چرا نمای سنگ یک تاکتیک است نه یک روش

یکی از خدماتی که توسط راپل کاران برای نمای ساختمان های بلند ارائه میشود محکم سازی نما های سنگی(Reinforcement of stone facades) است. دخمه دیگری در جنوب تخت جمشید کشف کردهاند که سه قبر سنگی در آن دیده میشود. عدهای آن را متعلق به داریوش سوم و عدهای دیگر نیز آن را محل دفن اردشیر دوم میدانند. منبع عکس: مجله تایمزمان ساخت عمارتهای تخت جمشید به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش برمیگردد؛ به همین دلیل رعایت بعضی نکات در ساخت بنا و شیوه انجام این کار که جزئیات آن را در کتیبهها یافتهاند، امروزه از عجایب تخت جمشید به شمار میروند.همزمان با ساخت کاخهای عظیم در تخت جمشید، در دیگر امپراتوریهای بزرگ جهان، بردهداری رواج داشت و کارهای مربوط به ساختوساز و کارهای سخت و سنگین، بخشی از وظایف بردهها بود؛ اما در ایران و در مقر حکومت هخامنشیان، نهتنها زنان و مردان در مقابل کار حقوق دریافت میکردند، بلکه با توجه به مدارک به جا مانده در کتیبهها، کارگران بیمه بودند و از مزایای مختلفی نیز بهره میبردند.در طراحی و ساخت ستونهای تخت جمشید از قانون طلای هندسی بهره بردهاند و داخل ستونها را با سرب داغ به هم متصل کردهاند. این سنگها از محوطه تخت جمشید کشف شدهاند و نمونهای از سنگهای بزرگ به کار رفته در بنای کاخها هستند.تعداد اشیای یافت شده که در مخزن موزه قرار دارند، به بیش از ۵۰۰۰ عدد میرسد که همگی آنها آثاری شاخص و جالب توجه هستند.  Con te᠎nt was g᠎ener ated with t he  help ᠎of G SA  Con te᠎nt Generator D emov᠎ersi on!

نمای خشک نمایان

سیستم کانال کشی و لوله کشی آب و فاضلاب در تخت جمشید نیز توجه باستانشناسان را جلب کرده است.منبع عکس: chamedanmag.comبرای حفاظت از کل بناهای تخت جمشید، ستون های بلند را با تراش دادن روی هم قرار دادهاند که وجود این تراشها باعث مقاومت بیشتر بنا در مقابل زلزله میشود. هنگام عبور از کنار بسیاری از ساختمانها حتماً توجه شما به نمای ساختمان جلب شده است و گاهی مجذوب شاهکار معماری آن شدهاید! تزیینات داخلی موزه تخت جمشید با ساروج قرمز، توجه گردشگران را جلب میکند. در این روش، ابتدا سطح نما را شاسی کشی می کنند و سپس با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ را به صورت کشویی وارد شاسی می نمایند. در حالی که سیلرهای طبیعی بدون هیچگونه تغییری بر ظاهر سنگ از سطح آن محافظت میکند. در ادامه برای شما سنگ های پر کاربرد در نماکاری ساختمان رو معرفی کردیم. این ساختمان شامل یک تالار اصلی و تعداد زیادی اتاق میشود که ورودیهایش را با نقش و نگارهایی از خشایارشاه و خدمه همراهش و همچنین نقوش شیر و هیولا، زینت دادهاند.

ظروف سفالی لعابدار تزئین شده با خطوط کوفی و ظروف سفالی بدون لعاب با نقوش برجسته، بیشترین اشیای این موزه را تشکیل میدهند. از این شهر که در کتیبهها از آن با نام «شهر پارسه» یاد شده است، تنها نشانههای کمی یافتهاند، اما تلاش برای کشف مکان این شهر توسط باستانشناسان ادامه دارد.گرچه امروزه بهدلیل تخریب کامل سقف چوبی کاخها، هیچ اثری از آنها نیست، اما باستانشناسان توانستهاند این نقوش را که با نقشهای روی مقبرهها یکسان هستند، بازسازی کنند. تعداد نقش برجستهها بسیار زیاد بودهاند که امروزه تعداد کمی از آنها باقی مانده اند؛ اما در هیچکدام از تصاویر نشانی از اسارت، جنگ و خونریزی دیده نمیشود.از دیگر موارد جالب در معماری بنای کاخها در تخت جمشید میتوان به ناودانهای آجری و سفالی قیرگونی شده و کوتاه در سقفها و میان دیوارها، کانالهای روباز و چاه سنگی را اشاره کرد. از مهمترین آثار به جا مانده در نقش رستم میتوان به آرامگاههای سنگی پادشاهان هخامنشی در دل کوهها و کتیبهها و نقش برجستههای پادشاهان ساسانی و یک کتیبه ایلامی حک شده بر دامنه سنگی کوهستان نقش رستم اشاره کرد. در محوطه نقش رستم بنایی موسوم به کعبه زرتشت دیده میشود که کاربری دقیق آن در گذشته برای کارشناسان هنوز مشخص نیست.منبع عکس: fa.wikipedia.comدیگر بنای تاریخی نزدیک به محوطه تخت جمشید، نقش رجب در چهار کیلومتری شمال تخت جمشید است که در حدفاصل بین تخت جمشید و نقش رستم قرار دارد. Con​tent was gen er​at᠎ed with behsaznama Content G en​erator D​emov​ersi​on!

دتایل نمای خشک

Group: از این دستور برای گروه کردن چندین آبجکت استفاده میشود. سنگ نمای چینی سفید، خاکستری و سنگ نمای چینی کریستالی مدل های مختلفی از این سنگ نمای پرکاربرد هستند که در طراحی نمای سنگی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین مدل سنگ نمای ساختمان کدام است؟ این افراد بهترین مکان ها را برای خرید سنگ به شما معرفی خواهند کرد. این اشیا تنها بخش کوچکی از یافتههای باستان شناسی در این منطقه هستند و در طول سالیان اخیر، بخش زیادی از آثار کشف شده در این منطقه را از ایران خارج کردهاند و در موزههای آمریکا و اروپا به نمایش گذاشتهاند.از مهمترین آثار به نمایش در آمده در تالار هخامنشی میتوان به مهرههای چشم کشف شده از تخت جمشید، الواح گلی به خط میخی، تکههایی از تندیسهای سنگی حیوانات از جمله گوش گاو و سر شیر، خنجر، ظروف سفالی، گلدان و ابزار جنگی مانند شمشیر، اشاره کرد. منبع عکس: ealiya.comاین بخش از موزه اصلیترین قسمت موزه به شمار میرود که آثار به نمایش در آمده در آن متعلق به دوران هخانشیان هستند و در طول کنکاش و خاکبرداری از منطقه تخت جمشید به دست آمدهاند. اشیای داخل موزه تخت جمشید، آثار مکشوفه از همین منطقه و کاخهای تخت جمشید هستند.بخشی از پای مجسمه مرمر و پرده سوخته کشف شده از محوطه تخت جمشید نیز در این موزه به نمایش در آمدهاند.

سه راز چیزهایی که به شما تعلق دارد نه درباره بیاموزید روش اجرای نمای خشک|شش نکته برای روش اجرای نمای خشک|مطمئن بدون استرس روش اجرای نمای خشک}

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک در ایران لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید