نمای خشک برای تازه‌آموزان و همه دیگران

انواع نمای خشک با آجر هرگز قدیمی نمی شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ در واقع به همین دلیل است که نمای ساختمان با آجر نما محبوبیت خود را در طول تمام این سال ها حفظ کرده است. در صورتی که شرایط آب و هوایی به صورت گرم و مرطوب باشد، با باز گذاشتن این محفظه امکان تهویه بیشتر فراهم میشود و در صورتی که شرایط آب و هوایی سرد و خشک باشد، با بستن این محفظه یک عایق گرمایی برای ساختمان میتوان به وجود آورد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. علاوه بر آن که چسب پلی اورتان به دلیل داشتن ویژگی انعطافپذیری بدون هیچ دردسر یا مقدمهای مانند گرم کردن به راحتی سطوح مختلف را در مسیر موردنظر به یکدیگر میچسباند. چنانچه این مواجه طولانی تر شود پشم سنگی که استنشاق شده در دستگاه تنفس باقی میماند و پس از انتقال به حلق وبلعیده شدن بافت های معده را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. به دلیل اینکه در زیرسازی نمایی فایبر سمنت از متریال هایی مثل آهن و آلومنیوم و پیچ و… لازم به ذکر است نمای فایبر سمنت علاوه بر زیبایی، بهره وری انرژی را به همراه دارد؛ نمای سمنت برد عملکرد حرارتی خوبی دارد و مستقیما مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که با توجه به فاصله ای که بین ساختمان و نما قرار میگیرد جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و صوت صورت میگیرد.

نحوه نصب نمای خشک

نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود .یکی از مزیت های نمای خشک فایبر سمنت این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد. 3. مصالحی که برای نصب نمای خشک به کار گرفته می شود باید کیفیت لازم را داشته باشند. هرچقدر که اشکال هندسی و شکست های مختلف در سطح نما بیشتر باشد,هزینه های مربوط به اجرای این بخش ها افزایش می یابد. تراکوتا در واقع یک کلمه ایتالیایی می باشد که به معنی پخته شدن می باشد. این روش از نصب نمایان جزو روش هایی است که به جهت مزایای زیادی که دارد مورد استقبال قرار گرفته و به طور گسترده در ایران استفاده قطعات نمای خشک شده است . عابق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم میشود . از دیگر ویژگیهای این ماده پرمصرف میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مقاومت فرسایشی بالا دارای قابلیت رنگ پذیری با رنگهای محلول در آب یا رنگهای حلال دارای مقاومت در برابر آب شور دارای ساختار غیر رسمی قابل استفاده در انواع مخازن آب آشامیدنی مقاومت در برابر شرایط آسیبزای محیطی دارای قدرت چسبندگی بالا به انواع مصالح و سطوح مهمترین کاربردهای چسب پلی اورتان چسب پلی اورتان در مدلهای مختلفی مانند فیلم، فوم، پودر، الاستومر امولوسیون و مایع در کارخانجات تولید و به بازار عرضه میشود.

بایدها و نبایدهای اجرای نما

فواصل و اندازهها و نوع اتصالات زیر به گونهای طراحی میشود که در برابر عوامل مخرب از جمله باد مقاوم باشد . از این ماده موثر میتوان برای کاربردهای متنوع صنعتی از جمله صنایع دستی، تجهیزات و ابزارهای تفریحی و غیره استفاده کرد. قبل از ابداع روش نمای خشک، از ملات و چسب برای نصب نمای بیرونی ساختمانها استفاده میشد. آجرباید قبل از مصرف تیشه داری شود. قبل از اجرای این فرایند ابتدا سطوح مورد نظر را کاملا تمیز کنید. به شما پیشنهاد میکنیم محصولات متنوع این فروشگاه اینترنتی را ببینید و با مقایسه مشخصات کالاها خرید خود را نهایی کنید. ناگفته نماند، این نما با استفاده از قاب فلزی در جای خود سفت و محکم میشود. اجرای نمای خشک در مقایسه با روش­های سنتی که با استفاده از ملات سیمانی و هزاران دردسر بزرگ و کوچک انجام می­شود، از مزایای بسیاری بهره مند است. بی تردید نماسازی ساختمان به روشهای مدرن مزیتهای زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم به مزیت های استفاده از نمای خشک و اینکه هزینه استفاده از این مصالح چقدر است بپردازیم. هزینه نمای کامپوزیت شامل نوع ورق کامپوزیت، قیمت پروفیل (به عنوان شاسی) و هزینه نصب ورق کامپوزیت میباشد. سرعت و نصب قطعات از نظر زمان و هزینه به صرفه خواهد بود. This w᠎as c reat​ed ᠎wi th behsaznama Content Generator​ D em᠎oversi on᠎.

اما در این روش با گذشت زمان به علت تفاوت ضریب انتقال حرارت و متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض ملات، احتمال جدا شدن سنگ از نما و برخورد آن به عابران وجود دارد.به علاوه این که بعد از جدا شدن سنگ از نما در صورتی که سریع اقدام به تعمیر آن نشود، تغییرات آب و هوایی و رطوبت، مواد و مصالح ساختمان را از بین برده و به عایق های ساختمان آسیب وارد میکند. در کنار تاثیرات پشم سنگ بر بدن، خود پشم سنگ پس از مدتی کیفیت خود را از دست میدهد و درصورتی که محصول به درستی انتخاب نشود به مرور زمان ریزش پیدا میکند. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند. اشاره کرد. صنعت اتومبیل سازی در ماشین آلات و تجهیزاتی که ارتعاش قطعات متصل در آن زیاد است مانند خودرو استفاده از چسب پلی اورتان عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید