پایین بودن نمای مدرن Exposur

الیت پیشگاه در استفاده از متریال مدرن نما بوده و از متخصصات منحصر بفرد نما در زمینه های مشاوره، طراحی و اجرای نما بهره می برد. اگر قصد دارید نمای ساختمان مسکونی و اداری خود را تغییر دهید باید بهدنبال شرکتی باشید که در این زمینه حرفهای است و میتواند با بهترین مصالح موجود نمای فوقالعادهای به عمارت شما هدیه دهد. تفاوت اصلی نمای خشک با نمای ملاتی، در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان است. ۲- وجود سیمان، دوغاب و ملاتی که به کار میرود ممکن است در صورت عدم دقت باعث کثیف شدن نمای ساختمان شود. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد. در این مقاله به بررسی طراحی و اجرای نمای خشک میپردازیم. ​This con​tent has ​been written wi th t​he he​lp  of G SA C onte​nt ᠎Genera tor DE᠎MO !

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

حذف تحمل وزن بالای ملات، مقاومسازی ساختمان در برابر زلزله، تعیین ضریب انتقال حرارتی، محاسبه هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی، توجه به متغیر بودن میزان انبساط و انقباض و… متریال مصرفی در این پروسه نیز اعم از انواع فلزات و گالوانیزه، پروفیل، سرامیک، سنگ، شیشه و مصالح مشابه میباشد. این نوع نما از دو دیوار شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک حفره در ارتفاعات جدا شده و برای کاهش مصرف انرژی ساختمان استفاده می شود. اما امروزه در ایران رایج ترین سبک در طراحی نمای ساختمان ، نمای کلاسیک و نمای مدرن است و اصولا نمی شود یکی از دو سبک طراحی را بر دیگری ، برتر دانست. از آنجایی که اجرای نمای سمنت برد و بتن اکسپوز در سال 1401 مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان و سرمایه گذاران بوده، در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا، معایب و هزینه های تهیه متریال و اجرای این دو متریال بپردازیم.

قیمت سنگ نمای خشک

به همین دلیل است باید در طراحی نمای ساختمان هوشمندانه عمل کرد. نوآوری و خلاقیت یکی از اساسی ترین رویکردهای کاری الیت است و همگام با سایر شرکت های فعال در عرصه بین المللی آخرین دست آوردهای علمی در امور مربوط به طراحی بکار گرفته می شود تا ضمن حفظ سطح بالای کیفیت محصولات تولیدی، بتوانیم با ارائه محصولات به روز، پاسخگوی نیازهای مشتریان محترم در عالی ترین سطح ممکن باشیم. به منظور جلوگیری از انتقال حرارت یا انتقال صدا، ممکن است یک عایق نیز بین برخی از نماهای خشک و دیوار قرار داده شود. شرکت الیت توانایی طراحی و اجرای نماهای ساختمانی با رعایت استانداردها و ضوابط شهرداری را دارد. الیت آماده ارائه هر گونه راه حل جهت حمایت از هویت ساختمان ها و طراحی خلاقانه شما می باشد. 4. نمای خشک مورد استفاده درقابهای آلومینیومی قرار داده میشود و از هر چهار طرف درزگیر قرار میگیرد. هر چند سرامیک زیبایی خاص خودشان را دارند و از نظر استحکام و جلا بسیار روی آنها کار شده است اما مرور زمان از زیبایی اولیه آنها می کاهد و طرح های جدید جایگزین اتصالات نمای خشک آنها خواهند شد. ۱- زمان اجرای این روش نسبت به روشهای دیگر بیشتر است. شرکت الیت با بیش از ربع قرن تجربه و اجرای بیش از 500 هزار متر مربع انواع نما، فارغ از در نظر گرفتن مکان و موقعیت پروژه و همچنین نوع نمای بکار رفته در ساختمان شما، آماده ارائه راه حل های خلاقانه و مدیرن، از زمان برنامه ریزی و طراحی تا اجرا و تحویل و حتی پس از اتمام پروژه به شما عزیزان می باشد. Th​is  data h as been  done wi th t he  help of G᠎SA Conte nt  Gener at or​ D​emover si on.

سیستم نمای خشک دارای اجزایی از جمله: عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده، فضای خالی تهویه و اتصالات است. اتصالات در برابر سرما ، گرما ، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاوم باشند و از اتصالاتی ضخیم و با دوام استفاده شود. ۱- در این روش، ابتدا عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما با فاصله بر روی آن نصب گردد. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از سازه هایی از جنس فولاد و آلومینیوم، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. همانطور که در مقاله قبلی نیز به آن اشاره کردیم در این سیستم از ملات استفاده نمیشود و به همین خاطر برای ساختمان های مرتفع ، بسیار سریع و آسان تر از دیگر نماهای آجری می توان از نمای خشک استفاده کرد . تنوع نماهای خشک ساختمان بسیار زیاد است. برخلاف سایر نماهای ساختمانی مانند نمای آجری، یا نمای بتنی و نمای سنگی، سیستم نمای خشک کرتین وال، نمایی نازک و سبک و نیز یکپارچه است که بدون نیاز به مصالح سنتی مانند بتن و یا چسب بتن ایستایی خود را حفظ می کند، معمولاً آلومینیوم و شیشه مصالح اصلی این نوع نما است.

دیدگاهتان را بنویسید