پول برای اجرای نمای خشک آجری

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت .

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. مفتول مسلح کننده نما و بستهای لرزهای در درون درز ملات نمای آجری جاسازی میشوند. حال که با با نما آشنایت نسبتی پیدا نمودیم بهتر است کمی در خصوص نمای خشک هم اطلاعاتی کسب نماییم. با این حال در کنار این مزیت، نگرانیهایی نیز وجود دارد. چراکه در صورت بهرهگیری از این نما، منظر شهری دستخوش تغییر قرارگرفته و با سبک اصیل معماری شهر در تناقض قرار میگیرد و ارزش معماری و هویتی آن را زیر سؤال میبرد. در سازههایی که دارای تیرهای محیطی عمیق هستند، میتوان در قسمت فوقانی پنجره، از نبشیهای تکیه گاهی به جای نبشیهای نعل درگاهی استفاده نمود. نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از چارچوب های نگهدارنده استفاده می کنند. Th​is c on​te᠎nt w as g ener᠎ated ᠎by https://behsaznama.com C᠎ontent  G​enerator DEMO.

قیمت اجرای نمای خشک

قطعه دوم، نما را به قطعه اول که در دیوار پشتیبان جاسازی شده، متصل میکند. که می توانید برای انجام این کار به جهت کم تر شدن هزینه ها با شرکت های شستشوی نما قراردادی تنظیم کنید و در زمان های مشخص فرآِند نظافت نمای کامپوزیتی توسط شرکت مورد نظر انجام شود. همکنون انواع آجرنما که دارای دوام و رنگهای متنوعی هستند در قسمتهای مختلف ساختمان از جمله شومینه، حمام و نمای ساختمان به کار میروند. ولی درعین حال دارای معایبی نیز میباشد و ان این است که خیلی زود کثیف میشود و جلوه خود را از دست میدهد مخصوصا در فصل هایی که بارندگی زیاد است که موجب میشود تا بعد از بارش باران و برف لکه های آب روی شیشه خشک شود و بصورت لکه لکه روی سطح شیشه رسوب کند. این روش، معمولاً در نماهای آجری دارای پنجرههای پیوسته به کار این مطلب میرود. در حقیقت، معیار طراحی پشت بندها برای مقاومت در برابر نیروهای جانبی، تغییر شکلهای آنها است و نه مقاومت آنها. در این روش برحسب شرایط جوی منطقه، جنس مصالح از نظر جذب آب و رطوبت و میزان مقاومت و چسبندگی و چیزهای دیگر، از ملات های سیمانی گچی، گلی، آهکی و یا ترکیبی از آنها استفاده می شد .

سبکی پنل های نمای آلومینیومی و سرعت در اجرا و قیمت مناسب دامنه کاربرد این مصالح را افزایش داده است. بر این اساس در این مجموعه، چندین نمونه از کارهای این معماران به نام نیز قرار داده شده است. قطعه اول نقش مسلح کننده درز ملات را دارد و در دیوار پشتیبان جا داده میشود. توجه داشته باشید که پروفیل های چوب ترموود نباید در هیچ شرایطی در نمای ساختمان و دیگر انواع سازه های چوبی فضاهای بیرونی وباز کاملا به هم چسبیده باشند. چارچوب های مذکور عمدتا از جنس چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می باشند. درزههای ملات باز شده باعث تضعیف دیوار شده و احتمال نشت آب و خوردگی فولاد را افزایش میدهد. انجام این کارها باعث میشود تا نمای آجر و خشکه از عایق حرارتی، کمی فاصله داشته باشد و بر روی چهارچوب نگهدارنده و یا اسکلت واقع شود. در این روش از شستشو با استفاده از مواد دیسکیلیر و موادشوینده با استفاده از دستگاه واترجت بر روی سطوح نما پاشیده می شود.سپس یک بار دیگر مجدد توسط دستگاه واترجت نمای ساختمان شستشو می شود. در همین راستا مواد ویژهای به منظور آب بندکردن دیوار به کار برده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید