نحوه بازیابی اجرای نمای کامپوزیت

طرح های گوناگون سنگ ساختمانی که بر روی این پانل ها به کار رفته اند، آن ها را به پیشرفته ترین و زیباترین ورق کامپوزیت تبدیل نموده اند. سهولت تعویض ورق ها در صورت صدمه در نما. دستیابی به اهداف معماری پایدار در چنین ساختمان های بلندی در کنار استفاده از این انرژی تجدید پذیر با روش های مرسومی مثل کنترل بار حرارتی از طریق اجرای پوسته ساختمان به صورت دو جداره کردن ممکن است. خواص کامپوزیتها در مجموع از هرکدام از اجزاء تشکیل دهنده آنها بهتر است و اجزاء مختلف یعنی همان بخش فلزی و پلاستیکی، کارایی یکدیگر را بیشتر میکنند. همان طور که می دانید انجام کامپوزیت دندان یک بخش است و بخش دیگر مراقبت کافی از آن است. یکی دیگر از مزایای نمای کامپوزیت این است که نمای کامپوزیت در برابر صدا و گرما و سرما عایق خوبی به حساب می آید و می توان با استفاده از نمای کامپوزیت از هدر رفتن انرژی زیادی جلوگیری نمود. همه طراحان و معماران متفق القول هستند که یکی از اصلی ترین معیارهای سنجش کیفیت یک ساختمان، نمای آن است که از نظر بازدیدکنندگان تایید می شود. ᠎This data w as generat​ed ​with behsaznama Content Gen᠎erat or Demoversi on .

قيمت اجراي نماي كامپوزيت

یکی از روش های رایج برای این منظور، استفاده از پوسته یا نمای کرتین وال (Curtain Wall) است که از جدیدترین نماهای موجود به شمار می آید. مقاومت در برابر آتشسوزی : جالب است بدانید که از لحاظ مقاومت در برابر آتشسوزی این مصالح در پروژههای ساختمانسازی در بسیاری از کشورها بهعنوان مصالح ضد احتراق شناختهشده و مورداستفاده قرار میگیرند. هسته ی آن از پلی اتیلن با وزن کم، رنگ ضد باکتری و ضد آلاینده است. مهمترین دلایلی که باعث شده تا این نوع نمای فلزی بسیار موردتوجه قرار بگیرد، سهولت اجرای آن و وزن کم سازهای است که بهموجب استفاده از آن روی کل ساختمان افزوده میشود. دراین روش پنل ها با استفاده از پرچ و پیچ بر روی زیرسازی سازه ثابت و محکم می شوند. اجرای نمای کامپوزیت ساختمان به روش ثابت به گونه ای است که پس از ایجاد برش و شیار به صورت ثابت با پیچ و یا پرچ بر روی ورق های کامپوزیت آنها را بر روی زیرساز آلومینیومی یا آهنی متصل می نماییم و در بین ورق های نصب شده از تسمه ها و چسب های پلی اورتان استفاده می شود که در برخی موارد از چسب های لاستیک سیلیکونی نیز استفاده می کنند اما این چسب ها نسبت به چسب های پلی اورتان دوام کمتری دارند و در مقابل آب زودتر جدا می شوند . Th is post w as g᠎en᠎er​ated ᠎with t he he lp  of behsaznama  C᠎ontent Gener ator Demoversion!

در روش هنگینگ یا ریلی از پیچ و پرچ خبری نیست و بلکه ریل های آلومینیومی با تقاطع مشخص را در باکس نبشی های آهنی با کمک بست های آلومینیومی که دو سوراخ دارند به زیرسازی ها متصل میکنند. در این روش پس از اجرای کمربندهای آهنی و براکت های فلزی ناودانی های ریلی آلومینیومی با توجه به دیتایل اجرایی بـه براکت های فلزی متصل می گردند. برای آنکه بخواهید دندان های جلویی خود را کامپوزیت کنید توصیه می شود از نوع میکروفیلد استفاده نمائید. با این حال شما با اجرای نمای کامپوزیت می توانید از ویژگی هایی برخوردار شوید که در سایر روش های نماسازی از آن ها برخوردار نخواهید بود. رنگ دهی روی ورق های کامپوزیت آلومینیوم بر اساس رده بندی های تکنولوژی های خاص خود ساخته می شود از آن جمله می توان به رنگ پلی استر و پی وی دی آی اشاره کرد. به دلیل امکان گردش هوا در پشت ورق ها تعریق صورت نمی گیرد.

عملکرد غیر وابسته در هنگام زلزله : از آنجا که این ورقها بهصورت ثابت به نمای ساختمان متصل نمیشوند، هنگام وقوع زلزله ورقها در جای خود حرکت کرده و امکان فرو ریختن آنها بسیار کم است. به راحتی قابل شستشو است. قسمت قابل توجهی از این مصرف به ساختمان های بلند مرتبه اختصاص دارد. در کشور ما 40 درصد انرژی در حوزه ساختمان به مصرف می رسد. سنگ کاری به طور کلی برای ظاهر خشن و روستایی خود ترجیح داده می شود. ساختار این نوع پانل بهره گرفته از رنگهای موجود در طبیعت میباشد و روی سطح میانی این ورق، رنگ طلایی خاصی پاشیده شده است که جلوه بینظیری به ظاهر این نوع پانل میدهد. اجرای نما با سیستم فیکس بهتر است یا سیستم هنگ؟ صرفه اقتصادی: نمای کامپوزیت ازنظر صرفه اقتصادی کمی گرانتر از نماهای عمومی دیگر میباشد، زیرا علاوه بر اجرای شاسی زیر کار آن، شامل نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی آن که از مواد پلی اتیلین میباشد میشود. سپس لبه های برگشتی ورق پانچ خورده و با استفاده از بولت های موجود در زیرسازی آلومینیومی نصب میگردد. مزایای نمای کامپوزیتی آلومینیومی چیست؟ دوام: با توجه به ضخامت بسیار کم ورق آلومینیومی نمای کامپوزیت در آسیبهای فیزیکی، مقاومت نماهای سنگی را ندارد و به همین دلیل اغلب سازندگان ترجیح میدهند برای ساخت ساختمانهای مسکونی، از کامپوزیت استفاده نکنند.

نمای کامپوزیت ویلایی

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از ادامه مطلب دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید