایه را باید با استفاده از نور آبی و دستگاه مخصوص سفت کرده تا استحکام کافی خود را حفظ کنند. مثلا برای نصب پرسلین ونیر باید ابتدا بخشی از مینای دندان تراشیده شود، قالب ها به لابراتوار فرستاده شوند و تمام این پروسه به هزینه لمینت دندان اضافه میکنند.

در واقع شرایط دندان شما بهترین روش برای ترمیم را مشخص میکند. کدامیک برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ همان طور که پیش تر اشاره کردیم، قیمت لمینت از کامپوزیت بالاتر است، اما روکش به خاطر اینکه برای درمان مشکلات عمیق پوستی نظیر پوسیدگی ها و طول عمر بالاتر، معمولا هزینه بیشتری دارد. اکثر دندانپزشکان موافقند که روکش های لمینتی طبیعی ترین و شبیه ترین دندان ها را ارائه می دهند. ضخامت روکش کامپوزیت همچنین سطوح بالاتری از عایق را در داخل ساختمان نه تنها از نظر گرما بلکه از نظر صدای خارجی نیز ارائه می دهد. اگر بخش زیادی از دندان شما پر شده یا برای برطرف شدن پوسیدگی های دندانی، مجبور به عصب کشی شده اید، روکش بهترین گزینه برای ترمیم دندان شماست. اگر دندانهای شما به شدت لکهدار، آسیب دیده، نامرتب با شکاف های بسیار بزرگ هستند، لمینت دندان برای شما بهتر است، اما ونیرهای کامپوزیت برای مشکلات خفیف تر به کار میرود. از طرف دیگر، ونیرهای کامپوزیتی سریع تر تغییر رنگ میدهند و در نتیجه مستعد لک هستند. در این مطلب به معرفی شرکت های طراحی و اجرای نمای کامپوزیت در شیراز می پردازیم پس از توضیحی مختصر درباره نمای کامپوزیتی بهترین شرکت های فعال در این زمینه را در شهر شیراز به شما معرفی خواهیم کرد همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید