نه راه‌هایی که انواع نمای خشک به شما کمک می‌کند تجارت بیشتری داشته باشید.

نماهاي آجر بر حسب جنس و رنگ خود باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان و جذب انرژي خورشيدي و گرم شدن ساختمان در فصل زمستان مي¬شوند. و مشکل سنگ¬هاي آذرين معمولاً جذب آب پايين و عدم چسبندگي با بدنه ساختمان است.نماي ساختمان به دليل قرار گرفتن در معرض شرايط جوي (باران، يخبندان، آفتاب و آلاينده ها) از اهميت خاصي برخوردار است. با توجه به پیشرفت روز افزون علم در صنعت ساختمان سازی نماسازی ساختمان به روشهای نوین مزیتهای زیادی را برای ساختمان سازها دارد. یک کمربند محافظ نیز به کار گرفته می شود تا تعادل به وسیله کمربند حفظ بیشتر بخوانید شود. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. بايراميکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار مي¬رود براي اولين بار در سال 1993 میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. Th᠎is da​ta was created  by https://behsaznama.com Conte nt Ge nerator ​DE᠎MO!

شرکت اجرای نمای خشک

با استفاده از این ویژگیهای منحصر به فرد، از این اجزا میتوان حتی در محیطهای شور و دریایی نیز استفاده کرد. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. 25T. بالمیل (آسیاب گلوله ای) به همراه جار 10 لیتری و گلوله های سرامیکی. به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل میکند و به دلیل کنترل کیفیت بالای اجزای سازنده، نمای تمام شده حداقل تخریب و اتلاف مصالح ساختمانی را به همراه دارد. در يک آزمايش به منظور مقايسه نماي آجري، شيشه يک جداره و شيشه دو جداره با يکديگر از نظر ويژگي¬هاي حرارتي دماي خارج ساختمان براي هر سه نما صفر و دماي داخل در حد 20 درجه حفظ شد. هرچه ضريب هدايت حرارت کاهش يابد اختلاف دماي بين دو سطح افزايش مييابد ( شکل 2). بنابراين اگر براي گرم کردن فضاي داخل، انرژی مصرف نشود، دماي سطح داخلي براي شيشه يک جداره 4/.، براي شيشه دو جداره 3/9 و براي ديوار آجري 7/12 خواهد بود.

اختلاف دما بين سطح داخلي و خارجي ومقايسه ضريب انتقال حرارت براي هر کدام از نماهاي شيشه يک¬جداره، شيشه دو جداره و ديوار آجري 22 سانتي¬متري در شکل 1 نشان داده شده است. اسپایدر : نمای اسپایدر معمولا شیشه لمینت شده ای دارد متشکل از دو لایه شیشه سکوریت 6 میلیمتر فلوت استاندارد درجه یک و در لایه طلق که در مجموع 52/1میلیمتر و در بین دو شیشه سکوریت قرار می گیرد. با توجه به مطالب گفته شده، مقايسه ضرايب هدايت حرارتي برخي ازمصالحي که در ساخت نما به کار مي-روند (جدول 1)و همچنين با استناد به پرسش نامه اي که توسط برخي از نماکاران و صاحب نظران دراين مورد پر شده است و نماهاي بالا را از نظر ويژگي¬هايي شامل سرعت اجرا، قيمت تمام شده به ازاي هر متر مربع، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر يخ زدگي،مقاومت در برابر آتش¬سوزي، مقاومت در برابر زلزله و ريزش، انعطاف پذير بودن در اجرا، قابليت اجرا در ارتفاعات بالا، عايق بودن نسبت به سرما و گرما، عايق بودن نسبت به صدا، سبک بودن و کاهش وزن ساختمان، همخواني باهنر معماري ايراني و مقاومت در برابر آلاينده¬هاي موجود در هوا مورد مقايسه قرار داده¬اندمي¬توان نتيجه گرفت که در مجموع آجر ساخته شده از سنگ سیل و سنگ معدن مصالحي است که براي کاربرد در نما نسبت به ساير مصالح مي¬تواند در اولويت باشد.

خواص کامپوزيتها در مجموع از هرکدام از اجزاي تشکيل دهنده¬ي آنها بهتر است و اجزايمختلف، کارايي يکديگر را بهبود ميبخشند و اين يکي از مزيت¬هاي کامپوزيتها محسوب مي¬شود، از مزاياي ديگر کامپوزيتها مي¬توان سبک بودن، سهولت در مونتاژ، تعمير و نگهداري را نام برد با اين وجود کامپوزيتها از نظر انعطاف¬پذيري در اجرا، در سطح ضعيفي عمل مي¬کنند. نمای بایرامیکس علی¬رغم مزایایی که دارد مورد استقبال جامعه مهندسین و پیمانکاران ساخت و ساز قرار نگرفته است چرا که این نما با بافت فرهنگی و سلیقه¬های ایرانی همخوانی ندارد و جلوه و زیبایی خود را ظرف مدت کوتاهی از دست می¬دهد. بعد ها طی شروع قرن دوم بعد از میلاد رومی ها دیوارهای سنگی را ضمن به کاربردن استراکچر مورد استفاده یونانی ها ابداع کردند . نمای رومی ساختمان برای آن دسته از افرادی که از طرفداران سبک نما کلاسیک هستند بهترین گزینه است . اکثر افرادی که در همهی امور استفاده از روشهای جدید را به روشهای قدیمی ترجیح میدهند، در این باره هم از طرفداران نماسازی خشک هستند. در سيستم نماي خشک نصب آجر و ريل¬ها تنها به صورت مکانيکي است بنابراين اجراي اين سيستم نياز به کارگر حرفه¬اي ندارد. محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانه های گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانه بندی های متعدد، رزین های طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنی ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید