چه چیزی یک نمای خشک را می سازد؟

در ادامه با برخی از این موارد و دلایل علاقهمندی افراد به این روش اجرای نما آشنا میشویم. با هم با این روش مدرن آشنا میشویم. به همین دلیل هنوز هم بسیاری این روش سنتی را به سایر راهها ترجیح میدهند چرا که به آن از نظر مقاومت و سایر آیتمها اعتماد بیشتری دارند. همین دلیل منجر به افزایش طول عمر بنا میشود. با توجه به این مزایا، همانطور که پیشتر بیان شد، معایبی هم که در زیر آورده شده، بر این روش وارد میشود که باید با اطلاع از آنها دست به انتخاب زد چرا که در برخی موارد منجر به ایجاد خلل در روند اجرا میگردد. پیش از ایجاد سیستم نمای خشک جهت نصب نما از ملات و غیره برای اتصالات نما به سازه اصلی استفاده می شد و این روند محدودیتها و مشکلاتی داشت از جمله اینکه امکان استفاده از عایق کاری وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی زیادی و ورود آلودگی صوتی و هوا به داخل بنا می شد علاوه بر آن فشار و بار باد در ارتفاع بالا استحکام نما را زیر سوال برده و در برخی موارد باعث سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را در پی داشت .

باز کردن دروازه‌ها برای اجرای نما از طریق استفاده از این ساده نکات

HPL مخفف (High Pressure Laminate) صفحاتی هستند که از ترکیب لایههای سلولزی و رزینهای فنولیک بوجود می آیند.این ترکیب پس از قرار گرفتن در دمای بالای ۱۸۰ درجه سانتیگراد و فشار ۸۰bar تبدیل به صفحات محکم با مشخصات فنی ویژه میشوند. با تولید در دمای بالا و اعمال فشار، میزان تخلخل در این سرامیکها به کمتر از یک صدم درصد میرسد. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . Da​ta h as  be en creat᠎ed ᠎by behsaznama C᠎ontent Gener᠎ator Demov᠎ersion!

دتایل نمای خشک

این توانایی در دیگر نماها وجود ندارد و در صورت آسیب یک قسمت مجبور به تخریب کل نما خواهند بود. برای بسیاری از افراد هنوز هم این روش ناشناخته است و برای برخی دیگر قابل اعتماد نیست چرا که از ایمنی و دوام آن اطمینان کافی ندارند. این روش به حدی جا افتاده که برای برخی از افراد هنوز هم روشهای دیگر ناشناخته است و تصویر آجر را تنها در کنار ملات تصور میکنند و این دو را جداییناپذیر میدانند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که این روش از زمانی که به ایران وارد شده، امتحان خود را در دوام و کیفیت به خوبی پس داده است. مراحل کار به این صورت است که ابتدا یک عایق حرارتی را با چسب به دیوار وصل میکنند. 2. بندکشی با دقت و ظرافت و به صورت اصولی انجام شود چرا که در غیر این صورت آب از درزها به زیر آن نفوذ میکند و در فصول سرد سال دچار یخزدگی و در نهایت کندن آجر از نما میشود. برای مثال ممکن است برای ساخت سازه لازم باشد چندین مهندس انتخاب نمایید یا به گرانی دلار دچار شوید و یا خیلی از مواردی که نمی توان آن ها را پیش بینی کرد اتفاق بیفتد.

همه چیزهایی که درباره نمای خشک در ایران یاد گرفتم از Potus یاد گرفتم

1. زمان اجرای آن نسبت به سایر روشها طولانی تر است چرا که دوغاب و سیمان به کار رفته در آن به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. یخچال گوشت قصابی که خود نوعی از یخچال ایستاده محسوب میشود، علاوه بر سرمایش بالا با کمپرسور قدرتمندی که دارد زیبایی و جلوه خاصی نیز به فروشگاه و فضای مورد نظر شما اجرای نما می دهد.. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود. برای آب بندی مناسب نیاز به کنترل مداوم دارد. در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. با وجود این معایب کسانی که به دنبال اجرای نمای آجری خود با قیمتی مناسب هستند اما محدودیت زمانی ندارند، این راه گزینه مناسبی است. همچنین ارائه 18 پروژه بین المللی در آلمان، اسپانیا، آمریکا، روسیه، ترکیه، رومانی، نیجریه، امارات ، قطر و عمان همواره به دنبال ظهور ایده های نوین خود در بناهای مدرن و شکوهمندیست که طراحی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید