نه گزینه‌های جایگزین به نمای خشک

همانطور که چندین بار در مقالات مختلف سایت کالاساخت بیان نمودیم، اجرای نما یکی از بخش های مهم در امر ساختمان سازی محسوب می­شود که نیازمند توجه به نکات فراوانی می­ باشد. متریال مورد استفاده یک عنصر اساسی است که علاوه بر چشم نواز بودن باید دارای استحکام خوب، طول عمر مناسب و استانداردهای لازم با توجه به بودجه ای که برای آن هزینه شده است، باشد. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. دلیل این امر استفاده از سرامیک خشک است که در دو پوسته ساختمان به کار رفته و ایمنی زیاد و کم هزینه بودن طولانی مدت برای سازندگان و اپراتورها به سمت نمای سیستم های سنگی و گوشته و همچنین سرعت بالای اجرای آن در حدود یک سوم از می توان زمان اجرای سایر سیستم ها را ذکر کرد. اگر بخواهیم به طور کلی به بررسی هزینه ساخت خانه بپردازیم در اولین قدم باید به سراغ قیمت زمین برویم. در ادامه قصد داریم به بررسی نمای ساختمان سرامیک بپردازیم. A rticle was creat ed by G᠎SA ​Conten᠎t Ge nera​tor  DEMO!

امکان تعویض پنل ها در بتن اکسپوز وجود دارد.

است، با این حال این نکته حائز اهمیت است که با انواع ضخامت های سمنت برد آشنا باشید چرا که هر کاربر نیاز به ضخامت سمنت برد مخصوص به خود دارد. انواع مختلف چسب وجود دارد. امکان تعویض پنل ها در بتن اکسپوز وجود دارد. یکی از دغدغههایی که در زمینه ساختمان سازی وجود دارد، هزینههای مربوط به نما و رویه ساختمان است. در این سبک که به سبک اروپایی نیز شهرت دارد، از لایت ترین رنگ های برای میکاپ استفاده می کنند. پرهزینه ترین بحث ساخت یک سازه را می توان انتخاب زمین در نظر گرفت. مورد دوم بحث تهیه جواز ساخت و انتخاب مهندس مشاوره جهت همکاری در پروژه می باشد. پس از انتخاب اسکلت سازه، بحث نوع و قیمت متریال مصرفی اعم از قیمت پروفیل و میلگرد مطرح می گردد. لازم به ذکر است که تمامی اجناسی که در ساخت در مراحل سفت کاری، تاسیسات و نازک کاری استفاده می شوند جزو متریال های مصرفی می باشند. به منظور پیش بینی و برنامه ریزی این شیوه ها و مصرف انواع مصالح ساختمانی در آینده، ابتدا لازم است تصویر عمومی درستی از روش های متداول ساختمان سازی در کشور به دست آورد.

کشور ایران با توجه به وسعت قابل توجه و تنوع شرایط جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و منابع طبیعی، از روش ها و الگوهای ساختمان سازی متفاوتی برخوردار می باشد. معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. یکی از مزیت های قابل توجه متریال نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل­ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. همان طور که می دانید معمولا اسکلت های بتنی نسبت به اسکلت های فلزی هزینه کمتری داشته ولی می توان هزینه آن را در چندین مرحله پرداخت نمود ولی در اسکلت های فلزی به دلیل تک مرحله ای بودن ساخت سازه هزینه باید به صورت یک جا پرداخت گردد. شاید شما فکر کنید که پروژه های مدرن هزینه ساخت کمتری دارند با این حال ممکن است هزینه این پروژه ها از ساختمان های کلاسیک و نئوکلاسیک مرسوم در بازار نیز بیشتر شود. زیرا می توانند ببینند کشورهای صاحب سبک در معماری، ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند.

دتایل نمای خشک

This was gen​er ated  wi th t he ᠎help of behsaznama Con​te᠎nt Ge᠎nerator DE᠎MO .

نما های خشک

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحد مسکونی را در سال 1401 به شرح زیر اعلام نموده است. نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. روش نمایان در نصب نمای سنگ خشک چیست؟ محصول نهایی توده ای از الیاف در هم تنیده بسیار ریز است که بخش اعظم حجم پشم سنگ را همین الیاف در هم تنیده تشکیل می دهند . این عملیات ممکن است بسته به نوع سیستم به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های مصالح رویه باشد. باز و بسته نگه داشتن فضای بین ساختمان و نما، بر قیمت نمای خشک سرامیک تأثیرگذار است. تمامی این هزینه ها بسته به نوع متریال مصرفی متفاوت می باشد. همان طور که مشخص است خرید زمین در مناطق بالا شهر و یا با متراژهای بیشتر نیاز به هزینه بیشتری دارد. شیوه ساختمان سازی آجری با تیرآهن که در سال های پیش تر با اختلاف بسیار زیاد بالاترین سهم را در ساخت و ساز کشور در اختیار داشته روند نزولی سریعی دارد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از نمای خشک در ساختمان ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید