نمای خشک را می خواهید؟

موجب زیبایی نما می شود. اگرچه دلایل اولیه استفاده از نمای خشک در یک پروژه ساختمانی دلایل عملیاتی است، اما جنبه زیبایی نیز در آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در نشریه شماره ۷۱۴ ضوابط طراحی و اجراي نماهاي مختلف تحت اثر بارهاي وارد بر آن نظیر بارهاي لرزهاي، باد، ضربه و نیز عوامل محیطی که روي دوام و پایداري نما تاثیرگذار است بیان شده و راهکارهاي مناسب براي مهار آنها ارائه شده است. دوام و مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربهای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت خمشی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات جوی، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و غیره ازجمله ویژگیهای منحصر به فرد انواع سنگ های ساختمانی است. نمای ویلا با استفاده از متریال های مناسب موجود در منطقه با در نظر گرفتن دوام و زیبایی و قیمت مناسب انتخاب می گردد. از جمله مصالح سنتی که با به­ کار­گیری اصولی و صحیح به شیوه­ای خلاقانه در پیاده­ سازی طراحی نما و ساختمان ها کاربرد دارد، بتن اکسپوز است که اغلب در محل اجرا شده و به عنوان لایه نهایی، با همان سردی و قاطعیت بتن به نمایش گذاشته می­شود.  Da​ta w as c reated ᠎by behsaznama C ontent Generator DEMO!

نمای خشک مدرن

عدم درج هرگونه نوشته بر روی نمای ساختمان مازاد بر آنچه که در نقشه های مصوب مجاز بوده است. سنگ نما یکی از ماندگار ترین مصالح و متریال هایی است که در نمای ساختمان به کار می رود. بیشترین مصالحی که در حال حاضر برای نما استفاده میشود آجر، سیمان و سنگ نما است، همچنین در رابطه با آب بندی سطوح هم استفاده های ویژه ای از این مواد میشود که در ادامه به صورت کامل، به آن میپردازیم. بر این اساس ساماندهی نمای ساختمان ها نیز ضروری است و بایستی به صورت گسترده و همه جانبه تهیه و ارائه شود، ولی بعضی موارد آن کاملاً واضح و ادامه آن اصولاً باعث گسترش ناهنجاری های بیشتر است. روشهای مختلف سازگاری حرارتی با آب و هوای گرم موجود در طبیعت منبع گسترده ای از الهام بخش برای ایجاد مفاهیم جدید برای دستیابی به راحتی حرارتی است. در زمستان، به دلیل جنس این نما، از اتلاف گرما در داخل ساختمان خودداری می شود و در تابستان، حفره های تعبیه شده در این نماها، باعث تهویه هوای مطبوع می شود. در نمای خشک مصالحی که پوسته ساختمان را تشکیل می دهند، به اندازه ای از دیواره اصلی فاصله دارند. در طراحی ویلا کلاسیک که در نمای ساختمان آن ها از طراحی های کلاسیک استفاده شده است شما می توانید شکوه و زیبایی را توامان با یکدیگر مشاهده کرده و خانه ای به سبک سنتی و کلاسیک داشته باشید. Post has been gen er᠎ated wi᠎th G SA C​ontent Gener​at​or ​DEMO!

اگرچه در دیگر ساختمان ها با نمای خارجی معمولی نیز ممکن است از این مصالح استفاده شود, با این حال این سبک رومی است که با اجرای متفاوت, روش اجرای نمای خشک سبب زیبایی بیشتر دکوراسیون خارجی ساختمان ها می شود. از کارهای شاخص معاصر در باب نماهای رومی و کلاسیک، می توان به مجتمع مسکونی چناران پارک تهران اشاره نمود که در منطقه ی الهیه واقع شده است و یکی از کارهای منتخب می باشد. شاید امروزه اسم رومی با نام معماران معروف ایران زمین گره خورد باشید و همه این سبک از معماری و اجرای نما را بیشتر با این معمار می شناسند. برای پاسخ به این سوال بهتر است دسته بندی های کلی در مورد نماهای مرسوم در کشور را بررسی کنیم: می توان نماهای رایج را بر اساس سبک طراحی، نوع متریال و کاربری می توان دسته بندی کرد. جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. برای مثال توجه به مسکونی یا اداری بودن ساختمان از نکات تاثیر گذار در چگونگی طراحی نمای آن میباشد.

نمای ساختمان دارای سبک های مختلف مدرن و کلاسیک است که هر فرد می تواند با توجه به سلیقه شخصی خود نمای بیرونی زیبا و بی نظیری را انتخاب نماید. به دلیل بهرهمندی از مصالح مختلف، در سبک مدرن شاهد تنوع چشمگیر مثل ترکیب آجر و بتن، ترکیب سنگ و آجر، ترکیب نمای کامپوزیت و شیشه و… سبک ، ظاهر و حس زیبایی شناسی در صدر موضوعات قابل بررسی می باشند . یک طراحی نورپردازی نمای ساختمان موفق مثل نورپردازی در طراحی داخلی مواردی را مانند چگونگی عمق دید ،جذابیت های ساختمانی و زیبایی شناسی آن ، مسائل اقتصادی و مصرف انرژی را شامل میشود. 1. جهت افزایش کیفیت و سرعت اجرای نمای ترمووود توصیه میشود نصب و اجرای نمای ترمووود را بهعنوان آخرین مرحله اجرا در نما در نظر گرفت. در هر پروژه ای همیشه حرف جدیدی نهفته است، موضوعی برای اکتشاف و ابداع یک کار جدید که سهولت و کیفیت بهتری را نوید می دهد. از جمله مهم ترین این فاکتورها می توان به زیبایی، مقاومت و هزینه ای که تهیه و اجرای متریال مورد نظر در بر می گیرد، اشاره کرد. نمای ساختمان یکی از ارکان مهم در ساخت یک سازه است. در مناطقی كه در معرض وزش باد قرار دارند، استفاده از فواره های كوتاه و نیرومند مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید