چهار قدم آسان برای یک استراتژی اجرای نمای خشک آجری برنده

جدیدترین تکنولوژی موجود در زمینه نما و مبتنی بر بتن، نماهای GFRC است که علاوه بر زیبایی نما، مزایای بسیار زیادی در راستای کند کردن روند فرسایشی نمای خارجی ساختمان، جلوگیری از هدر رفت انرژی، کم شدن هزینههای مرتبط با نما، خاصیتهایی همچون مقاومت در برابر آب، آتش و… به عنوان یک ماده مهندسی، خصوصیات جی اف آر سی یا GFRC بسته به ترکیب مواد سازنده آن میتواند متفاوت باشد. در این مقاله ابتدا به معرفی نمای GFRC و مزایای آن و سپس به طبقهبندی انواع آن میپردازیم. وزن کم GFRC امکان اجرای آنها بر روی سطوح ساختمان را راحتتر، سریعتر و بدون چالش میکند. از آنجایی که آجرهای نما در یک پروژه قابل مشاهده می باشند، دارای رنگها و خصوصیات ظاهری متنوع و زیبایی هستند ؛ در حالی که ظاهر آجرهای معمولی به علت کاربرد در قسمت های داخلی اهمیت چندانی ندارند و به طراحی ظاهری آنها توجه خاصی نشده است. وزن سبکتر، مقاومت در برابر کشش و خمش، مقاومت در برابر آب و فایرپروف؛ آزادی عمل طراحان و معماران در امکان ابداع طرحهای جدید در انواع رنگها و بافتها را برای استفاده در سطوح مختلف ایجاد میکند. کارخانه آجر ایران نما به عنوان تولید کننده آجر نسوز نما به دلیل انتخاب مواد اولیه عالی از بهترین معادن خاک نسوز و انجام آزمایش های استاندارد و علمی متعدد قبل و بعد از تولید و همچنین با بهره گیری از کارشناسان مجرب در پروسه خط تولید˛ توانسته محصولات نسوز نما را درجه یک و با بالاترین کیفیت سطح و رنگ به بازار عرضه کند .محصولات نسوز این شرکت علاوه بر نمای خارجی ساختمان، در زیباسازی و ایجاد نمای کلاسیک در دکوراسیون داخلی منازل، هتل ها، مطب ها، فروشگاه ها و سایر مکانهای عمومی توانسته زیبایی دوچندانی را خلق کند.

اجرای نمای خشک

۲- به علت استفاده از سیمان، دوغاب و ملات در کار، در صورتی که دقت لازم در کار اعمال نشود، می تواند موجب کثیف شدن نمای آجری و ایجاد لکه روی آن ها شود. به عنوان اولین گام در رعایت نکات اجرایی آجر در نما، باید دست به انتخاب آجری مناسب برای نما بزنید. شاید اولین چیزی که در ابتدا توجه شما را نسبت به یک خانه یا آپارتمان جلب میکند، نمای آن است. اجرای نمای آجری با استفاده از چسب : اولین مرحله انتخاب چسب مناسب است که خصوصیات فنی آن با نمای آجری هماهنگ باشد . امروزه این روش از متداول ترین روش های اجرای نمای آجری به شمار می آید. همزمان با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت در زمینه ساخت نما هم روز به روز بیشتر میشود. مشابه فایبرگلاس خرد شده (نوعی که برای تشکیل بدنه قایق و سایر اشکال پیچیده سه بعدی استفاده میشود) است؛ اما به مراقب بسیار ضعیفتر.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

همیشه نمای ساختمانها و خانهها به خصوص نمای جی اف آر سی – GFRC هستند که ظاهر یک شهر را میسازند. GFRC یا جی اف آر سی مخفف بتن الیاف شیشه بوده که به نمای خشک هم معروف است. هنر چیدن آجر در بناها به منظور عرضه نماهای تزئینی متناسب با شکل کلی بنا را آجر کاری مینامند. از دیگر مزایای قطعات جی اف آر سی پیشساخته، تعمیر سریع و تعویض قطعات جدید به جای اجزای کلی نمای آسیب دیده است. نماهای سنتی به مرور زمان جلوه خود را از دست داده و دچار فرسایش، ترک و حتی ریزش میشوند؛ اما با استفاده از نسل جدی نمای GFRC، میتوان این مشکلات را مرتفع کرد. این تکنولوژی قریب به نیم قرن است که در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد؛ اما متأسفانه تاکنون در ایران مهجور مانده و کاربرد زیادی نداشته است GFRC. با توجه به گرایش انسان به سمت زیبایی و استفاده از تکنولوژی در جهان مدرن، علم معماری و طراحی نمای ساختمان نیز همسو با این موضوع با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است، شرکت های زیادی در زمینه طراحی سیستم نمای خشک وارد رقابت شده اند، اما تعداد معدودی چون آرمن طرح و نما با داشتن کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته توانسته به عنوان مجری، مشاور و طراح این نما ها باشد.

دیگر شاید وقت آن رسیده باشد که دست از نماهای حجیم و بی روح برداریم و به سراغ نماهای مدرن و پیشرفته برویم. در جی اف آر سی به جای فولاد از الیاف شیشه برای تقویت بتن استفاده میشود. اجرای نمای خشک آجری هم مانند سایر مصالح بدون ملات، و با استفاده از پیچ، مهره و سایر اتصالات روی ساختمان انجام میشود. آنچه میتواند باعث زیبایی بخشیدن به نمای آجری شود ظرافت در اجرای آجر نما و نحوه چینش آن است. نصب آجر نما یکی از ظریف ترین کارهای عملیاتی ساختمانی است که اصول و استانداردهای خاص خود را دارد. یکی از مهمترین مصالحی که در نمای خشک امروزه به کار می رود و طرفداران بسیاری دارد کرتین وال می باشد، چرا که زیبایی و استحکام این مصالح بسیار عالی می باشد. در گذشته، نمای ساختمانها بتنی بود و به دلیل وزن بالا و همچنین مقاوم نبودن در برابر شرایط جوی دارای مزایای کمی بود. همچنین وزن کم این محصول به دلیل ضخامت کم، تولید قطعات ظریف و بزرگ با طرحهای متنوع و پیچیده را امکانپذیر میکند. اگر قصد خرید آجر لفتون صادراتی درجه یک و مرغوب را دارید، پیشنهاد میکنیم برای اینکار از طریق یک سایت معتبر و با سابقه خرید کنید تا بهترین محصول را با بهترین قیمت به دست آورید. This po​st h᠎as be en do ne ᠎wi th t᠎he ​help  of https://behsaznama.com Co nten t ᠎Genera​to r DEMO .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید