نه روش راه به اجرای نما شما

طراحی و اجرای صحیح نما از اهمیت ویژه ای در اجرای ساختمان برخوردار است. در این محتوا خواهیم گفت که چه نمایی برای ساختمان مناسب است و در ادامه بهترین متریال برای نمای ساختمان را معرفی خواهیم کرد. هزینه اجرای سنگ نمای ساختمان بستگی به نوع نمای انتخابی و متریال مورد نیازش داره! در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. این پوشش اغلب با استفاده از موادی همچون گچ، سیمان سفید، سیمان سیاه، سرامیک ، ام دی اف و بلاخره سنگ پوشانده می شود که همگی آنها در راستای زیبا سازی محل زندگی انسان است. سرامیک ها بر اساس نوع کاربردشان دسته بندی می شوند. سنگ های مناسب برای نمای ساختمان در دو دسته مصنوعی و طبیعی قرار می گیرند. سنگ های طبیعی به دلیل متنوع بودن طرح و رنگشان، می توانند گزینه خوبی برای نمای متفاوت ساختمان باشند، اما قیمت بالا و وزن بسیار زیادی که دارند، سبب شده است برای نمای ساختمان های بزرگ گزینه خوبی نباشند.

نصاب نمای خشک

سنگ های مصنوعی علاوه بر استحکام بالایی که دارند، قیمت مناسبتری نیز نسبت به نوع طبیعی سنگ خواهند بهساز نما داشت. برخلاف سرامیک های لعاب دار که قیمت بیشتری نیز دارند، سرامیک های لعاب داده نشده دارای مقاومت کمتر، قیمت مناسب تر و تخلخل بیشتری هستند. سنگ کاری نمای ساختمان ساده علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که به یک ساختمان ساده میدهد باعث میشود ساختمان مقاوم تر از دیگر مصالح ساختمانی باشد و این مقاومت به علت خاصیت و کاربرد فراوانی است که از آن از قدیم تا به آلان مورد استفاده قرار می گرفته است . گرانیت بر خلاف تراورتن که یک سنگی رسوبی است از انواع سنگهای آذرین است که عمده ترکیب آن از کوارتز و فلدسپار تشکیل شده است. فرایند تشکیل تراورتن، ساختاری بسیار منحصر به فرد به آن بخشیده است، ساختاری پر از حفرههای کوچک و بزرگ که بسیاری از آنها با مواد ثانویه پرشدهاند و بسیاری نیز همچنان خالی باقی ماندهاند. علاوه بر زیبایی و مزایای هر یک از متریال های مورد استفاده در نمای ساختمان، شرایط محیطی و موقعیت جغرافیایی نیز در انتخاب نوع متریال موثر است. This article has been gener​ated with behsaznama C onte​nt Gen᠎er​ator D emoversi​on.

از طرفی آجر نما نسوز در برابر انواع شرایط محیطی و موقعیت های جغرافیایی، مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد. سرامیک شده است. از این رو این نوع سرامیک در برابر تغییر رنگ و لک مقاومت بیشتری دارد. نمای ساختمان می تواند نمای سنگ، سرامیک یا آجر باشد. ساختار لایه بالایی دارند در کارخانه ها برمی ضایعات سنگ تراورتن کار می شود و به ابعاد مختلف آن ها را در می آورد این سنگها استراحت سنگهای آنتیک نام دارد سنگ های آنتیک مصرف دکوراتیو دارند و در بخش از نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. آجر نما در انواع مختلف نسوز، انگلیسی، آنتیک و… همچنین شما می توانید به راحتی آن را با انواع سنگ های طبیعی، مصنوعی و انواع سرامیک، بسته به سلیقه خود، ترکیب کنید. قیمت نانو سنگ نما بسته به نوع سنگی که انتخاب می کنید متفاوت است برای اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت فابر شیمی تماس بگیرید و با مشاوران ما در ارتباط باشید. اطلاعات کاملتر در مورد آجر نما نسوز را می توانید در محتوا ” آجر نما نسوز چیست؟ آجر نمای نسوز علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، می تواند نمای خاص و متفاوتی را به ساختمان شما بدهد. می توان گفت بهترین نوع آجر نما در طی این سال ها، آجر نما نسوز بوده است.

ی سنگ خودداری شود.

بطور کلی تمام سعی مهندسان این است که از مصالح و سنگ های سفید رنگ و یا روشن برای نمای ساختمان استفاده کنند تا جلوه ی زیبایی به آن ببخشند. سنگ تکاب سالیان زیادی است در تمام مناطق سرد و گرم کشور اجرا شده است و به خوبی توانسته بعد از گذشت زمان زیاد زیبایی اولیه خود را حفظ کرده و مقاوم در نمای ساختمان بماند. از جمله دلایل دیگر که افراد را به اجرای نمای بیرونی ساختمان با سنگ تراورتن سوق میدهد قیمت نسبتاً پایین تراورتن نسبت به دیگر سنگها و از طرفی نیز فرآوری راحتتر این سنگ است. همانطور که در مقاله بهترین سنگ نما نیز بیان شد، روش های مختلفی جهت نصب سنگ نمای ساختمان وجود دارد که همه در دو دسته نصب خشک و نصب تر(با استفاده از دوغاب و ملات سیمانی) قرار می گیرند. روش سنتی و متداول که در ایران به کار میرود روشتر یا دوغاب است. عملیات نصب سنگ به دو روش خشک و تر انجام می گردد. ۸-از بکار بردن ملات خشک و نسبتا سفت در نمای سنگ خودداری شود. از انواع سرامیک می توان به سرامیک کف، سرامیک دیوار و سرامیک مناسب نمای ساختمان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید