نما خشک در یک نگاه

نمای خشک مزایای بسیار زیادی دارد که میتواند به: سرعت در اجرا، کاهش بار مرده وارده بر ساختمان، اجرای مطابق با استاندارد جهانی، کیفیت بالا در نتیجه نهایی، کاهش اتلاف انرژی، عدم داشتن ضایعات ساخت و ساز و سر و صدا، اجرای مهندسی و نگهداری آسان و تعمیر بدون آسیب به سایر قسمت های نما و قابلیت نصب در ساختمان های بلند. میزان بخار آب بیش از حد میتواند سبب تخریب برخی از قسمتهای سازه شود. به دلیل کاهش وزن نما، بار وارده بر اسکلت اصلی ساختمان از کاهش چشگیری برخوردار خواهد شد و در نتیجه میزان کمتری از میلگرد و بتون در ساختمان مصرف می شود که باعث کاهش هزینه های ساختمانی می گردد. سرعت اجرای کار بسیار پایین می باشد کیفیت کار بالا است در عمر ساختمان تاثیر زیادی دارد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند با استفاده از فوم های دو سانتی که پشت کار استفاده می کنند عایقی ساخته می شود در برابر صدا گرما و سرما در امان خواهید بود. این امر مستلزم بهترین شرکتهای اجرا کننده انواع نمای خشک می باشد تا با تجهیزات نما خشک و قیمت نمای خشک که مناسب است کار با کیفیتی به شما تحویل دهند . دوست دارد خانه اش محیط اطرافش محله اش محل کارش و شهرش و حتی گردشی که می رود جاهای زیبایی باشد و از نمای آنجا لذت ببرد شرکتهای نمای خشک با نورپردازی در این نما زیبایی دوچندان می کنند.

نمای خشک در ایران

This data was done by behsaznama Con᠎te nt G​ener᠎ator Demov​ersi​on!

نمای خشک در ساختمان

تجهیزات نما خشک مصالح خشک سنگ ورق کامپوزیت شیشه کاشی اجر سفالین سرامیک خشک گیره و چسب می باشد که شرکتهای نما خشک از ان استفاده می کنند. ولی از آنجا که به دنبال مد روز پیش می رویم دیگر این نماها کارایی لازم را ندارند باید از نماهای سنگی کاشی سرامیکی آجری شیشه استفاده کرد تا جلوه زیبایی داشته باشند و همچنین با استاندارهای روز دنیا مطابقت داشته باشد. نماهای متنوعی از قبیل نمای رومی، نمای سنگی و انواع نمای کلاسیک با سود از نظر پیش صنع نما متبحر اجرا و پیاده سازی می باشد و همچنین دستگاه پیش مهيا نما بوسيله رابط کیفیت بالا، نفع اقتصادی و نصب سریع توجه بسیاری از طراحان و سازندگان را براي خود احضاريه کرده است. کاهش اتلاف انرژی: با توجه به استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان گفت این نما جلوی اتلاف انرژی را می گیرد. در نمای خشک دیگر احتیاج به ملات و سیمان نمی باشد و از گیره و چسب استفاده می شود که بسیار مقرون به صرفه است چه از لحاظ انرژی و همینطور قیمت کمتر است. نماهای خشک بیشتر در ساختمان های بلند سرویس های بهداشتی بیمارستانها آزمایشگاه ها بوستان ها اماکن ورزشی استفاده می شود که کارایی بسیار بالایی دارد.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

ابعاد آجر تراکوتا دارای ابعاد طول تا 1 متر (100 سانتیمتر) دارد و وزن آن بسته به سایزهای تولید شده متغیر است؛ خوب است بدانید محدودیتی در تولید ابعاد مختلف آجر نما خشک وجود ندارد. حالت بهینه دیوار جهت اجرای نمای خشک ، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو می باشد. همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد. آجر نما خشک جلوه ای زیبا و مدرن به ساختمان ها می بخشد و در این سیستم برای متصل کردن آجر ها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود و تایل های آجر به کمک گیره و یراق آلاتی به یکدیگر متصل میشوند و گیره ها داخل شافت های عمودی به سازه کشی نما متصل می گردند. همانطور که اشاره کردیم در اجرای نما آجر خشک از هیچگونه ملاتی استفاده نمی شود و به کمک گیره و یراق آلاتی تایل ها به یکدیگر متصل میشوند و به همین دلیل در قسمت های مرتبط ساختمان سازی باعث سرعت در کار می شود.

برای مثال اگر طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به صورتی در نظر گرفته شود که درب پارکینگ کوچک باشد، ممکن است برای ساختمانهای با تعداد نفرات و ظرفیت بالا مشکل ایجاد کند. سایه ای از آبی رنگ، دیوار طراحی و اجرای نمای ساختمان درخشان، برج را از طبقه 20 تا رصدخانه پرت می کند و به زیبایی بلوری آن را می دهد. برای ساختمان های بلند که کار را برای کارکنان سخت می کند نمای خشک سرعت بالا و امنیت بیشتری دارد. درطراحی نمای بیرونی ساختمان با سرامیک با توجه به طراحی قابل کنترل میتوانند زیبایی زیادی در نما ایجاد کند. تنها مشکل نمای سرامیکی عدم پیوستگی سرامیک در نما است که با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. نمای سرامیکی مشکل وزن سنگ را حل کرده است. قابلیت تعویض یا تعمیر نما: اگر قسمتی از نمای خشک آسیب ببینند می توان به راحتی آن قسمت را باز کرد و آن را تعمیر و یا به کل تعویض نمود. Article was g ener at ed wi th the  help  of behsaznama C ontent G en erator D​em᠎oversion!

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کلیک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید