نمای کامپوزیت ویژگی ها

اما کامپوزیتی که در ساختمان سازی به کار می رود، معمولا ضخامت خیلی کمی دارد و به همین دلیل سبک نیز هست. صرفه اقتصادی: نمای کامپوزیت ازنظر صرفه اقتصادی کمی گرانتر از نماهای عمومی دیگر میباشد، زیرا علاوه بر اجرای شاسی زیر کار آن، شامل نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی آن که از مواد پلی اتیلین میباشد میشود. سطح ورق های آلومینیوم کامپوزیت صاف و صیقلی است، از این رو نور خورشید را منعکس کرده و میزان کمی از گرمای آن را جذب می نمایند. تنها عناصر فلزی اجرا شده در این سیستم، پروفیل های فلزی کمربندی ها میباشد که با توجه به وزن طرح محاسبه و در محل پوتر یا تیرهای فلزی ساختمان و براکت های آهنی که اتصال بین پروفیل های عمودی آلومینیومی و کمربندی های فلزی میباشند و توسط لاستیک های دی اکتیریکال از یکدیگر جدا میگردند، اجرا میگردد. کارفرمایان معمولا مبنای محاسبه خود را سطح نمایان نما قرار میدهند. Art᠎icle h᠎as be​en g᠎enerat᠎ed wi᠎th behsaznama  Content G​en erat᠎or Dem​oversion!

زیرسازی نمای کامپوزیت

با استفاده از نمای کامپوزیت نانو هیچ نگرانی در مورد تمیز کردن نمای ساختمان وجود نخواهد داشت زیرا آن ها گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کنند. این پانل های کامپوزیتی که پانل های رنگارنگ نامیده می شوند با استفاده از چندین لایه رنگ و یک پوشش درخشان پوشش داده شده اند. مناسب جهت نصب عمودی تایل های کامپوزیت در این سیستم احتیاجی به چسب و مواد سیلیکونی جهت آب بندی وجود ندارد. نا گفته نماند در خارج از ایران نمای کامپوزیت با رنگ استاتیک تولید میشود که از خواص مهم آن، عدم جذب ذرات معلق میباشد. این خواص به وسیله پوششهای فلورایدی یا PVDF تأمین میشوند. این خواص به وسیله پوشش های فلورایدی یاPVDF تأمین شده اند. علت این است که در روش hanging لبه های برگشتی بخاطر عرض پانچ روی ورق بیشتر میباشد. لایه رنگی که سطح این کامپوزیت ها را پوشش داده، ضد باکتری است و از مقاومت بسیار بالا در محیط های مختلف برخوردار می باشد. در ترکیب با مواد ضد حریق در مقابل آتش مقاوم می شود. لایه میانی ضد حریق A2 معمولا از هیدروکسید آلومینیوم یا دیگر مواد معدنی ساخته میشود. هسته مرکزی این پانل ها به دلیل دارا بودن خاصیت ضد اتش به سختی آتش می گیرد و هیچ نوع گاز مضر ایجاد نمی کند.

ترکیبی از آلومینیوم و هسته برای ارائه ویژگی های پانل های ACM ضروری است. این نما در ساختمان های مختلف نظیر ساختمان های اداری، تجاری، تفریحی، منازل و .. قابل استفاده است و زیبایی منحصر بفردی به فضای شهر می منبع بخشد. در این روش پس از اجرای کمربندهای آهنی و براکت های فلزی ناودانی های ریلی آلومینیومی با توجه به دیتایل اجرایی بـه براکت های فلزی متصل می گردند. پس از نصب کمربندیهای آهنی زیرسازی، نبشیهای آهنی را براساس آکسبندی نقشههای اجرایی با شیارهای لوبیایی روی این کمربندیها قرار میگیرند. امکان آببندی نما : از ویژگیهای نمای کامپوزیت، امکان آببندی آن میباشد به طوری که امکان نفوذ آب به زیر نمای ساختمان وجود ندارد و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی به خارج هدایت میشوند. بر روي پروفيل آلومينيومي در محل خود نصب و اجرا ميگردند. نمای ساختمان های یک شهر باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند، در غیر اینصورت یکپارچگی منظر شهری از بین خواهد رفت. طراحی کلی اجرای نمای کامپوزیت با استفاده از روش فیلی مانند روش ریلی صورت می پذیرد.

معایب نمای کامپوزیت

به دلیل امکان گردش هوا در پشت ورق ها تعریق صورت نمی گیرد. سهولت تعویض ورق ها در صورت صدمه در نما. طراحی و اجرای نمای ساختمان از جمله مسائل بسیار مهمی است که پس از تکمیل یک بنا صورت می گیرد، از این رو توجه به آن امری بسیار ضروری می باشد. طرح های گوناگون سنگ ساختمانی که بر روی این پانل ها به کار رفته اند، آن ها را به پیشرفته ترین و زیباترین ورق کامپوزیت تبدیل نموده اند. امروزه از انواع مصالح ساختمانی بدین منظور استفاده می شود که هر کدام مزایا و قابلیت های مختص خود را دارند و با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و بودجه افراد انتخاب می شوند. این نوع نما به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساخت آن از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و طراحان نمای ساختمان با استفاده از این قابلیت توانایی اجرای ایده های خاص خود را دارند. این نما در مقایسه با سایر نماها کمتر دچار تغییر رنگ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید