نمای کامپوزیت ساختمان دانش می‌خواهیم همه یادگیری از

۳- نما شیشه : وجود شیشه رفلکس در ساختمان موجب میشود روشنایی زیادی به ساختمان دهد. طرح های زیادی با رنگ های متفاوتی از جنس کامپوزیت آلومینیوم با ترکیب آلیاژ های پلی اتلین تولید گردیده است که مردم بتوانند نمایی شیک و مطابق با علایق سلیقه خود انخاب نمایند. یکی از مهمترین نکاتی که در پانل های کامپوزیت وجود دارد و کارخانه داران این امکان را فراهم کرده اند سفارش پانل های کامپوزیت با رنگ های سفارش میباشد تا خریداران بتوانند نمایی با رنگی خاص و منحصر به فرد را برای خانه های خود فراهم نمایند. با این حال اگر با توجه به مزایا و معایب این نما، تصمیم بر به کارگیری آن در بنای مورد نظر را دارید، به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد نمای کامپوزیت تنها در صورتی خود را نشان می دهد که نصب آن به صورت حرفه ای صورت گیرد. در واقع این طراحی و نقشه، محل قرارگیری صحیح زیرسازی و کامپوزیتها را مشخص میکند. در این نما، امکان نفوذ آب به زیر آن وجود نداشته باشد و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج می شوند. پیش از نصب کامپوزیت در این روش، در محل پروژه نصاب اقدام به زیرسازی آلومینیومی روی دیوار میکند.

 

نمای کامپوزیت ویلایی

 

ورق های کامپوزیت آلومینیوم با توجه به ضخامت ، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها ، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی را به ورق های مذکور می دهد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا می باشد. چون تمام مزایای آن را داراست. از اینرو قیمت تمام شده آن بسیار بالا است. ساختمانها و سازه هایی که از کامپوزیت استفاده میکننددر مقایسه با سازه هایی که از مصالح رایج استفاده مینماید نسبت به زمین بسیار مقاوم تر میباشند. کامپوزیت یکی از مهمترین متریال هایی است که در بازسازی و گاهی در طراحی نمای کلاسیک و اغلب نمای مدرن از آن استفاده میکنند مهمترین دلیل استفاده آن شکل پذیری، سیری ناپذیری خواص آکوستیک و مقاومت آن در برابر آتش است که معماران و طراحان نمای ساختمان از آن استفاده می کنند . یکی از اصلی ترین دلایل بازسازی نمای ساختمان گرانیت و تبدیل آن به کامپوزیت این می باشد که امروزه ساختمان ها رو به پیشرفت و مدرن شدن می روند ولی در نمای گرانیت دیگرخبری از امروزی بودن به نظر نمی رسد . نمای کامپوزیت در تهران و کرج ارزان ترین قیمت بازار توسط شرکت تولید کننده به شهروندان و فعالین صنعت ساختمان عرضه می شود.

زیرسازی نمای کامپوزیت

در نهایت باید بدانید که انتخاب کردن روش کامپوزیت یا بلیچینگ به میزان سلامتی و وضعیت دندان شما ربط دارد. جالب است بدانید این مادهی ترکیبی تنها در نمای خارجی ساختمانها استفاده نمیشود. عدن رسیدگی سریع به بیماری های دهان و دندان موجب گسترش و پیشرفت بیماری شده و در نهایت آسیب جدی به شما وارد خواهد شد. به کارگیری از این نوع ورق کامپوزت به دلیل آسیب پذیری آن در مقابل شرایط متغیر جوی، اسیدی و قلیایی محیطی بیرون در نمای بیرونی ممنوع است. نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی و تجاری با ارزنترین قیمت برای داخل و بیرون ساختمان. برای مثال ممکن است برای ساخت سازه لازم باشد چندین مهندس انتخاب نمایید یا به گرانی دلار دچار شوید و یا خیلی از مواردی که نمی توان آن ها را پیش بینی کرد اتفاق بیفتد. از مزایای این روش میتوان به سرعت بالا در اجرای نما، تمیزی پایانی در نما و هزینه پایین آن اشاره کرد. از متداول ترین طرح های کامپوزیت نمای ساختمان که امروزه در صنعت ساختمان ایران مورد استفاده قرار می گیرد در بالا بیان شد. Th is po​st w​as g​en erated by behsaznama᠎ Content Gen er​at or D᠎em​over​si᠎on !

نمای کامپوزیت موارد استفاده

همچنین ورق آلومینیوم کامپوزیت از مقاوم ترین فلزات در مقابل رطوبت می باشد و زنگ نمی زند و تغییر رنگ آن در مقابل سایر مصالح ساختمانی نما کمتر است. مقاومت نسبت به تغییرات آب و هوایی محیطی(رطوبت ، حرارت و اشعه خورشید) یکی از برجسته ترین خصوصیات ورق های آلومینیوم کامپوزیت در مقابل شرایط محیطی می باشد، در کشورهای گرمسیر و مرطوب ورق آلومینیوم کامپوزیت بی رقیب می باشد، بدلیل وجود پلی اتیلن فشرده در مرکز دو لایه آلومینیوم، ورق کامپوزیت آلومینیوم بهترین عایق حرارتی می باشد که باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود، همچنین به دلیل سطح بسیار صاف و صیقلی برای آلومینیوم، اشعه نور خورشید را باز تابانیده و کمترین حرارت را از اشعه خورشید جذب می نماید. در این ورق از یک روکش رزینی مخصوص استفاده می شود که باعث محافظت رنگ سطح رویی ورق کامپوزیتی کلیک می شود. ساخت این روکش همانند رزین PVDF ساده است، با این تفاوت که یک لایه دیگر نیز بروی رزین PVDF اعمال می شود که از نظر ساختار مولکولی با رزین های ساده متفاوت است. ورق نمای کامپوزیت را میتوان در نقاط مختلفی از خانه به کار برد تا منزلی زیباتر با جلوه ای متفاوت فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید