نمای خشک گزینه ها

اما با سیستم معاملاتی در انتخاب مصالح محدودیت هایی پیش می آمد به عنوان مثال سرامیکهای پرسلانی که جذب آب بسیار پایینی دارند که به همین خاطر هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع مصالح را تقریبا می توان گفت که صفر است بنابراین امکان استفاده از این نوع سرامیک در نما در روش ملاتی وجود نداشت . 5. به دلیل عدم استفاده از ملات و به تبع نبود رطوبت، امکان ظاهر شدن سفیدک و شوره بر روی سطح آجر در این روش بسیار کم است. ضمن اینکه در بیشتر موارد، هزینه نما خشک آجری نسبت به سایر متریالها مانند سنگ ارزانتر تمام میشود. 7. در اجرای نمای آجری به روش خشک، چیدن و مجددا برچیدن آجرها تا رسیدن به حالت مورد نظر بدون تخریب نما به سادگی امکانپذیر است. از آنجایی که در ساخت این نما از ملات استفاده نمیشود، به همین دلیل برای پروژهها و ساختمانهای بسیار مرتفع نیز قابل اجراست و آسانتر از دیگر نماها مانند نمای آجری میتوان نمای خشک را نصب کرد. بدنه ی این یخچال قصابی از مرغوب ترین استیل (۳۰۴) تولید شده است؛ از این رو این محصول در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است و شما برای حفظ بهداشت گوشت می توانید به راحتی داخل یخچال را شست و شو دهید.یخچال قصابی ۲ متری در مدل های یخچال قصابی انباری دار، یخچال قصابی ویترینی تمام شیشه، یخچال قصابی لاشه خور و یخچال قصابی دو طرف نما در بازار با تنوع بالایی به فروش میرسد.این یخچال یک طرف نما باعث می شود تا گوشت در جای خشک و خنک دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. ​Th᠎is art​icle was c​re at​ed  by G᠎SA Conte nt Gen erator Demover sion !

دتایل نمای خشک

این سازه که معمولا از جنس استیل یا گالانیزه است، در مقابل تنشهای به وجود آمده ناشی از زلزله، باد و تغییرات دما از مقاومت و استحکام نمای خشک در ساختمان بالایی برخوردار است. سپس سازهای که به عنوان چارچوبی نگهدارنده است، روی آن قرار داده میشود تا آجرها با فاصله روی آن نصب شوند. در این مقاله به اجرای نمای آجری که شامل سه دسته کلی زیر است، پرداخته شد. بر خلاف کاربردهای مختلف این دو نوع آجر، ویژگی های مشترک زیادی بین آن ها به چشم می خورد ؛ آجرهای نما به علت قرار گرفتن در محیط خارجی ، نسبت به تغییرات جوی و شرایط محیطی مقاوم تر از آجرهای معمولی ساخته می شوند. 5- قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر می باشد. 4. عاری بودن سطح آجر از هر گونه آلودگی به دلیل اینکه این روش اصطلاحا “خشک” است و ملاتی وجود ندارد که منجر به کثیفی نما شود. ابتدا همه قطعات رو کنار هم بچینین و سپس سراغ قسمت هایی که نیاز به برشکاری دارن برید. از دیگر ویژگی های این سبک می توانیم به استفاده از رنگ های سرد و گرم، در کنار هم اشاره کنیم. این ساختمان که در منطقه سعادت آباد تهران قرار دارد، از کرتین وال آلومینیومی برای نماکاری استفاده کرده است. This conte᠎nt h​as be en generated wi᠎th the he᠎lp  of behsaznama C᠎ontent ᠎Genera​to​r DEMO.

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. مانند همۀ نماهای ساختمان، اسپایدر نیز مزایا و معایبی دارد که استفاده از آن را در شرایط خاص محدود میکند.

برای آجرها رده بندی خاصی تعریف شده است که این رده بندی بر پایه ی مقاومت آنها در برابر چرخه های یخ بندان . اما در اجرای نما خشک ساختمان به اصولی توجه میشود که هم امنیت مورد نیاز را تامین میکند و هم زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان میبخشد. البته هزینه پیادهسازی این روش از سایر روشها بیشتر است که با توجه به ظرافت و تجهیزات خاصی که در آن به کار میرود، هزینه آن توجیهپذیر است. اعمال چسبهای مخصوص آببندی بر روی سطوح، مانع از نشستن آلایندهها، شوره زدن و رشد خره و جلبک در نمای ساختمان میشود. نصب آن باید بر اساس استانداردهای مشخص شده ای باشد که ما استحکام لازم را به دست آورد. همانطور که پیشتر بیان شد، هر کدام از روشهای بیان شده مزایای خاص خود را دارند و هر فرد با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب میکند. در طراحی نما و اجرای نمای خشک به اصطلاح دست شما در انتخاب مصالح باز می باشد و می توانید هر نوع مصالحی قابل استفاده برای طراحی نما و طراحی داخلی بنا را در هر اندازه و ابعادی از ضخامت ۵ تا ۵۰ میلیمتر استفاده نمایید از مصالح پرکاربرد و رایج در اجرای این نما می توان به ورق کامپوزیت ، سرامیک خشک پرسلانی و غیره اشاره کرد .

دیدگاهتان را بنویسید