هههه… گوش کن! آیا صدای نمای سنگ را می شنوید؟

ارتفاع و طول دیوار ها و در حالت کلی ابعاد دیوار ها دارای محدودیت نبوده ولی در صورت این که نیاز به کنترل کردن تنش های نما و دیوار پشتبیانی باشد محدودیت های خاص خود را دارند. دراین روش سرامیکها با ابعاد مختلف برروی ریل های عمودی از جنس آلومینیوم با فواصل معینی که بسته به عرض سرامیکها متغییر می باشند بوسیله بستهای ناخنی از جنس استنلس استیل نصب می گردند.  طراحی و اجرای انواع ابنما و ابشار های مصنوعي و بسيار زيبا برای منازل، شركتها، رستوراتها ، هتلها ،تالارها و فروشگاهها در اندازه های كوچك و بزرگ در ابعاد مختلف. لازم به ذکر است ، این روش از اجرای سرامیک و همچنین جنس تایل های سرامیک خشک پرسلانی ، ظاهری چشمگیر به نمای پروژه آزادی بخشیده است. در هر پروژه ای همیشه حرف جدیدی نهفته است، موضوعی برای اکتشاف و ابداع یک کار جدید که سهولت و کیفیت بهتری را نوید می دهد. اما در نمای سنگی ساختمان مانند تراورتن یا تیشه ای خدمات شستشوی نمای ساختمان با دستگاه واترجت انجام میشود که بدلیل فشار آب بالا و سطح مقطع زیاد به راحتی تمامی جرم و رسوبات از سطح نما برداشته می شود. از سنگ %90، از شیشه%75، از سیمان%85 و از ورق معمولی%50 سبک تر است.

اجرای نمای خشک در ایران

اگرچه سنگ به علت سنگینی و مشکلات حمل و نقل و استخراج تا حدی جای خود را به مصالحی نظیر آجر داده است اما همچنان اهمیت خود را در ساختمان های سنگین و سخت نظیر پل ها،تونل ها،بهمن گیرها،دیوارهای حائل و سنگ چین ها و کرسی چین ها و غیر حفظ کرده است. شاید اگر در اجرای این نما به جای استفاده از سنگ تراورتن شکلاتی از سنگ تراورتن سفیدتری استفاده میشد نتیجه نهایی ، جالب تر بود . نمای ساختمان یک حیطه کاملا تخصصی است و اجرای مهندسی و استاندارد انواع سیستمهای نمای خشک و نماهای مدرن بدون دانش و تجربه ممکن نیست؛ از این رو اهمیت وجود مشاور نما برای انواع پروژهها، خصوصا پروژههای بزرگ مقیاس، ضرورت پیدا میکند. اگرچه در دیگر ساختمان ها با نمای خارجی معمولی نیز ممکن است از این مصالح استفاده شود, با این حال این سبک رومی است که با اجرای متفاوت, سبب زیبایی بیشتر دکوراسیون خارجی ساختمان ها می شود. استفاده از این روش گرچه ممکن است سرعت اجرای کار را کمی پایین آورد اما مزیتی دارد که ارزش استفاده را بالا میبرد و آن پیوند مستحکم مصالح نما با جدار اصلی ساختمان است. کاهش مصالح اضافه در اجرای این نوع نمای بنا، با سبک کردن بار مرده ساختمان، آن را در برابر زلزله مقاوم و صدمات ناشی از تخریب را بهشدت کاهش میدهد.

از این روش میتوان در نماهای ساختمان، دکوراسیون داخلی و پوشش رویی بامها استفاده میشود. تاکید بر مشخص بودن قسمت ورودی در نما با استفاده از مواردی مانند عقب رفتگی (توخالی) و سایبان که حالت دعوت کنندگی را القا کند نیز از حمله مسائل مطرح در بحث پیش آمدگی نما است. نمای دیگری که باز هم استفاده بیشتری در بین نماهای خشک دارد، نمای خشک کاپوزیت است.این نما نیز مانند نمای کرتین وال جزو مدرن ترین نماهای خشک است.استفاده ویژه این نما در ساختمان های تجاری است.همچنین می توان پنل های کوچک و بزرگ آن را به راحتی فروشندگان تهیه کرد که از دو لایه ورق به جنس آلومینیوم است که توسط موادی به نام پلی اتیلن ( یا مواد مخصوص کند سوز و نسوز ) به یک دیگر متصل شده اند. توجه داشته باشید که پروفیل های چوب ترموود نباید در هیچ شرایطی در نمای ساختمان و دیگر انواع سازه های چوبی فضاهای بیرونی وباز کاملا به هم چسبیده باشند. ب- پایه های داربست در محل استقرار روی زمین ، باید روی صفحات افقی قرار گیرد ، تا از فرورفتن آنها در زمین و بر هم خوردن تعادل داربست پیشگیری شود. طراحی نمای خارجی ساختمان باید به گونه ای باشد که بر مخاطب تاثیر بگذارد و هم چنین نمای ساختمان در زیبایی فضای شهری نیز تاثیر گذار است. Th is art​ic le was  done  wi th the help of behsaznama Con tent Generator ​DEMO​.

3 راه‌ها ایجاد بالا کرتین وال با کمک از شما سگ

سیستم کرتین وال یکی از پوششهای فضای بیرونی ساختمان است که بهخاطر انتقال نور و روشنایی به درون ساختمان و همینطور به وجود آوردن نمایی زیبا و دلنشین مورد استفاده قرار میگیرد. آنتن مرکزی مجموعه ای از دستگاه های الکترونیکی است که وظیفه آن دریافت چندین تصاویر ویدئویی و ماهواره ای و انتقال آن به چندین گیرنده و پخش شدن این تصاویر از گیرنده ها (به عنوان مثال تلویزیون) است. نماهای ساختمانی عموماً به سبکهای کلاسیک و مدرن و با استفاده از متریال های مختلفی همچون آجر،چوب (ترموود) سنگ(تراورتن،گرانیت،آنتیک،مرمریت و….) شیشه، ورق های کامپوزیت آلومینیوم و… به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است. چنین محصولی با قابلیت تولید توسط متریال های گوناگون از قبیل آلومینیوم و استیل می تواند در پروژه های مختلف به عنوان نمای لوکس ساختمان نیز به کار رود . استرچ متال به عنوان یکی از متریال های مدرن جهت پوشش نهایی در نمای دوپوسته قابلیت نورپردازی در شب را برای ساختمان فراهم می آورد . طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. فایبرسمنت.ترموود، HPL وهمچنین پنلهای کامپوزیت آلومینیوم از رایجترین متریالهای مصرفی برای این سیستم می باشند. استفاده از ملات ماسه سیمان از رایجترین روشهای اجرای نمای سازههای ساختمانی است که از گذشته مورد استفاده قرار داشته است.

هفت افسانه درباره شرکت های نمای خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد انواع روش های نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید