نمای خشک اسمکدان!

قابلیت غیرقابل نفوذ آجر نانو نما میتواند از تخریب و سایش نما در اثر نفوذ باران و برف جلوگیری کند؛ همچنین این پوشش نانو بر روی سطح آجر یک شبکه مولکولی ایجاد میکند که مزایای بسیاری به دنبال دارد. تمام سطح سطح دیوار باید تمیز شود و خاک و گچی بر روی آن وجود نداشته باشد.. بنابراین زمان عمر مفید عموماً برای رنگ نمای ساختمان پایه آب در نظر گرفته نمی شود خصوصاً اگر دمای محیط بسیار گرم باشد که در آن صورت هر چقدر زمان بگذرد از کیفیت مطلوب رنگ فاصله می گیریم. درسیستم نمای آجر خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می گردد، سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه دارنده قرار بگیرد. جهت انتخاب بهترین روش واترپرف کردن نما، باید بر اساس معیارهایی همچون جنس مصالح ساختمانی، مزایای هر روش، سهولت اجرا، هزینه و … در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی 30 تا 45 میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند.

این است علم پشت یک ایده آل نمای خشک

نصب خشک سنگ نما، ما را در ایجاد نمایی کامل و بی نقص و دارای زیبایی دلخواه در سریعترین زمان ممکن یاری میرساند. باشد. سقف ساختمان های اسکلت فلزی ممکن است به صورت طاق ضربی، تیرچه بلوک و یا به صورت های جدیدتر مانند دال بتنی و کامپوزیت باشد. مقاوم بوده، و به دلیل استفاده از چارچوب های آلومینیومی بجای ملات، برای ساختمان های بلند و برج ها بسیار مناسب است. اصولاً در اجرای نمای خشک برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن سنگ نما میشود. هر چند نصب خشک سنگ نما مانع ترکخوردگی و شکستگی بعد از نصب سنگ میشود امّا در حین نصب چنانکه دقت و مهارت لازم وجود نداشته باشد به سنگ آسیب وارد خواهد شد. در نصب خشک سنگ نمای ساختمان به دلیل سوراخ کردن سنگ، احتمال ترک خوردگی و یا شکستن سنگ در حین این عمل وجود دارد. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد.

در صورتی که در روش نصب سنگ نما با ملات فضای بین دیوار و سنگ کاملاً با ملات پر میشود و سنگ به دیوار میچسبد و در صورت انقباض و انبساط سنگ، احتمال ترک خوردن و شکستن آن بسیار بالا میرود. این شرایط برای نگهداری دیگر انواع رنگ آکریلیک پایه آب مانند رنگ ترافیکی که جزو پر کاربردترین پوشش های رنگی آکریلیک که بر مبنای حلال آب می باشند نیز صدق می کند. حلال رنگ نمای ساختمان آکریلیک آب است و دقیقا همین سیال باعث افزایش حجم و ضخامت رنگ می شود و پس از آنکه از رنگ در گذر مدت معین تبخیر شد ضخامت فیلم موجود کاهش می یاید. همان طور که می دانید رنگ های پایه آب زودتر از ترکیبات دارای حلال شیمیایی خشک می شوند و آن به دلیل سرعت تبخیر آب می باشد. چرا زمان عمر مفید رنگ آکریلیک پایه آب در نظر گرفته نمی شود؟ Post was gen​erated ᠎with the help of G SA C᠎on​tent Generat​or Dem​ov ersion !

نمای خشک نمایان

دمای بشدت بالا نیز در محیط مورد نظر توصیه نمی شود. دمای ایده آل همواره ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد و رطوبت و خشکی محیط نیز در حد استاندارد باید باشد. سعی میشود به نمای ساختمان هم اهمیت بیشتری داده شود تا معرف جایگاه ساختمان و فعالیت درونی آن باشد. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با مقطع مخصوص طراحی شده به صورت شیاردار ، بر روس ریل های آلومینیومی افقی قرار می گیرند و ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند. عایق حرارتی باید بهصورت مجزا از طریق اتصال مکانیکی یا چسب به سطح زیر کار متصل شود. برای پهن کردن ملات ازشمشه ی ملات استفاده میشود.آجرباید درتمام رج ها باریسمان وشاقول چیده شود.درموقع دوغاب دادن باید دقت شود دوغاب روی نما ریخته نشود چون منظره ی ناخوشایندی دارد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کرتین وال لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید