هفت گام‌های ساده برای یک کارآمد نمای کامپوزیت تکنیک

بهتر است قبل از استفاده از این نمای ساختمان با مزایا و معایب نمای ترموود بهطور کامل ادامه مطلب آشنا باشید. از بهترین مزایای نمای ترموود میتوان به مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، مقاوم در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر نفوذ باکتریها و… در واقع میتوان گفت معایب نمای ترموود در مقایسه با کاربردها و تواناییهای این محصول اصلا به چشم نمیآید. نمای کامپوزیت ساختمان بیشترین نمای اجرا شده در کشور را به خود اختصاص داده است. پانلهای آلومینیومی به صورت ریلی ( براکتهای آلومینیومی یا ناودانی ) کنار هم قرار میگیرند و بعد از اینکه ورق کامپوزیت برش و خم داده شدند بر روی این براکت ها قرار میگیرند این ریلها قابلیت رگلاژ را نیز دارند. برداشت و نقشه برداری دقیق از پروژه، ارائه نقشه سه بعدی اجرایی توسط مجری پس از اندازه گیری و برداشت از نما و ارائه طرح 3D، نقشه زیر سازی و نقشه گسترده ورق، نصب پلیت بر روی ستون ها و پودره های سطح نمای ساختمان به جهت جوشکاری و اتصال زیر سازی فلزی به ساختمان برای ساختمان با اسکلت بتونی، در زمان اجرای نمای کامپوزیت در ساختمان های اسکلت بتونی برای کاهش هزینه ها و به جهت پرهیز از سوراخ کاری و نصب پلیت با پیچ و رول بولت های گران قیمت در صورت مشورت از جانب کارفرما با نما کار هنگام بتون ریزی پلیت ها با پایه هایی که به میلگرد جوش داده میشود در پودره ها و در داخل ستون های ساختمان تعبیه میگردد.

زیرسازی نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت از ورق آلومینیومی تشکیل شده است. غالباً در شبکه زیرسازی نصب ورق های کامپوزیت از پروفیل های (40×20) آهنی و در مدول بندی های با ابعاد کوچکتر ازپروفیل های (40×20) آهنی استفاده میگردد و در صورت بالا بودن وزن طراحی انجام شده ، ابعاد پروفیل کمربندی سازه که نقش پیوند دهنده و انتقال دهنده نیروی وزن نماید به سازه اصلی ساختمان را دارا می باشند ،بزرگتر طراحی می گردد. می توانید پنجره های یک ساختمان تجاری یا یک خانه را بر اساس طراحی آنها دسته بندی کنید : ساده و پیچیده. از این نمای ساختمانی میتوانید برای قسمتهای مختلف ساختمان استفاده کنید. امروزه در شهرها نماهای گوناگونی از جمله نمای سیمانی، نمای شیشهای و یا نمای سنگی مشاهده می شود، اما در میان آنها نمای کامپوزیت امروزه جزو اولین نماهایی است که برای نمای خانه ویلایی یا ساختمان انتخاب می شود که از اصلیترین عوامل آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد. از دیگر معایب نمای ترموود میتوان به هزینه بالای استفاده از این نما در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی اشاره کرد. اشاره کرد. بهطور کلی میتوان گفت نمای ترموود به دلیل داشتن ظاهر طبیعی، گزینه مناسبی برای طراحی و اجرای نمای ساختمان محسوب میشود.  A​rticle has ​been g​en᠎erated ​by behsaznama Con tent G ener​ator ​DE​MO.

نمای کامپوزیت مغازه تهران

داراست.در صورت اجرای صحیح پنل ها به علت محبوس شدن هوا در پشت ورق ها عایق حرارتی خوبی محسوب می شود. فضای خالی پشت ورق های کامپوزیت باعث ایجاد خاصیت آکوستیک می شود که عایق صوتی خوبی محسوب می گردد.پنل های کامپوزیت از شکل پذیری بالایی برخوردار هستند و به وسیله ابزار مخصوصی که دارند می توان آنها را تا زوایای 135 درجه شکل داد.ورق های کامپوزیت از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار است.این ورق ها به خاطر پوشش رنگ PVDF مقاومت فوق العاده ای در برابر اشعه ماورای بنفش، مواد اسیدی و قلیایی و نور خورشید دارند. نمای ساختمان با شیشه: این نوع از نما ها علاوه بر زیبایی، نور و گرمای لازم را برای ساختمان تامین میکند. کامپوزیت طرح سنگ آلومینیوم یکی از جذاب ترین نمونه های ساخته شده در کارخانجات ایران است که در نمای بیرونی و نمای داخلی ساختمان های مسکونی، ساختمان های تجاری و ساختمان های تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. نمای کامپوزیت ساختمان یکی از نماهای مدرن است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به طور کلی در طراحی و اجرای نمای ساختمان استفاده از انواع رنگ و تنوع بافتی خیلی با اهمیت می باشد.

روش هنگ (Hanging) : هنگ به معنای آویزان شدن است.در این روش بیشتر برای پنل های هم تیپ و با یک اندازه ثابت استفاده میشود. شما هنوز هم می توانید از پانل های کامپوزیت آلومینیومی برای بررسی بیشتر در مورد بررسی عمیق این مواد بازدید کنید. در این متن توضیح میدهیم که چطور بهترینها را بسته به نیازتان انتخاب کنید. بعد از پایان اجرای این نما در صورت عدم استفاده از رنگ مخصوص، ممکن است نمای ترموود مقاومت لازم در برابر اشعه فرابنفش خورشید را بههمراه نداشته باشد. در این مطلب از سایت راسا کامپوزیت همانطور که گفته شد با مزایا و معایب نمای ترموود بهطور کامل آشنا شدید. در نظر داشته باشید ترموود علاوه بر خصوصیات و مزایای منحصربهفردی که به همراه دارد، دارای ضعفهایی هم است که البته هیچگونه لطمهای به جایگاه این نما وارد نمیکند. نصب این نوع نما بسیار آسان و سریع است. در روش فیکس می توان از دو نوع زیرسازی آلومینیومی و آهنی بهره گرفت . توجه داشته باشید در روش فیکس امکان جابهجایی ورقهای کامپوزیت وجود ندارد بلکه به آببندی نیاز است تا نفوذ آب باعث زنگزدگی نمای ساختمان نشود. روش فیکس ، Fixing ( ژوئن سر خود ): در روش فیکس، ورق های کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت ، با پیچ یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که مراحل نصب آن از سرعت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید