نمای خشک حق راه

از اجزای تشکیل دهنده نمای خشک HPL می توان به لایه های سلولزی و رزین های فنولیک اشاره کرد که این نما از استحکام بالایی برخوردار است. بنابراین ، اگر با دیدگاه علمی پیشرفته ، مطالبی که سالها پیش منقرض شده اند ، مطالب در حوزه مواد پیشرفته خواهد بود و بالعکس ، اگر یک کاربرد بسیار رایج ، غیر علمی و غیر علمی حتی در .اجرای نما خشک سرامیک مجری نما خشک سرامیک نظر گرفته شود با یک ماده جدید برخورد خواهیم کرد. هنگامی که معمار ایتالیایی دنیس سانتاکاریا با همراهانش به استرالیا و نیوزلند در سال 2002 سفر کرد ؛ موارد بسیاری از نحوه اجرای نمای سرامیک خشک که در اروپا رایج بودند را مطرح نمود. مدول بندی خارجی ساختمان کار جدیدی نیست ابتدایی ترین کاربرد پوشش دیواری از سرامیک لعابدار به وسیله بابلی ها در حدود 2600 سال پیش در خیابان پروسسیون و دروازه ایشتار. عایق بندی صدا رابطه مستقیمی با نوع متریال های به کار رفته در ساختن ساختمان دارد. پنل های عایق بندی و نصب صحیح آن ها در جذب شوک ها در براکت های زیرسازی نمای سرامیک خشک عایق بندی صدای ساختمان را ارتقا می بخشد. ویلای بسیار شیک و مدرن زیر در شهر زیتون واقع در 10 کیلومتری شهر تاریخی اصفهان قرار دارد و در سال 1394 پروژه ساخت آن به اتمام رسید.

نمای خشک در ایران

دومین روش پوشش ساختمان به کاربردن تایل های سرامیکی که به طور گسترده ای در سال های اخیر در اروپا گسترش یافته است (اجرای نمای سرامیک خشک)؛ موسوم به روش پرده ای می باشد یا نمای تهویه شونده که کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد مثل اسکاندیناوی دارند که در آن مناطق آیتم های مربوط به عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند. شهرهای بزرگ و صنعتی عموماً با هوای آلوده مواجه هستند و این آلودگی در روزهای بسیاری از سال ماندگار است. عدم نماشویی به موقع و تاخیر در زمان اقدام به شستشوی نما بدون داربست به علت وجود الودگی ها و الاینده های صنعتی مخرب موجود در هوا و در اثر باران های اسیدی بر روی سطح نما و … به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان. این موضوع می تواند حجم هوا سازی مصنوعی مورد نیاز ساختمان را کاهش دهد، اجرای نمای سرامیک خشک ذخیره انرژی را در گرما و سرما گارانتی نماید.نمای سرامیک پرسلانی به وسیله تاثیر دودکشی (که به دلیل وجود فضاهای خالی در پشت پوشش خارجی) امکان دور ساختن رطوبت و گرما را از سازه اصلی ساختمان فراهم می آورد در واقع یک نوع تهویه طبیعی مابین ساختمان و پوشش نهایی نما فراهم می آید . C​ontent w​as c reated  with t he help  of behsaznama Con᠎tent Gen erat​or DE MO .

مشاوره رایگان در سودآور دتایل اجرای نمای خشک

پانلهای HPL صفحاتی با روکش طرح چوب هستند که جهت پوشش نمای خارجی ساختمانها مورد استفاده قرار میگیرند. سیستم کاملا بستگی دارد به نوع زیرسازی استفاده از مواد چسباننده مناسب و تکنیک های نصب صحیح. این نوع زیر لایه دارای ویژگی خاصی است که هنگام خیس شدن تغییر ابعاد نمی دهد بنا براین برای نصب کاغذ دیواری هایی از این دست می توان چسب را به دیوار زد که سرعت عملیات نصب بیش از زمانی است که چسب را به کاغذ میزنند. این موضوع نتیجه ایجاد دیواری پرده مانند با فاصله ای جلو تر از دیوارهای باربر می باشد. معمولا این روش برای نماهایی مفید است که مصالح سخت دارند؛ مانند سنگکاریهای تزئینی. با اجرای نمای سرامیک خشک به وسیله ایجاد درزهای باز آب جمع شده در پشت پوشش اصلی نما دفع می شود این موضوع به دلیل وجود تهویه طبیعی و خاصیت دودکشی این سیستم را از سیستمی که در آن درزها پر می شوند مفید تر می گرداند. ۸۰ میلیمتر از ساختمان گرفته شده و براکتهای آهنی (به شکل نبشی) بر روی بر روی آن جوش شده و سپس نبشیهای آلومینیومی که سوراخهایی شیار شکل دارند به این براکتها نمای خشک نمایان پیچ میشوند. این روش را به خاطر فیکس و ثابت شدن ورق کامپوزیت با پیچ و پرچ بر روی زیرسازی فلزی ، فیکسینگ یا ثابت مینامند.

طرح نمای خشک

این مسئله به خوبی در زلزله ها ثابت شده است هر چه نفوذ و آمیختگی سیمان در سنگ بیشتر باشد به همان نسبت چسبندگی سنگ به نما افزایش یافته است. این ساختمان ها هنوز هم در روزگار ما ثابت می کنند که چطور در طی یک قرن نماهای سرامیکی در برابر تغییرات متعدد حرارتی و حملات جوی و هجوم آلورگی ها و باران های اسیدی و دود می توانند مقاومت کنند. عایق حرارتی: عایق حرارتی باید بهصورت مجزا از طریق اتصال مکانیکی یا چسب به سطح زیر کار متصل شود. عملیات حرارتی بر روی چوب ترمووود موجب تغییرات ساختاری بنیادین در آن میگردد که آن را در مقابل اشعه UV ، رطوبت، سرما، گزما و حشرات موذی مقاوم میسازد. تکنیک های پوششی که که تایل های سرامیکی به وسیله آن ها می توانند نصب شوند به اشکال گوناگونی هستند. یکی از راه هایی که علاوه بر ایجاد زیبایی بصری برای نمای ساختمان، باعث ایجاد امنیت برای ساختمان می شود، نصب حفاظ پنجره برای پنجره های ساختمان است. طراحی این نوع دستگاه ها به گونه ای است که علاوه بر زیبایی ظاهری نقش به سزایی در نگهداری بهتر و با کیفیت تر محصول داخل یخچال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید