نمای خشک خود را در بالا تصویر کنید. این را بخوانید و آن را طوری بسازید

تکنولوژی این روزها به سمتی پیش رفته که چوب را قادر به مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون می سازد و از این رو نگرانی های سابق جهت استفاده از چوب در طراحی نما تا حدود زیادی رفع شده است. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز بوسیله شاسی کشی اجرا می شود. این روش را به خاطر فیکس و ثابت شدن ورق کامپوزیت با پیچ و پرچ بر روی زیرسازی فلزی ، فیکسینگ یا ثابت مینامند. از آنجایی که در اغلب گالری ها تابلوهای نقاشی و پوسترها ، یک تعداد مجسمه ، شیشه های هنری ، یا مجموعه های دیگر به نمایش گذاشته می گذارند . مورد دیگر طاق ها و سردر ها است که معمولا در نمای کلاسیک دیده می شود، که نورپردازی این قسمت به تجمل و شکوه این سبک کمک می کند. استرچ متال به عنوان یکی از متریال های مدرن جهت پوشش نهایی در نمای دوپوسته قابلیت نورپردازی در شب را برای ساختمان فراهم می آورد . بهتر است در زمان انبار ورقها بهصورت کتابی و از جهت طول بر روی زمین قرار گیرد. طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد.

مصالح نمای خشک

یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان، نمای فریم لس می باشد که زیبایی، آب بندی مناسب، نصب ساده و بار گذاری مناسب را به صورت یکجا ارائه می دهد. در ادامه پیشنهادی به عنوان تبصره الحاقی در بند ۶ ماده ۴ مبنی برساماندهی سیما و منظر شهری با اولویت فضاهای عمومی و مبادی ورودی شهر و میادین اصلی ارائه شد. رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزایندهای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است. نمای ساختمان دارای سبک های مختلف مدرن و کلاسیک است که هر فرد می تواند با توجه به سلیقه شخصی خود نمای بیرونی زیبا و بی نظیری را انتخاب نماید. نما وظیفه دارد ساکنین خانه را، در مقابل تهدیدهای بیرونی همچون سرقت، سر و صدا، مشرفیت و عوامل اقلیمی حفظ نماید. 5. گنبد ، سر ستون ها و کتیبه ها ، برجک ها ، پیش آمدگی های بنا و ..که می توان آن ها را در جهت افزایش شکوه و عظمت بنا نورپردازی کرد و به آنها هویت بخشید. نمای خانه های مختلف را ببینید یا جهت الهام گرفتن در محله های دور و برتان بگردید. برای مثال توجه به مسکونی یا اداری بودن ساختمان از نکات تاثیر گذار در چگونگی طراحی نمای آن میباشد.

در اجرای این نوع نماها ، هیچ ملاتی برای اتصال اجزا نما استفاده نشده و پوسته اصلی نما که می تواند از مصالح مختلفی مانند سنگ ، سرامیک ، چوب ، آلومینیوم ، شیشه و نمای سنگ . ماسه سنگ:این سنگها از نوع رسوبی هستند که از چسبیدن دانه های سیلیس به یکدیگر به وجود آمده اند.رنگ این سنگها معمولاخاکستری،قهوه ای،سرخ و ارغوانی است.ماسه سنگ کاملا سیمانی شده را ممکن است کاملاخرد نموده و در زیر سازی راه آهن و جاده ها به کار برند.همچنین ماسه سنگ کوارتزی رابه عنوان ماسه ریخته گری و ماده اولیه شیشه استفاده می کنند. نماهای ساختمانی عموماً به سبکهای کلاسیک و مدرن و با استفاده از متریال های مختلفی همچون آجر،چوب (ترموود) سنگ(تراورتن،گرانیت،آنتیک،مرمریت و….) شیشه، ورق های کامپوزیت آلومینیوم و… از کارهای شاخص معاصر در باب نماهای رومی و کلاسیک، می توان به مجتمع مسکونی چناران پارک تهران اشاره نمود که در منطقه ی الهیه واقع شده است و یکی از کارهای منتخب می باشد.

هزینه اجرای نمای خشک

این قیمت ها بر اساس جمیع فعالیت ها بوده و در انواع طراحی نما کلاسیک، مدرن و ترکیبی با هم متفاوت هستند. تراس ها چشم اندازهای جدیدی نسبت به فضاهای بیرون برای ساختمان فراهم می آورند. روشهای مختلف سازگاری حرارتی با آب و هوای گرم موجود در طبیعت منبع گسترده ای از الهام بخش برای ایجاد مفاهیم جدید برای دستیابی به راحتی حرارتی است. در هر پروژه ای همیشه حرف جدیدی نهفته است، موضوعی برای اکتشاف و ابداع یک کار جدید که سهولت و کیفیت بهتری را نوید می دهد. این نوع نما قابلیت اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی را داشته و می توان از فضای موجود بین دیوار و نما برای عبور تاسیسات مکانیکی ساختمان استفاده نمود. جوتن دارای طیف رنگ وسیعی است بطوری که 1600 طيف رنگي را شامل میشود این رنگ برای تمام سلیقهها در طرحهای نامحدود دکوراتيو قابل اجرا بوده و جدای از ایجاد فضاي زيبا، باعث مقاومسازی سطح و جلوگيري از ترکهای سطحي نیز خواهد شد. This w᠎as creat ed with the  help of G SA Conte nt Generator ​DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید