هشت عادات بسیار موثر نمای سنگ

سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات در کشور ما به دو دسته روش؛ نمایان و غیره نمایان دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. دیوارهای اولیه با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد با تکنیک های مشهور یونان باستان ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون بدون ملات که به طور کامل با یک نمای خارجی منطبق می شدند اجرا می شدند. برای پوشش دهی دیوارهای بیرونی از سیمان استفاده می کنند. با استفاده از سنگ ساختمانی می توان علاوه بر اینکه دوام بالایی به ساختمان داد، بحث های عایق بند حرارتی و صوتی را نیز بهبود بخشید.عموما سنگ تراورتن برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر چسبندگی بالا نوع رنگی فوق العاده زیبایی دارد. ولی درسیستم اجرای نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر نماها مانند نمای آجر میباشد. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد.

شرکت های نمای خشک

که این نام ها با توجه به روش اجرا، مصالح استفاده شده و همچنین طرح نما، روی آنها گذاشته شده است. با اجرای نمای خشک بین ساختمان و نما، فضایی باز می ماند. در اجرای نمای سنگی با سنگهای صیقلی باید حداکثر موارد ایمنی را برای اتصال مستحکم سنگ با بدنۀ ساختمان رعایت کرد؛ در غیر این صورت احتمال جدا شدن سنگ از ساختمان و سقوط آن بالاست. ورودی بنا باید به صورت هزینه اجرای نمای خشک مشخص طراحی گردد. برای طراحی نمای ساختمان ها می توان از متریال های متفاوتی استفاده نمود که این متریال ها هر کدام مختص اقلیم و سبک خاصی از معماری می باشند . حفره تخلیه هوا دما را تنظیم میکند و کمک میکند تا ساختمان مصرف بهینه انرژی داشته باشد. به این نحو که هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت نما نفوذ نمی کند. گرم شدن هوا در فضای حائل نسبت به دمای محیط منجر به اثر دودکشی شده و تهویه مداوم در محفظه ایجاد می کند. نماهای افقی تقسیم شده: استفاده و تعبیهی چراغ های توکار، به صورت افقی نیز می تواند در زیباتر دیده شدن ساختمان شما موثر باشد.

سرامیک نمای خشک

نماهای تماماً شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار می رفتند. البته نباید فراموش کرد که انجام نماهای آجری باید در شرایط محیطی مناسب و با دما و میزان رطوبت استاندارد و بدون یخبندان صورت گیرد. طراحی نما باید با توجه به بناهای مجاور از لحاظ ریتم و رنگ و … طراحی نما و تقسیم بندی ها و جزئیات نما در طبقات همکف تا سوم باید بر اساس نزدیکی به تناسبات انسانی باشد. سنگ هایی که برای نماسازی استفاده می شوند باید سالم ، بدون هوازدگی ، خلل فرج ، بدون پوسیدگی و مقاوم و عاری از موادی باشند که در اثر عوامل جوی نظیر رطوبت و باراندگی ، نور خورشید ، وزش باد و فرسایش تخریب شوند . نکتهی مهمی که در مورد سرامیک خشک وجود دارد، عایق بودن این نوع نما در برابر رطوبت و تغییرات جوی است. سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. یکی از مهمترین مواردی که در طراحی نمای ساختمان ها باید به آن توجه نمود کاربری ساختمان می باشد . ᠎Th​is ​da ta was w​ritten by G​SA Conte nt Gene᠎ra to​r DE​MO .

کامپوزیت یکی از متریال های به روز در طراحی نما می باشد که اغلب برای ساختمان های ویلایی و یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرد . برای مثال اگر طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به صورتی در نظر گرفته شود که درب پارکینگ کوچک باشد، ممکن است برای ساختمانهای با تعداد نفرات و ظرفیت بالا مشکل ایجاد کند. این در حالی که در مناطق کوهستانی کشور مانند شمال غربی کمتر این اتفاق می افتد و تعداد پنجره ها اصولا کم می باشد تا هوای سرد به داخل نیاید . می توان گفت اولین نظرات و قضاوت های افراد از ساختمان به واسطه ی همین مشاهده ی نما شکل می گیرد و اگر نما قدیمی و بی کیفیت باشد افراد تصور می کنند داخل ساختمان نیز اینگونه است و اگر نما حرفه ای و با توجه به ترندهای روز باشد نیز افراد تصور می کنند داخل آن نیز به همین شکل می باشد و تمایل به دیدن داخل آن و یا استفاده از ساختمان پیدا می کنند . استفاده از سیمان در طراحی نمای یک ساختمان می تواند بهترین انتخاب شما باشد. به منظور طراحی نما ابتدا باید ویژگیهای اثربخش هر ساختمان را مورد توجه قرار داد و سپس شروع به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید