چرا نمای سنگ من سالمتر است از شما

یکی از ابتدایی ترین راههای ترسیم نما، انتقال خطوط از پلان به نماست که به ما کمک میکند نما را دقیقا بر اساس مکانیابی بازشوها در پلان طراحی بهساز نما کنیم. یکی از مهمترین نکاتی که وجود دارد، این است که انواع سنگ نمای ساختمان را بشناسیم تا بتوانیم گزینه مناسبتری را انتخاب کنیم. سنگ نمای ساختمان یکی از سازههایی است که موردتوجه اکثر سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفته است. ثابت شده است که نگهداری و دوام سنگ نسبت به دیگر موادی که در نمای ساختمانها استفاده میشود، بسیار آسانتر است و زیبایی ظاهر ساختمان را برای مدت طولانی تضمین میکند. از انواع سنگهای آنتیک که برای نمای ساختمان به کار برده میشود، سنگ گیوتین است. برای انتخاب سنگ نمای ساختمان تنوعی از سنگها وجود دارد. یکی دیگر از انواع سنگهای ساختمانی با تنوع رنگ و طرح، سنگ گرانیت نام دارد. گرانیت یکی از سنگهای مقاوم برای نما محسوب میشود. گرانیت به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد، برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب است. تنها نیاز است که الگوی موردنظر را در نرم افزاری همچون اتوکد ، طراحی کرده و به دستگاه متصل کنید . مانند کشور ما، ایران، که سبک نمای بیرونی و داخلی ساختمانها در شمال ایران و جنوب ایران با یکدیگر کاملا متفاوت هستند.  This data w​as  done ​wi​th the help  of behsaznama  Co nten t Generator DE MO .

مصالح نمای خشک

این فرسایش ناشی از عوامل مختلف آب و هوایی یا حتی عوامل مخرب طبیعی مانند زلزله و… چون بسته به شرایطی مانند شرایط آب و هوایی، جنس مختلفی باید انتخاب شود. از این رو طراحان و معماران برای انتخاب سنگ نمای ساختمان گزینههای مختلفی را ممکن است توصیه کنند. در طراحی نما، همیشه باید توجه داشت که پشت دیوار چه فضایی قرار گرفته است و بر اساس آن بازشوها و مکان و ابعاد آنها را تعریف کرد. در مناطق کویری که اصولاً روزهای بسیار گرم و شبهای سرد دارد و همچنین مناطق سردسیر که تغییرات دما در طول روز و شب بسیار زیاد بوده، توجه به خصوصیات سنگ نما و مقاومت آن به گرما و سرما از نکات مهم است. البته باید در نظر داشته باشید که سنگ مرمریت نسبت به سنگ تراورتن چگالی بیشتری دارد اما منافذ آن کمتر است. البته در دهههای اخیر بیشتر از سنگ تراورتن برای زیبایی نمای ساختمان استفاده میشود. تراورتن هزاران سال است که در ساخت بناها و به ویژه اجرای نماهای سنگی مورد استفاده قرار میگیرد که دلایل خوبی هم برای استفاده از آن وجود دارد.

نمای سنگ نکات

که برای اجرای سنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد در تعیین قیمت سنگ نما رگ هایی که در سنگها وجود دارد بسیار تأثیرگذار است اگر رگ های موجود در سنگ ها باعث سفت شدن اتصالات آنها به هم شود قیمت آنها را کاهش میدهد. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم قیمت نمای سنگ بهتر است یا آجر، به جرئت می توان گفت نمای آجری قیمت بسیار مناسبی دارد. این سنگ، برای نمای داخلی هم گزینه مناسبی است. از طرف دیگر باید در کنار تمام این ویژگیها زیبایی بصری مطلوبی را هم داشته باشد. این سنگ در گذشته خیلی پرکاربرد بود. این سنگ از جمله با کیفیت ترین سنگهای ساختمانی است که رنگ روشن آن باعث براقیت و درخشندگی خاص این نوع سنگ شده است. مثلا، هنگامی که جهتگیری نما به سمتی است که نور مطبوعی به داخل ساختمان میتابد و باعث گرم شدن بیش از حد نیز نمیشود، در فضایی مثل نشیمن یک خانه، پنجرههای سقف تا کف شاید گزینه مناسبتری نسبت به پنجرههای کم ارتفاع کوچک باشند. انواع سنگهای مختلف از قبیل آذرین، دگرگونی و رسوبی بهعنوان سنگ نمای ساختمان استفاده میشوند. علاوه بر آن با چیدمانهای مختلف میتوان آن را روی دیوارهای آجری، سیمانی و سرامیکی و…

نصاب نمای خشک

وجود مشکلاتی چون سرما زدگی، جداشدن از دیوار، عدم تنوع طرح و رنگ و کیفیت پایین سنگهای طبیعی، ما را مصمم کرد تا محصولی تولید کنیم که تمام مزایای سنگهای طبیعی را داشته و معایت آن را نیز برطرف سازد. مورد قابل توجه این است که باید حتما به معایب و مزایای متریال و مصالح مورد نظر توجه کرد که چه متریالی مناسب تر است.سنگ در نمای ساختمان بسیار شیک می باشد اما دارای مزایا و معایبی است.سنگ وزن زیادی دارد و حساسیت بسیاری در نصب دارد. خاصیت عایق گرمایی و صوتی نیز از دیگر مزایای سنگ نما بوده و مجموع این عوامل باعث محبوبیت زیاد آن در بین مردم شده است. یکی از انواع سنگ نمای ساختمان که زیبایی خاصی دارد، سنگ مرمریت است. بر همان اساس، نما سنگی ساختمان دستهبندی میشود. اگر در یک منطقه، تمامی ساختمانها با استفاده از یک معماری منحصر به فرد و جذاب ساخته شده باشند، آن منطقه مشهور خواهد شد؛ نه تنها یک مکان زیبا محسوب میشود، بلکه متقاضیان خرید ساختمان در آن قسمت افزایش خواهد یافت و این دقیقاً همان چیزی است که در محلههای اعیان نشین شهرهای بزرگ شاهد آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید