نمای خشک گزارش: آمار و حقایق

چسب مناسب عایقبندی رطوبتی بر اساس نوع مصالح نما انتخاب میگردد؛ برای مثال استفاده از چسب آکواریوم برای آببندی نماهای شیشهای رایج است و با چسب پلیاورتان میتوان انواع نماهای کامپوزیت را عایقبندی کرد. چسب پلیاورتان نوعی پلیمر است که به طور گسترده در آببندی انواع سطوح صاف یا متخلخل به کار میرود. رزین یک مایع چسبنده و بیرنگ است که جهت ضدآب کردن نماهای آجری و سیمانی به کار میرود. یکی از روشهای عایق کردن نمای ساختمان در برابر رطوبت، استفاده از انواع چسبهای رایج برای این کار است. به طور کلی هدف از روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان، جلوگیری از نفوذ آب، صرفهجویی در مصرف انرژی، ماندگاری مصالح و تمیز ماندن نما در طولانیمدت است. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی و بدون ملات استفاده می شود. از طرفی نوع رابطه ای که چارچوب و سازه با هم دارند بسیار مهم است.  Th is h᠎as been g᠎enerat ed by G​SA  Conte​nt  G᠎ener at᠎or DE᠎MO.

نحوه نصب نمای خشک

سرامیک خشک پرسلانی در دستهی تایلهای سرامیکی قرار دارد که در دماهای بسیار بالا در حدود 1300 تا 1400 درجه سانتی گراد پخته میشوند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین فشار مکانیکی و تحمل بار چهار چوب و اتصالات تست می شود و از چهارچوب و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر نیروهای فیزیکی چون باد، طوفان و زلزله مقاومت دارند. اگر تا به حال از چسب پلی اورتان برای مصارف گوناگون استفاده نکردهاید مطمئن باشید که در آینده حداقل برای چند بار به این ماده کاربردی نیاز پیدا خواهید کرد. نمای خشک به عنوان سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است این مدل میتواند در بازسازی آپارتمان ها بسیار موثر عمل کنید. قسمت عمده و قابل توجه تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین مانند نمای گلی، کاهگلی ، نمای سنگی که توسط رومیان باستان احداث می شد و یا نمای آجری که امروزه بعنوان نمای سنتی شناخته می شود همراه بوده است .

این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمووود نیز صادق است. نمای خشک سرامیک از مدرنترین و بهروزترین شیوه های اجرای نمای ساختمانی است. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. به عنوان مثال از معروفترین رزینهای عایق رطوبت در بازار میتوان به رزین اپوکسی اشاره کرد. پانل های بتن اکسپوز که با ایجاد تغییر در ساختار شیمیایی و فیزیکی در بتن تولید شده اند، دارای مزیت های بسیاری هستند که از جمله بارزترین آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر آب اشاره کرد، از این رو استفاده از این نوع پانل های بتنی در اقلیم شرجی محبوبیت زیادی دارد، با این حال این تنها مزیت استفاده از بتن اکسپوز نیست! از مزایای دیگر این نوع چسب میتوان به انعطافپذیری، رنگپذیری، مقاومت در برابر تابش خورشید و جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره نمود. چسب پلی اورتان زمان گیرایی ایدهآلی دارد و برای اتصالات اضطراری و درزگیریهای سریع مصالح ساختمانی یا اتصال قطعات مختلف به یکدیگر قابل استفاده است. Th is da ta has ​been w ri᠎tten  by behsaznama Conte​nt G enerator Demover​sion.

به دلیل نوسانات قیمت پروفیل آهن و سایر مصالح ساختمانی بایستی نسبت به این نوسانات و تغییرات قیمت آگاهی کامل داشته باشیم. مساحت با میزان مصالح و عناصر ساختمانی رابطه مستقیم دارد و هرچه متراژ کم تر باشد این میزان کاهش می یابد. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است. یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها می باشد، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. برای نصب این سرامیک بهجای استفاده از ملات میتوان از قلاب، پیچ و موارد دیگر استفاده کرد. از این چسب میتوان در سطوح چوبی، فلزی و شیشهای نیز استفاده نمود و درزهای اطراف درها و پنجرهها را با آن آببندی کرد. چسب پلی اورتان به عنوان یک ابزار مهم و موثر در کارگاههای تولیدی درب و پنجرههای دوجداره مورد استقبال تولیدکنندگان و صنعتگران زیادی قرار گرفته است. نمای خشک با توجه به نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در آن به دو دسته مشهود، نمایان یا Visible و نامشهود، غیرنمایان یا Invisible تقسیم می شوند.

سرامیک نمای خشک: یک به‌طور باورنکردنی آسان روش که برای همه کار می‌کند

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک در ساختمان.

دیدگاهتان را بنویسید