نیاز دارید نقد بیشتر؟ شروع اتصالات نمای خشک

در مورد استفاده از سنگ در نما دو نکته بسیار حائز اهمیت است. میتوان در نمای سیمانی از سیمان و دانهبندی رنگی نیز استفاده کرد. پیوستگی مناسب با دیوار، قیمت نسبتا کم، سرعت اجرای مناسب و در عین حال زیبایی معمولی، تنوع طرح و رنگ محدود، کدر شدن طی زمان و دشواری تمیز کاری از ویژگیهای عمومی نمای سیمانی است. باعث کشته شدن افراد شده است. نما یکی از اجزای مهم و اصلی ساختمان است چرا که در معرض دید همگان بوده و اولین پدیدهای است که افراد را در مورد یک ساختمان به خود جذب میکند. این پدیده به دلایل متعدد ایجاد می شود که اصلیترین آن ترکیب رطوبت محیط با مواد ناخالص داخل آجر است. همانطور که گفته شد، زیرسازی مجموعه عملیاتی است که طی آن بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نما مورد نظر در سازه ساختمانی ایجاد میشود. برخی سنگها که فاقد خلل و فرج و سوراخ بر روی خود هستند باید حتماً اسکوپ شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند سنگهایی مانند گرانیت و تراورتن اگر اسکوپ نشود نمیتواند ماندگار باشد و پس از مدتی جدا میشوند. صرفهجویی در هزینهها: قیمت انواع متریال برای استفاده در نماهای خشک متفاوت است، اما اگر طول عمر این نماها را در نظر بگیریم، متوجه بهصرفه بودن آنها میشویم.

قیمت آجر نما خشک

یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . در طراحی نمای ساختمان ،برخی از معماران بر این باورند که نما مهمترین بخش بهشمار میرود ، زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص میکند. در نماهای طرحدار بهتر است با شاسیکشی هر بخش را جداگانه اجرا و مشخص کرد تا در مرحله سنگچینی دچار مشکل نشویم. در این روش مانند دیوارچینی عمل میکنیم یعنی با استفاده از شمشه گذاری و ریسمان کشی دیوارچینی میکنیم و در هر مرحله تراز بودن دیوار را چک میکنیم. چنان چه المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی می توان قسمت کوچکی از پوشش و نما را باز کرد. This  da ta h as ​been cre᠎ated by https://behsaznama.com Cont ent Generator ᠎DEMO!

بعد از انتخاب نوع سنگ مناسب برای اجرای نما، باید با استفاده از شاقول یا دوربین، بیرونیترین قسمت ساختمان مشخص شود. برای کتهش هزینه انرژی در مناطق غربی یا ساحلی شمال آجر نسوز مشکی تیره گزینه مناسبی است . در کشور ما برای کاهش هزینه بیشتر از روش تر استفاده میشود. در روش پنهان علاوه بر مقاطع آهنی مقاطع آلمینیومی نیز در زیرسازی سرامیک به کار می رود و به همین دلیل است که هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به روش پنهان نسبت به روش نمایان دارای هزینه بالاتری است. در اجرای تمامی قطعات بر پایه سیمان باید مراقب باشیم که در صورت استفاده زیاد از سیمان احتمال ایجاد ترک را افزایش میدهیم، به همین جهت از اندود پر سیمان باید جلوگیری کنیم. آجر هم مانند تمامی مصالح دارای ویژگیهای مثبت و منفی متعدد است. در ساخت تمام ساختمان ها از آن استفاده می شود این محصول یکی از محصولات قدیمی به حساب میآید و بنابراین تاریخ بسیار ارزشمندی در ساختن ما از خود به جا گذاشته است این نمونه توسط ایرانی ها ساخته شده است و دارای طراحی زیبا هست این محصول مدل های فراوانی دارد و شما مطابق با سلیقه تان می توانید از آن استفاده کنید. همچنین میتوان سنگ نما را به دیوار پشتی پیچ کرد که دارای ضوابط اجرایی مختلف است.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

قطعات با هندسههای پیچیده باید به صورت پیشساخته تولید شوند و به صفحات فلزی که از پیش در قسمت خارجی تعبیه شدهاند متصل شوند. برای جلوگیری از ریزش نمای سنگی از اسکوپ کردن سنگ به خارجیترین قسمت دیوار و یا شاسیکشی نما استفاده میشود. در مواردی متاسفانه گزارش شده که به دلیل ریزش نما در زلزله، بارندگی و… با این که این روش مزایای زیادی دارد ولی نمی توان گفت که هیچ معایبی در آن وجود ندارد. البته با وجود همه این ها، نگهداری از نمای چوبی با بسیاری از متریال های دیگر تفاوت دارد. اجرای نمای آجری با طرح مختلط : همان طور که از نام این طرح پیداست انواع روش های طراحی نمای آجری با یکدیگر ترکیب شده و اجرا می شوند. در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. در این روش بهتر است ابتدا یک لایه عایق حرارتی از نوع پشم شیشه یا پشم سنگ با بست به دیوار خارجی ساختمان وصل شود، سپس ریلها و زیرسازی فلزی به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چارچوب نگهدارنده قرار گیرد.

نمای خشک چیست

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بیشتر بخوانید وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید