هفت راه نمای کامپوزیت می‌تواند شما را شکست ناپذیر کند

در مباحث ساختمان سازی و معماری همیشه نمای ساختمان یکی از مهم ترین بخش ها بحساب می آید و تمرکز و دقت زیادی بروی طراحی و زیبایی آن می شود. تصاویر و عکس هایی در این بخش قرار داده می شود که اغلب، در مکان های تفریحی و ویلا ها، مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه شما را با نحوه محاسبه هزینه ساختمان قدم به قدم و تمامی عوامل موثر بر این هزینه آشنا خواهیم کرد. کامپوزیت پانل های خش دار در برابر خوردگی و سایر عوامل مقاومت بالایی دارند. عدم امکان تعویض پانلها به صورت مجزا، عدم استقامت پانلها در برابر باد، عدم امکان عایقبندی به دلیل نبودن درز ژوئن برای پر کردن با فوم پلی اورتان و چسب میتوان اشاره کرد. نمای کامپوزیت از پانل های آلومینیومی بیش از هر چیز بادوام، مقاوم در برابر آسیب های مکانیکی و شرایط آب و هوایی نامناسب است. پوسته آلومینیومی طرفین ورق کامپوزیت دارای ضخامتی از ۱۸ میکرون تا ۵۰ میکرون است. استفاده در حیاط: میتوان از ورق آلومینیوم کامپوزیت ها به عنوان گلدان های حیاط، سکوهای زیبای و یا حتی در روف گاردن ها استفاده کرد و به زیبایی حیاط افزود.  This post was gener᠎ated by behsaznama C​onte nt ᠎Ge nerator  DE​MO .

که به صورت دولایه ورق آلومینیومی میباشد.

از ویژگی این روش نصب این است که هر طرحی را با این روش می توان اجرا کرد و در صورت آسیب به یک از پانل ها آن را می توان جداگانه تعویض نمود. بعد از مراحل فوق ناودانی آلومینیومی با پیچ و مهره به نبشیهای آلومینیومی وصل میشود. در این مقاله از سازه برتر، توضیحاتی در رابطه با نمای آلومینیومی یا همان کامپوزیت ارائه می دهیم، که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. که به صورت دولایه ورق آلومینیومی میباشد. اجرا در سطوح بسیار پیچیده و قوس : بخاطر فرم پذیری و انعطاف بالای ورق کامپوزیت ، میتوان آن را کرو نمود و طرح های پیچیده و زیبایی را خلق نمود. 4. انعطاف پذیری: اگر طرح نمای شما انحنا دارد، پانل های کامپوزیت یکی از بهترین گزینه ها جهت اجرای آن هستند؛ چرا که این پانل ها قابلیت خم شدن و فرم پذیری تا 135 درجه را دارند.

نمای کامپوزیت طرح سنگ

همانطور که گفتیم کامپوزیت بخاطر وزن کم و انعطاف پذیری بالایی که دارند در ساختمان های بلند و برج ها که جابه جایی و بالا بردن وسایل ساختمان یکی از معظلات بزرگ ساخت می باشد با استقبال بسیاری روبرو می شوند. در حال حاضر نماسازی اکثر ساختمان های مدرن با ورق های رنگارنگ کامپوزیت صورت می گیرد زیرا زیبایی این نما فوق العاده است اما قیمت بالا یکی از معایب نما کامپوزیت است که امکان اجرای آن را برای تمام افراد فراهم ننموده است. اما به مرور زمان با بالا رفتن تقاضا از سمت مشتریان و افزایش تولیدکنندگان ورقهای کامپوزیت، ورقهای با کیفیت کمتر و یا در مواردی کیفیت بیشتر هم با توجه به نیاز افراد ساخته شدند و به بازارعرضه شدند. اما کامپوزیت ها به دلیل زیبایی زیاد مورد استفاده بیشتر افراد شده است. بیشتر کشورهای جهان با معضل مسکن روبرو هستند. سهم شیوه آجری با تیرچه بلوک هم اگرچه میزان بیشتری را به خود اختصاص داده؛ با روند کندتری در حال کاهش است.

روش فیکس ارزانترین و راحت ترین نوع نصب است که استفاده از این روش هزینه نصب را تا 15 درصد کاهش می دهد. این روش را به جهت فیکس و ثابت شدن ورق با پیچ و پرچ بر روی زیرسازی، فیکسینگ یا ثابت مینامند. و ما قادر خواهیم بود انواع رنگ های عمومی و ترکیبی و حتی کدهای متالیک و استیل کروم و استیل طلایی و حتی طرح چوب و آجر را انتخاب کرده بدون اینکه نگران رنگ پریدگی آن در اثر تابش نور خورشید و یا فرسوده شدن آن در مجاورت باران های اسیدی و رطوبت هوا باشیم. برای پاسخ به این سوال تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با وظایف پیمانکار کامپوزیت نما بهطور کامل آشنا شوید. 6. نظافت آسان: آلودگی روی نمای کامپوزیت به سختی خود را نشان می دهد و در صورت نیاز به نظافت، تمیز کردن آن بسیار آسان است؛ چرا که در آن از رنگ رزینی استفاده شده است و امکان شستشوی چندین باره با مواد شوینده معمولی را دارد. از آن گذشته قابلیت ترکیب پذیری ورق کامپوزیت با دیگر مصالح به کار رفته در نمای کانکس فوق العاده است. با این حال بررسی هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال 1401 به دلیل نوسانات زیاد قیمت محصولات فولادی و حتی قیمت زمین کار بسیار دشواری می باشد و تمامی این ارقام حدودی است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه ها بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید