پیدا کردن جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

دیوار پشتیبانی که نمای آجری روی آن اجرا می شود، باید سطحی پیوسته و مقاوم در برابر رطوبت را برای اجرای نمای آجری ایجاد کند. این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AR21 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اجرای نمای سیمانی نیاز به مهارت دارد ولی به دلیل اینکه جزو نماهای ساختمان ارزان است؛ هنوز هم مورد توجه سازنده­ ها است. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می گردند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. با اندکی تأمل درمی یابیم که اجرای نما به روش خشک می تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان فعال نمودن چندین جبهه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرا افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از اکیپ های آموزش دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آموزش لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن ضمن تأثیر مستقیمی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری های احتمالی خواهند داشت قطعاً در افزایش کیفیت اجرا نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. This a​rticle w as cre ated ᠎with t he he lp ​of https://behsaznama.com Content  Genera tor  DEMO!

انواع اجرای نمای خشک

اجرای نمای ساختمان کاری تخصصی است که افراد حرفه ­ای را می طلبد. در مطلب بهترین سنگ نمای ساختمان به معرفی انواع سنگ ­هایی که برای اجرای نما کاربرد دارند، پرداخته ­ایم. نمای یک ساختمان همانند لباس انسان که اطلاعاتی از هر فرد به دیگران منتقل می کند ، اطلاعاتی از قبیل سبک و ساختار مصالح به کار رفته و خلاقیت طراح را به دیگران منتقل می کند و در حقیقت نمای ساختمان به نوعی شخصیت و هویت ساختمان است و برای همین زیبایی نما بسیار اهمیت دارد و در طراحی آن باید نهایت خلاقیت و نوآوری را به کار برد که در این نوع طراحی بستگی با کاربرد آن یعنی ساختمان تجاری ،اداری و یا مسکونی باشد طراحی متفاوتی انجام خواهد شد . نصب تراکوتا به صورت سازه ای و خشک انجام میگیرد. این روش اجرا نیاز به محاسبات مهندسی قبل از اجرا ندارد و اجرای مراحل آن توسط استادکاران انجام میشود. مزیت دیگر آن سرعت نصب بالا و عدم نیاز به کارگر حرفهای برای اجرای آن است… سرعت بالای اجرای نما، نهایت استفاده از نور طبیعی و کاهش بار مرده ساختمان از جمله مزیت­ های این نوع نما است. به کا برده می شود و به طور کلی محدودیتی در اجرای این نوع نما در هیچ کجا وجود ندارد .

اجرای نمای ساختمان با استفاده از ملات: از جمله روش ­های سنتی و قدیمی اجرای نمای ساختمان است که در آن مصالح نما با استفاده از ملات به ساختمان نصب می­ شوند. برای اجرای نمای کامپوزیت، ورقه­ های آلومینیوم را مانند نمای پیش ­ساخته، در ابعاد مشخص برش می ­زنند و در محل مورد نظر نصب می ­کنند. می ­توانید آجر را در ترکیب با چوب به کار مجموعه ها ببرید. متریال چوب برای نما را می­ توان در ترکیب با مصالح دیگر مانند شیشه، سنگ، آجر یا فلز به کار برد. ولی با توجه به مطالب اشاره شده در پاراگراف قبل اجر قزاقی از قدیمی ترین اجرهای ایرانی شناخته شده و در بناهای عظیم و باستانی همچون مسجد جامع اصفهان، طاق کسری، گنبد قابوس (کاووس) به کار برده شده است . این نوع نمای ساختمان بیشتر برای دیوارهای کناری ساختمان استفاده می­ شود و اگر به دنبال زیبایی نمای روبروی ساختمان هستید، بهتر است به نمای دیگری فکر کنید. شاید فکر کنید این روزها با وجود مصالح نوین­ تر کسی برای طراحی نمای ساختمان سراغ سیمان نمی ­رود.

ولی نمای سیمانی ساختمان را دست کم نگیرید؛ شاید جالب باشد بدانید که با استفاده از سیمان حتی می ­توانید نمای رومی طراحی کنید. از معروفترین انواع نمای کلاسیک نمای رومی ساختمان است که در طی چندین سال اخیر به دلیل وزن بالا، اجرای آن ممنوع شده است. در اجرای نمای ساختمان باید به فرهنگ منطقه و همچنین مصالح موجود در آن منطقه توجه شود. مصالح نما با استفاده از اتصالات مکانیکی به بدنه ساختمان نصب می­ شوند. این سیستم که در حال حاضر در اجرای بسیاری از نماها کاربرد دارد نمای خشک با آجر است که در اجرای آن از هیچگونه ملاتی استفاده نمیشود بلکه نما آجر با استفاده از تجهیزات و قطعات فلزی ازجمله ریل، پیچ و … اجرای نمای ساختمان خشک: در این نوع اتصال نیازی به ملات نیست. اگر به دنبال نمای ساختمان با طرح ­های سنتی هستید که نشانی از هویت ایرانی دارند، نمای آجری مناسب است. نمای چوبی از جمله نماهای ساختمان جذاب است که به ساختمان شخصیت متفاوتی می­ دهد. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ نمای ساختمان علاوه بر زیبایی می ­تواند کارکرد عایق صدا و حرارت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید