نحوه انتخاب زنان با نمای خشک

نمای خشک به نمایی گفته می شود که در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی و بدون ملات استفاده می شود. باید در نظر داشت که در سیستم نمای خشک، متریال نما توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که همین امر باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب درست و صحیح این اطمینان را می دهد که در شرایط سخت نیز به هیچ عنوان سقوط نخواهد کرد. یکی از پیشرفت های چنین سیستمی در اجرای نمای سرامیک خشک، محافظتی است که برای ساختمان در برابر عوامل جوی ایجاد می کند بدون اینکه هیچ گونه انتقال گرمایی از سازه ساختمان صورت گیرد. نصب شیشه نمای کرتین وال از آنجا که نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان از نظر مسائل سازه در ارتفاع محسوب می شود، بسیار محبوب می باشد. از آنجا که مولیون ها ستون های سازه محسوب می شوند باید یکپارچه باشند.البته شایان ذکر است برخی از آرشیتک ها به جهت رعایت بعضی زیبایی های بصری نما از داخل سازه و ظرافت در طراحی نمای ساختمان اندازه لامل های افقی و لامل های عمودی را با یکدیگر برابر می گیرنددر لامل ها شیارهایی جهت اتصال لاستیک های EPDM برای اعمال ترمال بریک ( Thermal break ) تعبیه شده است.

آیا زمان گفتن بیشتر درباره نمای خشک نمایان است؟

به جهت اندازه گیری همزمان در سایت و ساخت قطعات ، دیگر نیازی به کنترل عملیات ساخت در کارخانه نیست. لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما فروش تجهیزات نمای خشک باز خواهد گشت. در واقع منظور از نمای خشک، نماسازی بدون استفاده از ملات است. چراکه بهترین روش هوابندی و آب بندی در روش Unitized صورت می گیرد.این سیستم اجرای کرتین وال نما در واقع برای تکنولوژی مدرن اختراع شد.اساس کار در این روش ساخت قاب با اعضا مولیون ،ترنزوم و شیشه ها در کارخانه است.اعضا پس از حمل توسط براکتهائی که نصب میشوند و مولیونها و ترانزوم های نر و ماده به هم متصل می گردند.شایان ذکر است، در این سبک کلیه مراحل ساخت در کارخانه تحت کنترل سازندگان بوده به همین جهت از دقت بالائی نیز برخوردار است.روش Unitized بیشتر برای ساختمانهای مدولار در نما که سرعت بالائی نیز در ساخت دارند پیشنهاد می شود. Post has  been g enerat᠎ed  by behsaznama Conte nt G​enerator DEMO.

قطعات نمای خشک

نصب شیشه نمای کرتین وال به جهت پر طرفدار و پر مصرف بودن نمای شیشه ای در سازه ها بسیار حائز اهمیت است. در سیستم استیک ، لامل ها قبل از اجرای نمای کرتین وال در داخل کارخانه تولید و لقمه بندی می گردد. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. روش دیگری که مجرى نماى كرتين وال می تواند در طراحی نمای شیشه ای از آن بهره گیرد، روش ساختSemi- unitized است. شایان ذکر است در ایران بیشتر نماهای کرتین وال شیشه ای به روش Stik اجرا می شوند .سیستم نصب شیشه نمای کرتین وال استیک به سیستم اجرای نمای کرتین وال لامل نیز معروف می باشد .

اولین نمای کرتین وال توسط یک مهندس آلمانی به نام Walter Gropius طراحی و اجرا گردید. نمای کرتین وال را به جد می توان از پرطرفدارترین متریال نما در بین طراحان کارفرمایان دانست. اجرای نمای سرامیک خشک را در ساختمان هایی می بینیم که قبلاً از نمای ورق کامپوزیت استفاده شده است. شایان ذکر است که کلیه مراحل کار ذکر شده در بالا با استفاده از ابزار دقیق کنترل و هدایت می شود. مساحت زمین ۴۰۰ متر مربع و کل بنا حدود ۳۰۰۰ متر مربع شامل طبقه همکف و نیم طبقه برای لابی و کاربری تجاری، طبقات ۲ و ۱ تجاری، یک طبقه برای زیرزمین با پارکینگ و ۴ طبقات بالا برای استفاده اداری چالش های استراتژی طراحی و اجرا در این پروژه حول محور کاربری، ارتفاع، مقیاس و موقعیت ساختمان است که در بافتی از ساختمان ها برای کاربری تجاری و اداری قرار گرفته است و نیاز به همسویی حجم این پروژه با این پارچه است. نمای خشک یک نمای مدرن امروزی است در این نما از ملات سیمانی و دوغاب استفاده نشده است و با چهار چوب نگهداری می شوند. This c᠎onte​nt w᠎as writt᠎en by G​SA Co nt​ent ​Ge᠎nera tor DE᠎MO.

دیدگاهتان را بنویسید