نمای خشک – تجزیه و تحلیل عمیق در مورد اینکه چه کار می کند و چه چیزی نیست

مصالح نما، چهارچوب نگهدارنده، عایق، فضای خالی بین نما و دیواره ی اصلی و اتصالات جزو اجزای اصلی تمامی نماهای خشک می باشد. به دلیل عدم وجود فضای خالی در ساختار سرامیک خشک، این ماده در مقابل نفوذ عوامل خارجی به خصوص رطوبت مقاوم است. چرا که هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از بدنه سرامیک جلوگیری می کنند. همچنین بهتر است بدانید طراحی نما می بایست توسط معمار انجام گیرد و توسط شهرداری منطقه یعنی در منطقه ای که سازه یا همان ساختمان در حال ساخت است تأیید شود. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود.نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت.

انواع روش های نمای خشک

Th᠎is post was g​ener᠎ated with behsaznama C᠎on tent G enerat or Demov er᠎sion .

بسیاری از طراحان مجتمعهای مسکونی دوست دارند یک طرح بزرگ بر روی نمای ساختمان کار کنند؛ یا شرکتهای بزرگ مایلاند که از برند یا لوگوی خود در نمای سرکت استفاده کنند؛ قابلیت چاپ بر روی سرامیکهای اسلب این شانس را به آنها میدهد و میتوانند با خیال راحت طرح یا نوشته خود را ایجاد کنند. و اولین چیزی که هویت ساختمان را به ما معرفی میکند، نمای بیرونی آن است. از آنجایی که بازدهی و طول عمر یک سازه بستگی به کیفیت و نوع متریال دارد انتخاب و اجرای متریال ارزان قیمت می تواند بر کاهش طول عمر ساختمان تأثیر بگذارد البته قابل ذکر است هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد. قابل ذکر است سیستم های نما به انواع خشک و تر تقسیم می شوند. مقاومت زیاد: نمای خشک در برابر شرایط آب و هوایی سخت، مقاومت زیادی دارد و در مقابل باد و باران کاملا مقاوم است. در بازار متریال های مختلف و متعددی وجود دارد که می توان با توجه به بودجه و دیگر عوامل و موارد مانند سلیقه و انتخاب کارفرما انتخاب نموده و اجرا نمود. از بهترین متریال نمای خشک که مورد توجه مهندسان است، می توان به، سرامیکی، سنگ، شیشه، آجر، کامپوزیت، استرچ متال و اچ پی ال اشاره کرد.

نمای خشک مدرن

همچنین می توانید برای خرید متریال مورد نظر از معماران و طراحان مشورت بگیرید چرا که معماران آگاهی و اطلاعات بیشتری در مورد نوع متریال ها و دوام و استحاکم انها داشته و می توانند به شما راهنمایی بسزایی در انتخاب فروشگاه های قیمت مناسب برای خرید متریال بکنند. آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. امروزه انواع سنگهای مختلف مانند سنگ سمنت پلاست در نمای ساختمان به کار میرودد و نمای نانو در ساختمانسازی استفاده میشود. همچنین نمای رومی به دلیل گران بودن سنگهای مختص این نما بسیار هزینهبر بوده و در پروسه ساختمان سازی به صرفه نخواهد بود. وقتی صحبت از نمای آجر در مقایسه انواع نمای ساختمان میشود اغلب تصوری از آجرهای پهن و زرد رنگ در ذهن به وجود میآید در حالیکه امروزه با ورود تکنولوژیهای جدید صنعت آجر به صنعت ساختمان آجرهایی تولید میشود که از نظر کیفیت و سایز برتری قابل ملاحظهای نسبت به انواع قدیمی آن دارند.

سرامیک پرسلانی

در کنار مزایایی که نمای آجری دارد معایبی نیز دارد که مهمترین آن سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن در مقایسه با انواع نمای ساختمان بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیرحرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما در مقایسه انواع نمای ساختمان برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. قیمت آجرهای نما نیز با توجه به همین ابعاد و اندازهها و همچنین نوع آجر (نسوز بودن یا نبودن) متفاوت است و تغییر میکند.

نمای خشک در ایران

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با فروش تجهیزات نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید