چرا نمای خشک The one مهارت شما واقعاً نیاز دارید

اجرای نمای خشک آجری یکی از مدرن ترین روش های اجرای نما می باشد که امروزه از طرف معماران، ساختمان سازها و… وحرارتی را خواهد داشت، می توان با محاسبات انجام شده نسبت به محل احداث ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استاندارد های مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا می توان برای عبور سیستم تأسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. کاربرد مصالح ساختمانی سنتی طی چندین دهه، با وجود پیشرفتهای بسیار، نمیتوانست نیازهای یک جامعه پیشرفته و صنعتی را از نظر نماهای شهری به خوبی برآورده سازد. در روش نصب سنگ خشک غیر نمایان، سنگ باید ضخامت خوبی داشته باشد و نازک نباشد چون اگر سنگ نازک باشد احتمال شکسته شدن آن زیاد است. نوع اول سرامیک مجوف پرسلانی و نوع دوم سرامیک تو پر پرسلانی است که به آن سرامیک فول بادی نیز گفته میشود. سپس سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند. طراحی آن کاملا مهندسی شده است و پرتی مصالح ندارد. مشاوره ، طراحی و اجرای تمامی نماهای مدرن ساختمان در سراسر ایران توسط شرکت تیام نمای پارسیان. ​Data w​as gen er ated by behsaznama C᠎on​tent Ge ne᠎rator DEMO!

هزینه اجرای نمای خشک

یکی از بهترین متریال نمای خشک، نمای آجری به حساب می آید. در کرتین وال نما استراکچر آلومینیومی لامل کرتین وال علاوه بر شیشه، قابلیت نصب متریال های دیگر با محاسبات سازه ای را نیز را دارد. این نمونه نما که به عنوان نمای شیشه ای نیز شناخته می شود، با استفاده از فریم آلومینیومی و شیشه مستحکم می شود و شیشه ها به عنوان نما شناخته می شوند. سپس اتصال ورقههای آلومینیومی به شاسیکشی فولادی بر عهده پیچ و مهره یا پیچ سرمته است. طراحی نمای ساختمان بر عهده مهندس معمار است. نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. این موضوع در رابطه با نمای سنگی اهمیت بیشتری دارد زیرا وزن نما و احتمال خرابی به دلیل اتصالات نادرست بیشتر است. نما همچون لباس، معرف ویژگیهای درونی ساختمان است. نمای سنگ در ساختمان از نماهای بسیار پر کاربرد است که به دو صورت تر و خشک اجرا میشود و تفاوتشان در این است که اجرای نمای خشک بر خلاف تر به وسیله پیچ و مهره فلزی انجام میگیرد.

نصاب نمای سرامیک خشک

اجرای این بخش از کار با مصالح مختلف، متفاوت است. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. این لایه معمولا” عبارتست از یک لایه ملات سیمان که به طور یکنواخت بر روی مصالح ساختمانی جهت کاهش هرگونه ناصافی موجود در جداره خارجی سازه بکار می رود. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. بنابراین به منظور دستیابی به تقسیم بندی دقیق تر شیوه های ساختمان سازی و امکان بررسی و تحلیل صحیح آن ها، لازم است نوعی طبقه بندی از اجزا اصلی ساختمان مدنظر قرار گیرد. قبل از استفاده از چسب، لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونهای که هیچ قسمت چسب نگرفتهای در پشت قطعه وجود نداشته باشد.

انتخاب چسب مناسب که از نظر خصوصیات فنی با آجر، سرامیک و… هر اندازه نما چشم نوازتر، کاربردیتر و زیباتر باشد، نظر اطرافیان را بیشتر به خود جلب کرده و ارزش ساختمان را افزایش میدهد. پروفیلهای مورد استفاده در زیرسازی تا حد امکان باید از آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند البته استفاده از ضدزنگ موجب افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگزدگی میشود. چهارچوب نگهدارنده از چوب، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده، و در برابر باد و باران مقاوم است. در شرایط آب و هوایی سخت مانند باد و باران مقاوم بوده و امکان سقوط مصالح به صفر نزدیک است. اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. مصالح آن قابلیت سازگاری کامل در برابر تغییرات دما را دارند. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر مسائل آب و هوایی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. کلیپس ها در فواصل مشخص شده متصل می شوند.

بهترین راه بودن در بالاترین 10 با اجرای نما

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با طرح نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید