پاسخ های پنهان به اجرای نمای خشک آشکار شد

هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر ۰٫۵ درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. این روش اجرا نیاز به محاسبات مهندسی قبل از اجرا ندارد و اجرای مراحل آن توسط استادکاران انجام میشود. ᠎A rt icle was g en erated by https://behsaznama.com C​on​te​nt G enerator​ D᠎emover᠎sion​.

بهترین استراتژی برای اجرای نمای خشک آشکار شد

جهت اجرای تخصصی نما در تهران و سایر نقاط ایران با بهترین کیفیت، با شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید. در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده میشود. از نظر رنگ و مدل تنوع گستردهای دارد و استفاده از آن موجب منحصر به فرد بودن ساختمانتان میشود. وقتی صحبت از نمای آجر در مقایسه انواع نمای ساختمان میشود اغلب تصوری از آجرهای پهن و زرد رنگ در ذهن به وجود میآید در حالیکه امروزه با ورود تکنولوژیهای جدید صنعت آجر به صنعت ساختمان آجرهایی تولید میشود که از نظر کیفیت و سایز برتری قابل ملاحظهای نسبت به انواع قدیمی آن دارند. اما معایب نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان این است که از این نوع نما در مکانهای شلوغ نمیتوان استفاده کرد چرا که به شدت نور را بازتاب میدهد. در ارتباط با مقایسه قیمت انواع نمای ساختمان ، قیمت نمای آجری با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع آجر ( رنگ، ابعاد، نسوز بودن وغیره)، روش اجرا، اجرت اجرا، مصالح مورد نیاز و غیره مشخص میشود. همچنین یکی از عواملی که قیمت نمای خشک سرامیک را تعیین میکند، مهارت تیم اجرا کننده است. از مصالح رایج تر برای اجرای نمای خشک می توان به تایل سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها، تایل تراکوتا و …

سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده نمیباشند. این ویژگی نمای خشک سبب شده تا بسیاری از مشکلاتی که طراحان، مهندسان، متخصصان و مدیران پروژه ها با آن روبرو هستند، برطرف شود و با استفاده از این مصالح در هر سایز، ضخامت و رنگی که لازم است، به بالا رفتن کیفیت نما و اجرای کامل طرح مورد نظر خود خواهند رسید. در کنار مزایایی که نمای آجری دارد معایبی نیز دارد که مهمترین آن سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن در مقایسه با انواع نمای ساختمان بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود. امروزه نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان طرفداران زیادی داشته و با استفاده از دو روش نصب بر روی نما قرار داده میشود: روش نصب خشک و روش نصب تر یا چسبانده شده.

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. همانگونه که از عنوان نمای خشک بر می آید، تفاوت اصلی این نما با نمای ملاتی، در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. قیمت آجرهای نما با توجه به نوع آن از حدود متری 40 هزار تومن شروع و تا متری حدود 120 هزار تومن در بازار موجود است. قیمت آجرهای نما نیز با توجه به همین ابعاد و اندازهها و همچنین نوع آجر (نسوز بودن یا نبودن) متفاوت است و تغییر میکند. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. گاهی اوقات نمای سرامیک با نمای سنگ اشتباه گرفته میشود پس بهتر است کمی هم به تفاوت سنگ و سرامیک در نمای ساختمان بپردازیم. بایرامیکس را می توان درتمام سطوح صاف، هموار و خشک نظیر بتن، سیمان، سنگ، گچ، تخته، نئوپان، شیشه و پلاستیک و حتی سرامیک استفاده نمود.اما در سطوح بتنی راحت تر و بهتر اجرا میشود. بیشتر ساختمانها نمای سرامیک دارند که البته معایب نمای سرامیک کم نیست. ᠎This c᠎on te nt has ​be᠎en w ri tten by https://behsaznama.com Con tent  Ge᠎nerator ​DEMO᠎.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید