نمای سنگ تعریف شده

بسته به شیتبندی طرح معماری، میتوانید نما را در موقعیتهای مختلف در صفحه قرار دهید. برای وارد کردن پلان در اتوکد، در منوی بالای صفحه روی علامت اتوکد کلیک کنید. برای روشن کردن لایه دوباره روی همین آیکون کلیک کنید تا لامپ روشن شود. وقتی به زاویه موردنظر رسیدید یک بار دیگر کلیک کنید تا پلان در همان زاویه قرار بگیرد. نکته: اگر در ترسیم در اتوکد همه خطها زاویه قائمه دارند و هیچ خط موربی ندارید، میتوانید از نوار پایین صفحه در سمت راست، گزینه «Ortho» را فعال کنید. دستور Trim در نوار دستور پایین صفحه ظاهر میشود. البته راهکار رایج در طراحی نما در اتوکد، چرخاندن هر وجه از پلان به گونهایست که سمتی که نمای آن را طراحی میکنید رو به پایین قرار بگیرد. از ویژگی های سنگ نمای کوارتز می توان به مقاومت بالا در برابر سرما و گرما در دمای پایین سطح سنگ مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید مقاوم در برابر ساییدگی مقاوم در برابر مواد اسیدی مقاوم در برابر هوازدگی سختی بسیار بالا ساختار بلوری به دلیل دگرگون بودن سنگ ظاهر و خشن مقاومت بالا در برابر رک شدن مقاومت بالا در برابر ترک قیمت بسیار مناسب و پایین در مقایسه با سایر و سنگ ها اشاره نمود.

نصاب نمای خشک

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر فرد عادی بدون تخصص قادر به انجام سنگ کاری در ساختمان چه سنگ کاری داخلی و چه نمای بیرونی ساختمان نخواهد بود فرد سنگ کار یا استاد متخصص با تجربه ای که دارد میتواند بصورت حرفه ای کار سنگ کاری را انجام دهد. راه دیگر نیز این است که بدون استفاده از این ابزار، با اسکرول وسطی ماوس کلیک و درگ کنید. Drawing بروید. آدرس فایل با پسوند .dwg یا dxf. Trim: دستور Trim در اتوکد برای پاک کردن بخشهای اضافی خطوط و آبجکتهایی است که توسط خطوط یا آبجکت دیگری قطع شدهاند. رسم خطوط افقی نما را با خط کف طبقه اول شروع میکنیم. Offset: این دستور خطوط یا منحنیهای موازی با فاصلهای مشخص ایجاد میکند. نکته: بلوک در اتوکد به مجموعهای از خطوط یا آبجکتها گفته میشود که میتوان آن را به عنوان یک آبجکت بهطور مکرر در ترسیم استفاده کرد. برای ترسیم خطوط عمودی نما، از دو لبه پلان ساختمان خطوطی عمودی مطابق شکل ترسیم میکنیم تا دولبه عموی نما مشخص شود. بهتر است ترسیم را از خطوط کلی شروع کنید و با ترسیم جزئیات آن را به پایان برسانید. This w as created by behsaznama  C᠎ontent Gen er ator Demoversion!

نمای سنگ – خیلی ساده حتی کودکان شما هم می توانند این کار را انجام دهند

در پلان تصویر زیر، عناصری مثل هاشورها، اندازهها، نام برخی از فضاها و خطوط برش را برای طراحی نما حذف میکنیم. ممکن است در برخی از نماهای آجری لکه های سفید و شوره مشاهده شود که این امر به دلیل بارش باران و تابش نور خورشید می باشد. برخی از انواع سنگهای ساختمانی دکوراتیو در نمای بیرونی ویلاها و ساختمانها به کار میروند؛ بستگی به این دارد که طرح و نقشه طراحی ساختمان چگونه باشد. در این مرحله از پلان اصلی یک کپی میگیریم و آن را در فاصلهای دور نسبت به پلان اصلی قرار میدهیم. حالا آن را با ماوس به مکان دوم میبریم و در مقصد کلیک میکنیم تا پلان در آنجا کپی شود. با این کار یک کپی از پلان ایجاد میشود. برای ایجاد لایه جدید روی آیکون New Layer کلیک کنید تا یک لایه به طراح و مجری نمای خشک لیست اضافه شود. مربع کوچکی به رنگ سبز ظاهر میوشد که راهنمای شماست و نشان میدهد با کلیک روی آن، ترسیم از آن نقطه شروع میشود. در این تمرین عرض هر دو طبقه با هم برابر است و پیدا کردن جای طبقه دوم کار سادهایست. در تصویر زیر، میبینید که بلوکها با ابعادی بسیار بزرگتر از پلان و نما وارد برنامه شدهاند و لازم است مقیاس آنها را تغییر دهیم.

مثلا یکی از راهکارها، قرار دادن چهار نما در چهار طرف پلان است تا به راحتی بر اساس طرح پلان بتوانید آنها را ترسیم کنید. نکته: راهنماهای هوشمند در اتوکد بسیار به دقت و سرعت ترسیم کمک میکنند. به طور حتم انواع نمای سنگی ساختمان را پیرامون خود دیده اید. مطابق تصویر زیر سایهها را ایجاد میکنیم و آنها را هاشور میزنیم. برای تکمیل درها و پنجرهها باید اطلاعات مربوط به ارتفاع آنها را داشته باشیم. 4-زمانی که هوا به قدری سرد شده که احتمال دارد آب یخ بزند عملیات سنگ کاری توقف یابد. از ویژگی های سنگ مرمر می توان به دکوراتیو بودن مقاومت در برابر رطوبت تنوع رنگ زیبایی منحصر به فرد مقاومت در برابر آلودگی هوا و باران های اسیدی اشاره نمود. منظور از جا به جایی سازه ای تغییر طول ستون، پیچ و خیز تیر پیشانی و تغییر مکان های جانبی سازهاست و تغییرات ابعادی به تغییراتی که در اثر کرنش، تغییر دما و جذب رطوبت ایجاد می شوند اشاره دارد. استفاده از سنگ برای نمای ساختمان به دلیل زیادی از جمله کیفیت بالا مقاوم بودن در برابر اشعه خورشید در دسترس بودن قیمت مناسب و جذابیت ظاهری مرسوم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید