پنج راه‌های مضحک ساده برای بهبود نمای سنگ شما

نیاز به زیبایی ظاهری در نمای یک بنا و آسایش ساکنان آن با توجه به ویژگی عایق صوتی نما و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی موجب شد تا تنوع مصالح در دستور کار ساختمانها قرار بگیرد. دسته دیگری از محصولات شیمیایی با ترکیبات متفاوت و کارکرد یکسان وجود دارند که در بازار به مواد نانو معروفند. قیمت سنگهایی که برای نمای رومی استفاده میشود از متری 100 هزار تومات تا 500 هزار تومان در بازار موجود است. قیمت آجرهای نما با توجه به نوع آن از حدود متری 40 هزار تومن شروع و تا متری حدود 120 هزار تومن در بازار موجود است. از جمله مزایای نمای سرامیک عایق صوتی و رطوبتی و همچنین حریق است و به دلیل رنگها و تنوع طرحی که دارد طرفداران زیادی داشته و برای مدت زمان زیادی نیز استحکام دارد. همچنین نمای رومی به دلیل گران بودن سنگهای مختص این نما بسیار هزینهبر بوده و در پروسه ساختمان سازی به صرفه نخواهد بود. امروزه انواع سنگهای مختلف مانند سنگ سمنت پلاست در نمای ساختمان به کار میرودد و نمای نانو در ساختمانسازی استفاده میشود. This h᠎as been cre ated by G᠎SA Content Gener at or Demov er sion.

مصالح نمای خشک

در ارتباط با مزایای سنگ سمنت پلاست باید گفت که این نمای سنگی در مقایسه انواع نمای ساختمان مشخصات فنی بالاتر، وزن کمتر نسبت به سنگهای طبیعی، تنوع طرح، ترکیب رنگی زیاد و چسبندگی بالاتری را به بدنه ساختمان دارد. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیر حرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند نمای مدرن خطر آفرین باشد. نمای سیمانی در رنگهای سفید و رنگی در صنعت ساختمان به کار گرفته میشود و در مقایسه انواع نمای ساختمان باید بدانیم که در زمینه قیمت انواع نمای ساختمان نمای سیمانی در مقایسه با سایر نماها ارزانتر است و از مهمترین مزیتی که این نوع نما دارد سرعت بالای اجرای آن در کمترین زمان است. پیش از آنکه به مزایا و معایب نمای آجر بپردازیم باید کمی در ارتباط با آن بیشتر بدانیم. برای پرداختن به مزایا و معایب نمای رومی ابتدا کمی باید در ارتباط با این نوع نما و ویژگیهای آن بدانیم.

نصاب نمای سرامیک خشک

این نما با قرار گرفتن زیاد در مقابل نور خورشید به مرور زمان کمرنگ میشود. معایب نمای سرامیک آن است که از این نوع نما در مکانهای شلوغ نمیتوان استفاده کرد چرا که به شدت نور در مقایسه انواع نمای ساختمان را بازتاب میدهد. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. رنگ رژ لب نیز می تواند در رنگ هایی مانند هلویی، قهوه ای روشن، رنگ های گرم با وضوح پایین و یا گلبهی باشد. با توجه به بالا بودن قیمت انواع نمای ساختمان در ارتباط با نمای رومی این هزینهها به دلیل استفاده از سنگ کمی بیشتر است چرا که در کنار هزینهای که بابت سنگ و کیفیت آن پرداخته میشود، هزینه زیر سازی نما و اجرت نصب نیز به آن اضافه میشود. Th is artic᠎le has be​en c​reated by behsaznama Conte nt᠎ Gener ator D​emoversion᠎!

طرح نمای خشک

به طور کلی سنگ در نمای ساختمان محبوبیت بیشتری از سرامیک دارد ولی سرامیک به دلیل یکنواخت بودن رنگ و طرح به دلیل آنکه ساخته دست هستند نمای یک دست بهتری را به نمای یک ساختمان میدهد در حالیکه سنگها به دلیل آنکه به صورت طبیعی استخراج میشوند هر کدام متمایز از یکدیگر هستند و این مهمترین تفاوت سنگ و سرامیک نما است. مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که سازندگان هر بنا با توجه به کاربری که آن ساختمان دارد اعم از تجاری، اداری، تفریحی و مسکونی و شرایط اقلیمی که در آن قرار دارند نمای متفاوتی را برای بنا در نظر میگیرند. نماهای سفالی نتیجه فناوری پیشرفته و فرآیندهای پیشرفته احتراق است و از این رو در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم هستند. در ارتباط با مزایا و معایب نمای آجر مهمترین مزیت این نوع مصالح در مقایسه انواع نمای ساختمان عبارتند از: عایق صوتی و حرارتی و به دنبال آن کاهش اتلاف انرژی، طول عمر زیاد، استحکام بالای این مصالح در شرایط اقلیمی متنوع، نصب و اجرای آسان و با سرعت زیاد، حمایت از محیط زیست با توجه به ساختار طبیعی که دارند، نداشتن ضایعات ساختمانی و سر و صدا، حفظ هویت تاریخی و امکان ترمیم و نوسازی.  This content has been created with G SA Content  Generator Demoversion.

دیدگاهتان را بنویسید