چرا نمای خشک یک تاکتیک است نه یک تکنیک

پس بهطور کلی میتوان مولفه دانش در تولید یک محصول را بهعنوان معیاری برای تعیین پیشرفته یا سنتی بودن آن در نظر گرفت، به طوری که سرامیک خشک نما به دلیل نوع تولید آن که بر اساس دو گونه اکسترودی و استفاده از دستگاه های پیشرفته ورقه ورقه نمودن سرامیک به ضخامت یک سانتی متر تقسیم بندی می گردد از دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود. برای رنگ نمای آکریلیک می توانیم سه درجه ی خشکی اولیه ، recoat یا پوشش مجدد، و همچنین پخت کامل را در نظر بگیریم. پوشش تئوری این نوع از رنگ نمای ساختمان برابر ۹ تا ۱۰ متر مربع به ازای هر لیتر است که با اجرای موارد مذکور می توانید تا ۲ متر مربع به مقدار عنوان شده اضافه کنید که در نوع خود بسیار می تواند در کاهش هزینه های شما در خرید رنگ های بیشتر تاثیر بگذارد. 2. بتن را در قالب ها بریزید سپس با ابزارهایی که عموما ۵ در ۱۰ سانت هستند و ابزاری به نام تخته ماله آن را گسترده و صاف کنید. رنگ نما باید با معیارهای زیبایی شناختی مطابقت داشته باشد بنابراین توصیه می کنیم رنگ هایی را انتخاب کنید که دارای یک تناسب بصری با نوع ساختمان و محیط اطراف باشد. This w​as created  by G SA Con tent Gen​er ator Dem​over᠎sion.

نصاب نمای خشک

پوشش مجدد، نشان می دهد که رنگ به درجه ای از خشکی رسیده است که می توان لایه ی دوم را روی آن اعمال کرد و حالت آخر، پخت کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک نشان دهنده ی خشکی صد درصد رنگ است. حالت اول نشان می دهد که رنگ نمای ساختمان تنها درصد کوچکی خشک شده است و می توان لایه ی رنگ را لمس کرد بدون آنکه به پوست شما بچسبد. رنگ نمای ساختمان آکریلیک به عنوان یکی از پر فروش ترین رنگ های موجود در بازار می باشد که جهت پروژه های مرتبط با پوشش دهی سطوح بیرونی یا exterior مورد استفاده قرار می گیرد. عمدتاً در کاتالوگ رنگ نمای ساختمان آکریلیک یکسری اطلاعات مبنی بر میزان و قدرت پوشش دهی رنگ آکریلیک عنوان شده است که همگی به صورت تئوری و در یک شرایط متوسط محیطی قابلیت اجرا دارند. زمان خشک شدن رنگ نمای ساختمان آکریلیک به شدت تحت تأثیر شرایط آب و هوایی محیط بالاخص دمای آن است. سقف ساختمان های اسکلت بتنی نیز می تواند به صورت تیرچه بلوک، دال بتنی و یا کامپوزیت اجرا شود.

به استراکچر آلومینیومی نمای کرتین وال یا در واقع همان پروفیلهای آلومینیومی که شیشههای نمای کرتین وال بر روی آنها سوار میشوند، در اصطلاح فنی لامل گفته میشود. معمولا سنگهایی که در نمای خشک استفاده میشوند، ضخیمتر از سنگهای نمای سنتی هستند، چون اگر از سنگهای نازکی برای این کار استفاده شود، در هنگام سوراخ کردن (برای پیچ و مهره) ترک خواهند خورد. دیوار پشتیبانی که نمای آجری روی آن اجرا می شود، باید سطحی پیوسته و مقاوم در برابر رطوبت را برای اجرای نمای آجری ایجاد کند. با توجه به این مزایا، همانطور که پیشتر بیان شد، معایبی هم که در زیر آورده شده، بر این روش وارد میشود که باید با اطلاع از آنها دست به انتخاب زد چرا که در برخی موارد منجر به ایجاد خلل در روند اجرا میگردد. یعنی اگر شما بتوانید، روی سطحی کاملاً صاف و بدون هیچگونه منفذ، در محیطی با دمای مساعد ۲۵ درجه سانتیگراد ، با بهترین تکنیکهای عملیاتی در نحوه ی رنگ آمیزی ، با ایجاد یک فیلم رنگ کاملاً یکدست و بدون نوسان ضخامتی، کار اعمال رنگ خود را روی نمای ساختمان به اتمام برسانید در آن صورت این اطمینان را به شما می دهیم که قدرت پوشش دهی رنگ نمای آکریلیک به مراتب بالاتر خواهد رفت.  Content was generated  by  behsaznama ᠎Conten᠎t Generato​r DEMO .

اتصالات نمای خشک

البته بهترین رنگ جهت رویه سیمانکاری، سیمان سفید و پودر سنگ (رنگ سفید) می باشد. جهت اجرای رنگ روی نمای ساختمانها، باید زیرسازی های لازم را انجام داد که قبل از هرچیز نیاز به داشتن سطحی مسطح است و این سطح معمولا بوسیله سیمانکاری آستر و رویه انجام می شود. در قدیم برای اینکه نماسازی ساختمانها را انجام دهند، از ملات و مصالح استفاده میکردند. بنابراین در مرحله ی اول اگر می خواهید که قدرت پوشش دهی رنگ نمای ساختمان را افزایش دهید بهتر است یک آماده سازی اساسی بر روی سطح بستر انجام دهید که می تواند شامل حذف و پاکسازی ناخالصی ها، استفاده از دستگاه های سنباده زنی سطوح بتنی و حتی شستشوی آن ها از هرگونه آلودگی های روغنی باشد. در زمان استفاده از رنگ نمای ساختمان بهتر است یکسری معیارهای زیبایی شناختی را نیز در پوشش دهی سطوح در نظر بگیرید. زیرا هر چقدر پروژه ی شما بزرگ تر باشد بودجه و هزینه های در نظر گرفته شده نیز مهم خواهند بود. از طرفی این پارامتر یعنی قدرت پوشش دهی رنگ در پروژه های عظیم صنعتی مانند رنگ آمیزی سازه های فلزی با ترکیباتی همچون پرایمر زینک اتیل سیلیکات و پرایمر زینک کرومات اپوکسی فوقالعاده با اهمیت است.

نمای خشک در ایران

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نمای خشک سنگ وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید