پیامدها شکست به انواع اجرای نمای خشک هنگام راه‌اندازی کسب و کار کوچک شما

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . منظور از نمای خشک ساختمان، استفاده از نمای متریال جدید بجای ملات های سنتی و قدیمی است. از چوب، فولاد و آلومینیوم برای اجرای نگهدارند نمای خشک استفاده می شود، که در مقابل باد و هوای بارانی بسیار مقاوم است.

اجرای نمای خشک سنگ

مقاوم بوده، و به دلیل استفاده از چارچوب های آلومینیومی بجای ملات، برای ساختمان های بلند و برج ها بسیار مناسب است. طی سالیان اخیر شکوفایی عجیبی در صنعت ساختمان سازی رقم خورده، که دیگر شاهد ساختمان هایی بی روح و تکراری در شهر نیستیم، مهندسان برای تنوع در نما و جلوه بیشتر ساختمان ها ، از نمای خشک استفاده می کنند. این سبک انقلابی در بین نماهای تکراری و یکنواخت این صنعت بوجود آورده که باعث زیبایی و پیشرفت صنعت ساختمان سازی شده است. ویژگی های این سبک استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه دار و استفاده از مواد و فناوری های جدید است. 6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AP33 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. C​on᠎tent w᠎as c re at ed with https://behsaznama.com Content G᠎enerator᠎ D emoversion!

دیتیل اجرای نمای خشک

تضاد رنگ بین آجر نما نسوز کد AR88 آذرخش و بند چه در طراحی داخلی و چه در طراحی نما اثر زیبایی آن را دو چندان میکند. برای نصب و استفاده هر مصالح باید به ویژگی آن دقت کرد. مشورت با متخصصان آچاره روند انتخاب مصالح نما که روندی دشوار است را برای شما آسان خواهد کرد. نکته ای باید هنگام نصب دقت کنید انتخاب صحیح نوع ورقه است، که باید مناسب محل مورد نظر باشد. مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند. اما بستگی به شرایط آب و هوایی آن شهر دارد، برای اجرای این نما در مناطق گرم و مرطوب، باید فضای خالی باعث تهویه هوا شود و در مناطق سرد و خشک هوا در آن محفوظ بماند. سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات در کشور ما به دو دسته روش؛ نمایان و غیره نمایان دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. به دلیل عدم استفاده از ملات و بکارگیری همزمان چندین نیرو متخصص این نما بسیار سریع نصب خواهد شد.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

تایل پرسلانی یک محصول سرامیکی است که بدنه متراکمی دارد که خصوصیت اصلی آن خلل و فرج بسیار پایین آن است ( چیزی کمتر از 1%) ، این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. زیرا پروفیل نمای خشک برخلاف مصالح قدیمی هیچ وزن اضافه ای را به ساختمان تحمیل نمی کند. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. سیستم های مدرن نماسازی یا همان نمای خشک که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مطالب بشتر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید