پنج خطا وحشتناک برای دوری از در حالی که شما (انجام دهید) نما خشک

سرامیک خشک که از آن تحت عنوان سرامیک پرسلانی نیز یاد می شود، یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در اجرای نما خشک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمیشود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده میشود. ضخامت سرامیک های مجوف در این سیستم کمتر و در نتیجه وزن تمام شده نما سبک تر خواهد شرکت بهساز نما بود. از طرف دیگر هم جدا شدن لایه رویه نما، زیبایی نما را برهم میزند درصورتیکه در این نوع نما به دلیل استفاده از یک نوع مصالح، رفتار مصالح در برابر تغییرات دمایی یکسان و قابل پیشبینی خواهد بود. پس از گذشت سالها و در صورت تخریب ساختمان، میتوان این پنلها و مصالح را جمع آوری کرد و مجدداً در ساختمان دیگری مورد استفاده قرار داد. در این روش می توان از هر نوع سنگی با هر نوع ضخامتی استفاده کرد که یکی از مزایای این روش حساب می شود. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

سرامیک نمای خشک

Data was c reat​ed wi​th G᠎SA Content Genera to​r DE᠎MO᠎.

چگونه میتوان برنده شدن خریداران و تأثیر بر بازارها با اجرای نما

همچنین ارائه 18 پروژه بین المللی در آلمان، اسپانیا، آمریکا، روسیه، ترکیه، رومانی، نیجریه، امارات ، قطر و عمان همواره به دنبال ظهور ایده های نوین خود در بناهای مدرن و شکوهمندیست که طراحی می کند. این شرکت با ارائه 21 پروژه طراحی داخلی و نما در تهران ، یزد، شیراز، مازندران، تبریز، مشهد و … در این بخش مقاله خود را با ارائه یک سری نکات در اجرای نمای سنگی به پایان میرسانیم. سرامیک یکی از مصالحی است که بطور عمده در ساخت نمای خارجی ساختمان استفاده می شود.علت این امر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی سنگ و سرامیک خشک است که آن را به عنوان یکی از مناسب ترین مصالح ساختمانی شناسانده است. برای مثال سرامیکهای پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. به همین دلیل اکثر مدیران سعی دارند نمای ساختمان محل کار خود را به گونه ای طراحی نمایند که نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد . یکی از این گونه سیستمهای نمای ساختمان، سیستمهای نمای تهویه دار است. نکات فنی در اجرای نمای خشک ساختمان: این روزها زیبایی و طراحی نمای ساختمان نشان دهنده نوع فعالیت ، طرز فکر و ایده های مدیران شرکت ها می باشد .

8 نمای خشک اشتباهاتی که در سه سال

با گذشت زمان و ایجاد شرکتهای نمای خشک، اجرای انواع نمای خشک مانند نمای خشک آجری در ایران نیز زواج پیدا کرده است. نصب این ورقها بهعنوان یکی از مصالح نمای خشک آسان و سریع بوده، در برابر عوامل جوی مانند تابش آفتاب تغییر رنگ نمیدهند.وزن آنها سبک بوده و به آسانی نیز قابل شستشو هستند.با توجه به این مزایا و موارد بسیار دیگر میتوان گفت ورقهای اچ پی ال (HPL )گزینه مناسبی برای طراحی نمای ساختمان می باشند. GFRC یا Glass Fiber Reinforced Concrete، بتن مسلح شده با الیاف شیشه میباشد که به دلیل فیبرهای شیشه، خواص کششی و مقاومت بالایی را درعین سبک بودن دارا می باشد. نمای این ویلا به سبک مدرن و صنعتی طراحی شده زیرا در نمای ویلا، بتن و شیشه که نمایانگر سبک صنعتی هستند کاملا خودنمایی می کند. نصب سرامیک بر روی نمای خارجی به ۲ روش نصب خشک و دوغابی صورت میپذیرد. سپس نوبت آن می رسد که مصالح نما در قاب های درست شده را نصب کنیم و اطراف آن ها درزگیرها را قرار دهیم. در نماهای مدرن خشک احتیاجی به مصالح محدود نیست، بلکه میتوان با استفاده از مصالح جدید طرحهای مهندسی و حتی دور از ذهن را ایجاد کرد.

هزینه اجرای نمای خشک

به راحتی و بدون دردسر می توان رگلاژ کرد بدون آنکه تخریبی صورت بگیرد. اگر در نما آسیبی صورت گیرد، می توان پلاک های مورد استفاده را به راحتی تعویض کرد. می توان از سنگ با ضخامت بیشتر از 2 سانت استفاده کرد. بعد از مخلوط کردن 2 چسب با هم خمیری نرم به دست می آید، که در 4 گوشه سنگ می توان از آن استفاده کرد. کوهستان البرز در منطقه شمال غربی ایران، آبشارهای بزرگ و کوچک فرلاوانی ساخته و رود «ارس» در مرز شمال غربی با آن آب و هوای معتدلش این آبشارها را پر آب و اطرافشان را سرسبز کرده. عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل میشود. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت .

دیدگاهتان را بنویسید