نمای سنگ – چیست؟

نانو سنگ نما کاربرد های زیادی دارد که چند نمونه آن به شرح زیر می باشد.محافظت از سنگ سنگین , نما خشک مناسب برای استفاده با سنگ مرمر ، گرانیت ، سنگ آهک جلا ، کاشی و سایر سطوح سنگی غیر قابل جذب.طوح تصفیه شده خاصیت آبگریز و اولئوفوبی را فراهم می کند. نام تجاری آن ها سنگ نما می شود و بسته به نام معدن نامگذاری می گردد علاوه بر همه اینها بر اساس نوع شکل ظاهری و نحوه تراش و سنگ نما و پرداختهای سطح نهایی نیز نام های مختلفی به خود میگیرند. در این تمرین قصد داریم نمای جنوبی یک ساختمان دوطبقه را با به شکل زیر هم طراحی کنیم. سنگها در زمان ریزش فریاد میزنند با صدای بلند یا چیزی را له میکنند یا باعث مرگ و زخمی شدن شدید شخص می شوند،پس نباید تا سنگ نیفتاده از نما بعد اقدام به جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان نمود. برای این که متوجه بشویم یک سنگ بدون ترک و پوسیدگی است میتوانیم با یک شی فلزی به سنگ ضربه بزنیم اگر سنگ صدای ظروف چینی بدهد بدون ترک و شکستگی میباشد.

مجری نمای سرامیک خشک

7. کاربرد در محیط های صنعتی: سنگ گرانیت صیقلی در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است و محیط های اسیدی قابل کاربرد است در مقابل می توان برای محیط های قلیایی نیز از از انواع سنگ های آهکی استفاده کرد. سنگ نمای ایناب در خط تولید اسکوپ گذاری می شود. بنابراین خط سقف طبقه اول را ترسیم میکنیم. و مقداری هم چسب بتن برای دوام بیشتر بتونه و برای سنگ گرانیت از سیمان سفید و دوده و چسب بتن استفاده میکنیم. مواد طبیعی به کار رفته در بتن اکسپوز باعث می شود که بتوان آن را به صورت های مختلف در مکان های گوناگون مورد استفاده قرار داد. بتن اکسپوز بسیار مقاوم است و به آسانی می توان ازآن در این مکان ها استفاده بهینه ای داشت. از دیگر کاربردهای این بتن می توان به دیوار باغ ها و ویلاها اشاره کرد. 1. طراحی نمای سنگی ساختمان به کمک سنگ نمای ماسه ای، دست شما را برای انتخاب رنگ باز می گذارد. به این ترتیب ، رنگ و بافت طبیعی سنگ بهبود می یابد.

نمای خشک در ساختمان

یکی از اصلی ترین کاربردهای بتن نمایان یا بتن نما در نمای ساختمان می باشد. سنگ و آجر به عنوان محبوب ترین متریال های نمای ساختمان، همواره توسط افراد برای خرید مورد مقایسه قرار می گیرند. از مهم ترین استفاده های این نوع بتن ها کاربرد آن ها در نمای ساختمان ها است. همانگونه که میدانید در ساختمان سازی برای خلق نمای ساختمان دو نمای رومی و کلاسیک کاربرد زیادی دارد. نمای آجری با به کار بردن کمی خلاقیت و کمک گرفتن از طراحان ماهر می تواند بسیار جذاب تر و حتی شیک تر از نمای سنگی مانند نمای رومی شود. البته امروزه با استفاده از پوشش های هوشمند نانو که سبب خودتمیزکنندگی نماهای سنگی می شود این مشکل را برطرف کرد. بسیاری از محصولات رقیب به عنوان فناوری سیلیکون مایع یا فلوروکربن مایع به آرامی توسط نور خورشید از بین می روند. 3. عایق صوت و حرارت: این ویژگی منحصر به سنگ تراورتن می باشد.

نمای خشک در ایران

از سیم اسکوپ سراسری برای نصب سنگ ها استفاده نشده و سیم اسکوپ جداگانه در چندین نقطه به کار گرفته شود . پیش از شروع کار لازم است المانها و بعضی خطوطی پلان را که به آنها نیاز نداریم حذف کنیم تا شلوغی بیش از حد پلان باعث سردرگمی نشود. رفت و آمد بین نما و پلان: ممکن است هنگام طراحی نما متوجه شوید که برخی از عناصر آن نیاز به تغییر ابعاد و موقعیت داشته باشد و در پلان آنها را تغییر دهید. 1. متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد، نقطه ضعف بوده و می تواند باعث تخریب سنگ شود. نانو سنگ نما به همان اندازه پر و بسیار انعطاف پذیر است.ممکن است از نظر حرارتی ، سه بعدی شکل یا پیچیده باشدو برای کاربردهای بعد از تشکیل و بدون مشکل مناسب است.سطح سنگ خام در برابر گرد و غبار و صدمات توسط امولسیون سیلیکون محافظت می شود. Art​icle w​as c reated wi​th behsaznama C ontent Generator DEMO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید