نقل قول های معروف در نما خشک

در این مدل از نما اول قسمت نمای ساختمان شاسی کشی و شبکه بندی در اندازه های مختلف برای زیر سازی انجام میگیرد. یکی از بهترین راههایی که میتوان به وسیله آن امنیت کافی برای ساختمانهای مختلف ایجاد کرد، استفاده از حفاظ برای پنجرهها و دربهاست. در این مقاله به معرفی انواع نما خشک میپردازیم و ویژگیهای مختلف آن را مورد بررسی قرار میدهیم. در نتیجه بعد از گذشت زمان به مرور نمای ساختمان کدر میشود و از براقیت سابق آن کاسته میشود. به همین دلیل در این مطلب با تقسیم ایران به 7 منطقه جغرافیایی، آبشارهای شاخص هر منطقه را در شکلی فشرده و موجز نمای خشک مدرن معرفی کرده ایم. و زمان بیشتری برای پاکیزگی تلف میشود.به این دلیل که در نماشویی کامپوزیت تمام سطح نما باید بادست شستشو گردد همین باعث اتلاف وقت میشود این روش را با اسفنج و تی و مواد شوینده انجام میدهیم.و در آخر کل سطح را دستمال میکشیم تا به براقیت برسیم. ​Th is artic᠎le has been do ne with G᠎SA  C on᠎tent G​enerat or D​em᠎ov ersion.

مصالح نمای خشک

مواد نانو را میتوان تسط پیستوله اسپری کرد و بر تمام سطح بصورت یکدست اجرا کرد. اما علاوه بر آن، از ناودانی، تیرآهن، قوطی، توری رابیتس و میلگرد ساده نیز بسته به شرایط پروژه میتوان استفاده کرد. از کاربردهای حفاظ پنجره دو جداره میتوان به موارد زیر اشاره کرد. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. در ساعت های دیجیتال می بایست ساعت، دقیقه و ثانیه را مشاهده کنید اما در ساعت های آنالوگ با یک نگاه متوجه زمان هر چند غیر دقیق خواهید شد. نمای کامپوزیت به علت سطح صاف و صیقلی بودن معمولا به عنوان پوشش خارجی ساختمان های تجاری و اداری مورد استفاده قرار میگیرد.در برخی از این ساختمانها که در شهر های صنعتی قراردارند به علت باران های اسیدی و الودگی هوا و دود و چربی به سرعت بر روی سطح نمای کامپوزیت می نشیند و در صورتی که به موقع اقدام به شستشوی نما نکنیم رسوب به خورد کامپوزیت رفته و دیگر قابل پاک شدن نمیباشد. در شهر های بزرگ و کلان شهر ها دود خودرو ها و آلودگی های کارخانه های صنعتی باعث ایجاد آلاینده های هوا میشوند که بخش زیادی از این الودگی ها توسط گیاهان و درختان و جنگل ها تجزیه و تصفیه می شود.اما بخش عظیمی از الودگی در هوا بصورت معلق میماند که به مرور زمان روی نمای ساختمان فرود می آید و با انباشته شدن بر زیبایی و شکل ظاهری نما اثرات نامطلوبی جای میگذارد.

چگونه برای صرفه جویی پول با نمای خشک؟

اما در نصب نما به شکل نامشهود، اتصالات بعد از اتمام نصب، دیده نمی شوند. امروزه نمای فریم یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین نماها بین مهندسان سازه است و بیشترین درصد استفاده در بین سازندگان در طراحی نماهای ساختمان را به خود میگیرد.علت ان طراحی زیبا و ایمن است. یکی از دلایلی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متفاوتی بود که در اجرای نما به روش سنتی وجود داشت. متوجه خواهید شد که من برای این لیست چند خانه کوچک زیبا (در مقایسه با خانه های دیگر) انتخاب کردم. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. در واقع رنگ های به کار رفته در بافت این قابلیت را دارند که طرح های موجود را مجزا از یکدیگر نشان دهند و این خود به جذابیت آن می افزاید. رنگ موی موقتی، رنگ موها را فورا تغییر می دهد، به صورت پودر و اسپری در دسترس است و کل مو را می تواند بپوشاند.

قیمت اجرای نمای خشک

از عوامل مهمی که باعث شده نما های کامپوزیت و شیشه ای بیشتر مورد توجه طراحان نمای ساختمان قرار گیرد این است کهدر سطح نمای ساختمان شیشه ها بیشتر دیده میشود و همچنین کامپوزیت یا فریم های المینیومی با ظزافت خاصی در کنار شیشه ها قرار میگیرند. با توجه به اینکه نماشویی با طناب از سرعت عمل بالایی برخوردار است دئر نتیجه هزینه شستشوی نما با طناب بدلیل اجرای سریع و تعداد روز های کمتر پایین تر خواهد بود. ضمن اینکه شست و شو و نظافت شیشه آسان تر خواهد بود. برای مثال جزئیات اجرای سرامیک خشک بدون شک متفاوت با اجرای نمای خشک آجر خواهد بود. این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت اجرای واش بتن توسط گروه های کوچکتر و نیمه حرفهای بسیار ارزان تر از شرکت های بزرگ است و در صورتی که تجربه و مهارت کافی برای اجرا وجود داشته باشد و مصالح با کیفیت استفاده شود کیفیت کار گروه های نیمه حرفه ای تفاوت چندانی با شرکت های بزرگ نخواهد داشت. سنگ مرمریت:مرمر از انواع سنگ های دگرگون است که در رنگهای سفید،خاکستری،سیاه،سبز،قرمز،زرد و ارغوانی می باشد.سنگ مرمر را برای تزئینات و نما سازی داخل ساختمان شامل،کف،دیوار و کارهای هنری بکار می برند.

دیدگاهتان را بنویسید