نوع نمای خشک

لازم به ذکر است بهره بردن از مزایای نمای سرامیک، به چگونگی نصب و پیاده سازی آن در نما هم بستگی دارد. برای مثال ممکن است رطوبت ناشی از بارش باران به درون نما نفوذ کند و باعث تخریب آن شود. از سرامیک های مخصوص نما به عنوان یک عایق ضد رطوبت نیز استفاده می شود. سپس کلیپس ها به کمک برجستگی هایشان توسط چسب مخصوص داخل این شیارها محکم می شوند. نوع روش اجرای نما (اجرا با ملات ماسه سیمان، خشک و یا با چسب). چسب های سیلیکونی که در بازار وجود دارند مثل چسب آکواریوم به دلیل نداشتن مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی اصلا توصیه نمی شود. وجود قابلیت عایق بندی سرامیک نما آن را مناسب شهر های شمالی کشور که بارندگی زیادی دارند می نماید. نکته مهم دیگر این است که این نما در ذهن مخاطب ایجاد حس تجملات و همان لاکچری بودن را ایجاد می کند و بسیاری از سازندگان گرامی با علم به این نکته تمایل زیادی به استفاده از این نما دارند و در پروژه هایی که ظرفیت بالایی برای طراحی دارند، معمولا از محبوب ترین گزینه های طراحی به شمار می رود.

نصاب نمای خشک

᠎Post was g᠎en er at​ed by behsaznama Con te​nt​ Generat᠎or DE​MO .

سرامیکهای پرسلانی دوام بالایی دارند و نسبت به مصالح دیگر دارای جذب آب پایینی هستند. دانشی که به تحقیق در مورد سرامیک می پردازد علم سرامیک و صنعت مرتبط با آن صنعت سرامیک نامیده می شود. نمای سرامیک خشک پرسلانی در دو نوع سوراخ دار و تو پر تولید شده و در بازار مورد عرضه قرار می گیرد. شاید در ظاهر نمای فریم لس نمایی بدون هیچ گونه فریم نگهدارنده را در ذهن تداعی کند اما این گونه نیست. اما تکنولوژی بالا و مزایای آن موجب محبوبیت آن در بین افراد شده است. شیشه جلوه زیبایی به نمای ساختمان میبخشد؛ اما به دلیل مقاومت پایین و ضخامت کم بهتر است از آن در بسیاری از ساختمانها استفاده نکنید. در اجرا و نصب نمای ساختمان سرامیک, انواع روش های نمای خشک روش خشک نسبت به روش ملات دار بسیار بهتر است. در واقع، در روش نمای خشک، به جای استفاده از ملات، برای نصب نما به ساختمان از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. ابه این صورت که، بتدا گیره های آهنی بر روی ساختمان نصب می شود.

سرامیک نما اغلب به صورت رنگ های یکدست بوده و ترکیب آنها در یک نما، زیبایی خاصی دارد. در مجموع باید افزود که در این پروژه چنین ترکیبی از آجرها، قاب های آهنی و جزئیات تفسیری ساده از یک الگوی مدرن می باشد. تصور کنید وسط یک خیابان شلوغ با رستوران های زیادی ایستاده اید. می توان گفت اولین نظرات و قضاوت های افراد از ساختمان به واسطه ی همین مشاهده ی نما شکل می گیرد و اگر نما قدیمی و بی کیفیت باشد افراد تصور می کنند داخل ساختمان نیز اینگونه است و اگر نما حرفه ای و با توجه به ترندهای روز باشد نیز افراد تصور می کنند داخل آن نیز به همین شکل می باشد و تمایل به دیدن داخل آن و یا استفاده از ساختمان پیدا می کنند . یک نمای زیبا معرف یک ساختمان ایده آل است. در طراحی نمای مدرن یک ساختمان باید اصول مختلفی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت کرد. در طراحی و ساخت نمای یک ساختمان، بحث نما بسیار پراهمیت است. ​This post was c᠎re at ed by behsaznama C on tent G​enerator᠎ D​em​over​sion.

تولید سرامیک های خشک نما نمونه ای طلایی از تأثیر پیشرفت مهندسی متالورژی در مهندسی ساختمان است. سرامیک های خشک نما عموماً از نوع سرامیک پرسلان است که به روش اکستروژن تولید می شود. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی با کلیپس، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی می شود. طراحی و اجرای نمای مدرن برج های تجاری فعالیتی تخصصی است که از عهده تیمهای بزرگ و توانمند برمیآید. در حقیقت طراحی و انتخاب نما یکی از مهم­ ترین بخش های ساختمان سازی است. نمای سرامیک خشک یکی از متریال هایی می باشد با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند. ولی در این روش اتصالات قطعات سرامیکی در نما قابل مشاهده است و زیبایی نما را تحت تاثیر قرار می دهد. نمای سرامیک خشک یکی از جدیدترین روش ها برای نمای ساختمان ها است که در آن از سرامیک های خشک استفاده می شود. در روش خشک سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند. پس از نصب سرامیکها این لایه بتونه باعث اتصال سرامیک به پروفیل قائم میشود و باعث افزایش امنیت قطعات متصل شده به نمای سرامیکی و جلوگیری از حرکت سرامیکها میشود.

دیدگاهتان را بنویسید