نمای کامپوزیت: آن را آسان نگه دارید (و احمقانه)

همزمان با مرحله تولید ورق ها در کارخانه cnc ، عملیات اجرایی زیر سازی فلزی بر اساس سیستم های نصب ورق کامپوزیت که از قبل طراحی شده نیز در محل پروژه آغاز میگردد. با توجه به قابلیت نمای شیشه ای کرتین وال ، در استفاده از شیشه های دو جداره یا سه جداره که با توجه به نیاز پروژه از لمینت یا سکوریت یا هردو با هم میتوان استفاده کرد، در هر دو سیستم ابتدا طرح 3 بعدی اولیه تهیه و پس از نقشه برداری ، پیاده سازی و تهیه نقشه های فاز2 شاپ دراوینگ ، مدول بندی ها انجام و ابعاد پروفیل های آلومینیومی محاسبه و جهت تولید واکسترود به کارخانه ارسال میشوند. در این سیستم، بعد از تهیه و اجرای ساخت توسط سیستم نقشه برداری برداشت و سپس به صورت 3 بعدی در محیط (AUTODESK AUTOCAD) پیاده سازی و ترسیم میگردد. آتلیه طراحی با اطلاعات موجود بهترین راه حل را جهت پوشیدن ناترازی و ناگونیایی سازه و همچنین مدولاسیون مناسب جهت نما را تهیه و به کارفرما به صورت نقشه های شاپ دراوینگ ارائه می دهد. غالباً در شبکه زیرسازی نصب ورق های کامپوزیت از پروفیل های (40×20) آهنی و در مدول بندی های با ابعاد کوچکتر ازپروفیل های (40×20) آهنی استفاده میگردد و در صورت بالا بودن وزن طراحی انجام شده ، ابعاد پروفیل کمربندی سازه که نقش پیوند دهنده و انتقال دهنده نیروی وزن نماید به سازه اصلی ساختمان را دارا می باشند ،بزرگتر طراحی می گردد.

نمای کامپوزیت کیست؟

غالباً ، زیرسازی فلزی که شبکه بندی اصلی نمای فریم لس (AGK) را شامل میشود از پروفیل های 40×40 بوده و در سازه های سنگین تر جهت تقویت سازه زیرسازی ، در کمربندی ها از پروفیل هایی با ابعاد و سایز بزرگتر استفاده میگردد. در این نقشه ها ، مدول بندی و وزن شیشه و فریم آلومینیومی فریم لس (AGK) وارد بر ساختمان محاسبه و نوع پروفیل فلزی که زیرسازی اصلی زیرکار را تشکیل میدهد محاسبه میگردد. امروزه یکی از متداولترین سیستم های اجرایی نماهای شیشه ای در دنیا ،نمای کرتین وال میباشد. نمای کامپورق کامپوزیت آلومینیومی چیست و چه محاسنی نسبت به سایر نماهای دیگر ساختمانی دارد؟ از زمانی که زیبایی ظاهری،آسایش حرارتی و صوتی و ایمنی هر چه بیشتر محل زیست بشر و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی برای ساختمان ها مد نظر قرار گرفت، ایجاد نماهای با مصالح و شیوه های اجرایی متفاوت و متنوع در دستور کار سازندگان ساختمان ها قرار گرفته است. نمای کامپوزیت از جمله نماهایی می باشد که برای ساختمان ها به کار برده می شود و به دلیل مزیت هایی که دارد در نزد مردم بسیار محبوب شده است .

نمای کامپوزیت مغازه

Th is c ontent has  be​en done ᠎by behsaznama᠎ Con᠎tent Gen​er​at or D᠎emoversi on!

با بهرهگیری از این روش، صنعتی در فنلاند (به عنوان اولین) و دیگر کشورها پایه گذاری شده است که حاصل آن به دست آوردن چوبی است که آن را به بهترین گزینه برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان تبدیل میسازد. ورق کامپوزیت به دلایل ویژگی ها و تنوع هایی که دارد جایگزین متریال های پیشین شده است. ورق کامپوزیت متریال کارآمدی است که امروزه بسیار در بازار رونق یافته و محبوبیت بسیاری دارد. ورقهاي الومینیوم کامپوزیت پنل کامپوزيت با توجه به ضخامت، نوع آلياژ آلومينيومي لايهها، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بيروني و نوع مواد بکار رفته در لايه مياني تنوع وسيعي دارد که هر کدام از انواع آن کيفيت و کاربرد معيني را دارا ميباشد. انواع ورق کامپوزیت و تفاوت و کاربردهای آن چیست ؟ انواع نماهایی که امروزه باتوجه به هدف ساخت نما ( مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و ….) و شرایط اقلیمی و اقتصادی بیشترین کاربرد را دارند عبارتند از: نمای سنگ (مصنوعی و طبیعی)،شیشه ای، کامپوزیتی، بایرامیکسو آجری که در این مقاله به توضیح مختصری درباره هریک از این نماها و معایب و مزایای آنها پرداخته می شود. منطقی است که طراح نما باید طرح نمای ساختمان را کار کرده و به نصاب تحویل دهد؛ اما اگر نصاب نمای ساختمان با سلیقه نباشد ، نمی تواند بر اساس طرح کار را پیش ببرد.

با توجه به سبك بودن وزن اجرايي نماي كامپوزيت و همچنين قابليت شكل پذيري اين متريال و مقاومت بالا و قابليت تامين نظر طراح بدون محدوديت رنگ و سايز، امروزه اين نما در كنار كليه متريال هاي تركيبي در نماي ساختمان مورد استفاده قرار ميگيرد. همزمان با مرحله توليد ورق ها در كارخانه cnc ، عمليات اجرايي زير سازي فلزي بر اساس سيستم هاي نصب ورق كامپوزيت كه از قبل طراحي شده نيز در محل پروژه آغاز ميگردد. در سیستم هنگ نمای کامپوزیت آلومینیوم ، فقط خطوط عمودی آلومینیوم اجرا میشوند و نیازی به اجرای پروفیل های افقی نبوده و ژوئن های مابین ورق توسط طراحی خاص ورق های کامپوزیت آلومینیوم تامین می گردد. با بهره گیری از دانش روز جهانی و کادری مجرب قادر گشته تا حضوری موثر در فروش ورقهای کامپوزیت آلومینیومی و چوب ترمو در سراسر کشور داشته باشد. پایان این مرحله از کار زمانی است که بهره وری کامل و رضایت کارفرما جلب گردد. طراحی اولیه پروژه(سه بعدی-۳D) با پیشنهاد کارفرما و نظر آرشیتکت با توجه به وضعیت ظاهری موجود و با توجه به قابلیتهای ورق کامپوزیت و شیشه.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت ادامه مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید