نمای خشک نکات

نوع زیر سازی نما هم برای متریال متفاوت، مختلف هست. سنگ های آماده شده، روی سطح ملاتی که در زیر اون ها ریخته شده، قرار می گیرند. نصب نمای خشک، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست. نما خشک ساختمان یک قابلیت فوقالعاده است که ظاهر مدرن و زیبایی را برای ساختمان به ارمغان میآورد و مزایای زیادی به همراه دارد. این نماها در برابر باد و باران بسیار مقاوم بودند و از نظر زیبایی نیز جلوه خاصی به بنا میدادند. محفظه ای خالی ، محفظه خالی نیز همچون عایقی برای محافظت از بنا در برابر شرایط جوی آلودگی های صوتی و غیر عمل می کند تهویه جریان هوای داخل این محوطه ها با توجه به محل قرارگیری ساختمان ، شرایط اقلیمی و نیاز آن منطقه قابل تغییر میباشد به عنوان مثال در شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه می باشد اما در قلیم سرد و خشک طراحی به گونهای انجام میشود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا برای بنا عایق بهتری باشد . This data h as ​been generated wi᠎th t he ᠎help ᠎of G SA  C on te᠎nt Gen᠎er᠎at or DE​MO !

زندگی پس از اجرای نما

انتخاب نوع پروفیل با توجه به متریال مورد استفاده تعیین میشه. روش اجرای نمای خشک در سیر تکاملی تاریخی نمای ساختمان تاثیر بسزایی داشته است در این این مقاله یک مطالعه تاریخی مربوط به روش اجرای نمای خشک به عنوان یکی از سیستم های منحصر به فرد اجرایی ساختمان که موجب تولید و پیدایش متریال های متنوع و جدیدی در نمای ساختمان شده است ارائه شده است. یکی از مزیت های قابل توجه متریال نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل­ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای حدود 10 سال پیش پرداخت نموده بود را مجددا برای ترمیم نمای خود پرداخت نماید. قیمت اجرای نمای سرامیک خشک که با توجه به حذف ملات پایینتر نیز آمده، به همراه اجرای نمای سراميک خشک را به یکی از محبوبترین شیوههای کاربردی تبدیل کرده است.

نمای خشک در ساختمان

برجستگی و فرورفتگی های موجود در نمای ساختمان ها هم با استفاده از همین شاسی کشی انجام میشه. نمای کامپوزیت نمایی است که از ورق های کامپوزیت آلومینیومی تشکیل شده که این ورق های آلومینیومی در آن به عنوان پوشش نهایی استفاده شده اند. به طور کلی ورقهای کامپوزیت از ترکیب دو یا چند ماده است و از سه لایه که شامل دو لایه از جنس آلومینیوم و یک لایه از مواد پلی اتیلن به عنوان که یک ماده معدنی پرکننده است و بین دو لایه آلومینیومی قرار میگیرد تشکیل شده است. درسیستم نمای آجر خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می گردد، سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه دارنده قرار بگیرد. برای اجرای عایق حرارتی بر روی نما بایستی از پشم سنگ تخته ای با دانسیته بالا استفاده شود . 5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه.

دوغاب ریزی و سنگ کاری در مراحل بعدی، روی این زیرسازی انجام میشه. بد نیست بدونین که دوغاب ترکیبی از سیمان سفید و پودر سنگ به همراه آب هست. هدف از اجرای زیر سازی چیست؟ مراحل اجرای زیر سازی چیست؟ مراحل اجرای روش “تَر” در سنگ کاری نمای ساختمان چیست؟ شروع سنگ کاری نما برای ساختمان های مرتفع از طبقه همکف انجام شده و به سمت طبقات بالاتر پیش میره. در واقع دلیل اصلی این سرامیک ها در دنیا پایین آوردن هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری ساختمان از لحاظ مصرف انرژی بوده است. به همین دلیل نحوه اجرای نمای ساختمان و متریالهایی که در آن به کار میرود، بسیار حائز اهمیت است. نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد. در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. دمای بشدت بالا نیز در محیط مورد نظر توصیه نمی شود. انتخاب هر یک از این روش ها، به نظر شخصی شما بستگی داره. بعد از این که معمار، نمای سنگی مورد نظر برای ساختمان شما رو طراحی کرد، این طراحی نیاز به اجرا داره.

نحوه نصب نمای خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نصاب نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید