نمای کامپوزیت خود را به واقعیت تبدیل کنید

ورق کامپوزیت مانند هر موضوع و عنوان وارداتی فقط محصول آن وارد کشور شده است. همان طور که می دانید معماری مدرن، سبکی از معماری است که در زمان ظهور خود، بسیاری از کشور ها را تحت سلطه خود گرفته و حتی تا کنون نیز ادامه دارد. تمامی مراحل ساخت پنلهای کامپوزیت، در کارخانه انجام میشود؛ بنابراین پس از تهیه آنها، در کوتاهترین زمان ممکن میتوان آنها را بر روی سطح خارجی ساختمانها نصب و اجرا نمود. به طور کلی در تولید یا در زمان استفاده از نمای کامپوزیت آلومینیومی ساختمان هیچ گاز یا بخار سمی تولید نمی شود و سلامت انسان را تهدید نمی کند. در خارج از ایران از رنگ استاتیک برای تولید این نما استفاده میشود؛ از همینرو ذرات معلق به هیچ عنوان منبع جذب نما نمیگردد. این شیوه رنگآمیزی به دلیل بالا بودن هزینه آن در ایران انجام نمیشود. استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان بسیار رایج است از مهم ترین عامل های این نوع متریال میشود به سرعت بالا در اجرا و نصب و پوشش دادن نمای فرسوده قدیمی به نمای براق وصاف است .مثل تمام مصالحی که در ساختمان استفاده شده این مصالح هم قدیمی ،و فرسوده میشود ،و رنگ آن می پرد.

سه اشتباه وحشتناک برای دوری از وقتی شما (انجام دهید) نمای کامپوزیت

نمای آجری ساختمان یکی از نوستالژیکترین نماهای ممکن است، نمایی که میتواند به راحتی هر کسی را به روزهای قدیمی و خانههای قدیمی شهرش برگرداند و خاطرهها را برایش زنده کند. این نوع رنگ آمیزی نما را عوض میکند و ظاهر فوق العاده ای به آن میدهد.همانطور که در قبلا در مورد نمای سیمانی صحبت کردیم در بستر رنگ آمیزی کامپوزیت از پرایمر استفاده میشود پرایمر چسبندگی زیادی را ایجاد میکند . و همچنین در دسترس بودن و سرعت بالای اجرای آن، محبوبیت زیادی بین افراد دارد. ورق کامپوزیت ضدحریق، شامل دو ورق آلومینیوم و یک هسته جامد میانی است که در برابر آتش مقاوم است و منحصراً توسعه یافته است تا معماران و طراحان بتوانند الزامات عملکرد آتش را که توسط ساختمان بین المللی تنظیم شده است، برآورده کنند. نمای کامپوزیت یکی از پرطرفدارترین نما ساختمان است که این روزها بیشتر و بیشتر بین طراحان شناخته شده و به کار میرود. همه سراغ انواع نما سیمانی میروند؛ اما آیا این کار واقعا به صرفه است؟ آیا استفاده از نمای سیمانی اشتباه است؟ این لایه پوششی یکی از جنس های PE ،PEVE ،PVDF می باشد.

مطالب مربوط به نمای کامپوزیت شما احتمالا فکردرباره نبوده‌اید. و واقعا باید|پنج چیزهایی که مادرتان باید درباره نمای کامپوزیت به شما یاد داده باشد|3 قوی علل برای اجتناب نمای کامپوزیت}

جنس این هسته نیز از پلیاتیلن است و در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی از خود نشان میدهد. در گذشته، هسته ورقها با استفاده از مواد نسوز و معدنی تولید می شدند که این امر باعث بالارفتن کیفیت ورقهای کامپوزیت و ضد حریق شدن آن می شد. امروزه بیش از 200 تولید کننده ورق کامپوزیت در سرتا سر دنیا فعالیت می کنند. ورق کامپوزیت در اصل به عنوان یکی از وسایل ساخت و ساز مدرن در نمای ساختمان به شمار می رود که امروزه به عنوان یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نمای سنگی ساختمان در نوع خود یک نمای مدرن و امروزی محسوب میشود. عمر انواع نما شیشهای ساختمان نسبت به نمای کامپوزیت زیاد نیست؛ اما چون خیلی از طراحان دوران مدرن سراغش میروند، طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. اما در واقع این محبوبیت عمر بالایی ندارد، به خصوص در شهرهای بزرگ.

نمای کامپوزیت

حداقل طول عمر این نما حدود 30 سال تخمین زده شده است. نوعی رزین بر سطح این پانل کامپوزیت وجود دارد که مانع جذب گرد و غبار و آلودگی میشود. شما می توانید برای نصب پانل های کامپوزیت آلومینیوم آن را خرد کنید، برش دهید و سوراخ کنید. در واقع هم هزینه خریداری پانل های آلومینیومی بالا می باشد و هم قیمت اجرای این نما نسبتا بالا است . علت این اختلاف قیمت، در واقع اجرای شاسی زیرکار و نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی میباشد. جرمپذیری نمای آلومینیومی نسبتا بالا بوده چرا که این نما از فلز آلومینیوم با رنگ کوره میباشد که این خود از ایرادات وارده به این نما از جهت جذب ذرات معلق در هوا میباشد. سیمان خاصیت ارتجاعی ندارد و نمیتواند همگام با تغییر دما منبسط و منقبض شود. این ورقه ها تا 90 درصد از سیمان سبک تر هستند و حتی از شیشه و ورقه های آلومینیومی نیز سبک تر می باشند. وزن سبک : ورق کامپوزیت دارای وزن کمی در حدود 4 الی 8 کیلوگرم در هر متر مربع می باشد که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل شیشه، سنگ و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد.  This a rt ic le was written wi th the ᠎he᠎lp of behsaznama  C​on᠎tent G en᠎erat or DE MO​.

دیدگاهتان را بنویسید