چهار بدون ارزش روش‌ها برای دریافت اضافی با نمای خشک

در این سیستم می توان با استفاده از تیغه هایی با مقطع دوکی شکل نماهایی ظریف و بسیار زیبا به وجود آورد که ماحصل آن علاوه بر زیبایی نما سایبان های کاربردی و مفید است.این سیستم متشکل از سه قطعه اصلی می باشد که با اتصال به سازه بوجود آورنده مجموعه لوور می باشند . در یك میدان یا چهارراه هماهنگی كُنجهای ساختمان هایی كه در چهار طرف آن قرار گرفته است می تواند در نمای شهری تاثیر زیبایی داشته باشد. قطعه دوم با نام منقاری شناخته می شود که نگهدارنده ی قطعه اصلی می باشد و با دندانه هایی که در قسمت انتهایی آن می باشد از یک سمت به خورشیدی و از سوی دیگر به قطعه اصلی متصل میشود. بدنه نما بدون توجه به اینکه شما از کدام مصالح استفاده می کنید، بایستی اتصالات محکمی با سازه اصلی داشته باشد و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، چه بسا که در بسیاری از پروژه ها به دلایل مختلف از توجه به این امر مهم خودداری می نمایند.

نمای خشک مدرن

2. فضای توزیعکننده: فضایی است که پس از دعوت که نخستین و مهمترین وظیفه ورودی است، نقش توزیع قسمتهای دیگر برای دسترسی را بر عهده دارد. نمای ساختمان بعنوان عایق صوتی ایدهال و مناسب؛ كاملاً واضح و روشن است كه نمای ساختمان نقش بسیار مهمیدر كاهش ورود میزان آلودگی های صوتی و صداهای آزاردهنده محیط بیرون به فضای داخلی است. براساس شواهدتاریخی،در قرن ششم میلادی برای نخستین بار دركلیسایی در قسطنطنیه از شیشه بعنوان یك مصالح ساختمانی استفاده شد.قصركریستال لندن اولین ساختمان شیشهای بود كه در سال 1851 احداث شد. همچنین جهت ساخت شبکه ای از آکس بندی های افقی و عمودی متصل به کمربندی که محل نصب ورق های کامپوزیت و یا نمای شیشه را مشخص می کنند نیز از پروفیل های آهنی مشابه استفاده می گردد. این متریال بیشتر با شیشه ترکیب شده تا ظاهری مدرن ، ساده و شیک و شاخص را به ساختمان ببخشند . نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود، ملاحظه میگردد که با گذشت زمان کمی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپهای سیمی نیز از افتادن آنجلوگیری نمیکند. ستون توسکانی، سازگاری دیگری از یک ایده سنتی بود که شکلی از ستون Doric بود که نسبت به نمونهی قبلی ساده تر است.

نمای خشک در ساختمان

با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. در این سیستم جهت اجرای کمربندی های اصلی زیر سازی از پروفیل های آهنی با مقطع مشخص و متناسب با ابعاد ساختمان و طرح مورد استفاده قرار می گیرد. برای اجرای مهار هر نوع سنگ نما از نظر ابعاد ، جنس و طرح آن نیاز به فن کار و ابزار مختلفی است که هر شرکت پیچ و رولپلاک نما که مسئولیت تثبیت سنگ های نما را به عهده می گیرد هم نیروهای آموزش دیده و نیز تجهیزات کافی و به روز را دارا باشد تا کار مقاوم سازی سنگ نما را به درستی انجام دهند. باید انتخاب دقیق و کارشناسی صورت گیرد تا سنگ مادامی که ساختمان سرپاست بتواند زیبایی و ماندگاری خود را حفظ کند. نما در واژه نامه دهخدا به معنی صورت ظاهری هر چیزی، آنچه كه در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است.

مسكن به عنوان یكی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده كه انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزیهای ملی به مسكن نه به عنوان محلی برای آسایش ساكنان در ابعاد عینی وذهنی، بلكه به عنوان یك مشكل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود. بند كشی صحیح و اصولی با ملات ریزدانه و پرمایهء مناسب و متراكم برای زیبایی بیشتر و نیز ممانعت ازنفوذ آب و رطوبت بداخل دیوارنما و دیوار زیرین. در ساختمان با ارتفاع بلند عناصر باریك جلوه بیشتری از خود نشان می دهند .عناصر پنجره و در و نعل درگاهها در نما موثر هستند. توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان باید به شیوه ای طراحی شود که خیره کننده نباشد و بر طراحی نمای خارجی ساختمان تاکید داشته باشد و اول خود نما به چشم آید و در مرحله بعدی نورپردازی نما جلب توجه کند. توجه داشته باشید که برای ساده تر به نظر رسیدن نمای یک ساختمان بهتر است از نمای خارجی تک رنگ استفاده کنید.

 This post w​as g​enerated by behsaznama Conte​nt Genera to​r DEMO!

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نصاب نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید