چه کاری می توانید انجام دهید تا نمای خشک خود را از تخریب توسط رسانه های اجتماعی نجات دهید؟

یکی از جدیدترین نماهایی که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد” نما سرامیک خشک و نما پرسیلانی خشک” است. استفاده از این نما برای ساختمان، مزیتهای زیادی به دنبال دارد بهعنوان مثال؛ میتواند در عین زیبایی، باعث استحکام ساختمان شود زیرا از مواد کانی غیرفلزی به وجود آمده است. اگر به دنبال خرید ورق کامپوزیت ارزان قیمت هستید به لیست قیمت ورق کامپوزیت ارزان مراجعه کنید. استفاده از همه مصالح نمای داخلی و خارجی ساختمان از ضخامت 5 تا 50 میلیمتر؛ از جمله ورق کامپوزیت آلومینیومی، سرامیک پرسلان، ورق HPL و ترموود (چوب طبیعی) و… درصورت استفاده از نماهای کامپوزیت، پس از زیرسازی فولادی، قطعات آلومینیومی مورد نیاز نما، بوسیله پیچ و مهره و یا پیچ های سرمته به شاسی کشی فولادی متصل می گردد تا در نهایت، قطعات مورد نیاز نازک کاری نما به آنها متصل شود. زیرسازی آلومینیومی نما عموما برروی شاسی کشی فلزی اجرا شده، بوسیله پروفیلهای فولادی صورت می پذیرد .

روش اجرای نمای خشک

در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. به طور مثال برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب ، این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد ، گرم و خشک ، نماهای خشک به گونه ای طراحی خواهند شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که این امر ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش خواهد داد . مزیت این سیستم سرعت بالای نصب و قابلیت رگلاژ و همچنین استحکام و تنوع شکل رانر های آن می باشد البته که کلیپس ها نیز با رنگ ماندگار و همرنگ با سرامیک قابل انطباق می باشد. با حرکت دنیا به سمت صنعتی شدن و بالا رفتن تقاضا برای ساختمانسازی، پس از رواج برجهای بلند در قرن ۷۰ میلادی در آمریکا گرایش به سمت اجرای نمای خشک بهصورت چشمگیری افزایش یافت. در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه 80 شمسی نیز در ایران برای اولین نمای خشک سنگ بار اجرا شد.

چگونه سرامیک پرسلانی خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

این نما میتواند باعث بهینه مصرف کردن انرژی شود. یکی از نمونههای سرامیک خشک پرسلانی “مجوف” است که به دلیل سوراخهایی که در خود دارد؛ میتواند در برابر هوای سرد یا گرم مانند عایق عمل کند. از سرامیک خشک پرسیلانی میتوان برای هتلها، ساختمانهای اداری-تجاری، مدارس، مراکز تفریحی، کارخانهها، سولهها، مجتمعهای مسکونی، مراکز خرید یا فروشگاهها، بیمارستانها و مراکز درمانی، فرودگاه، رستورانها، سرویسهای بهداشتی و نمای داخلی ساختمانها استفاده کرد. برخی از مصالح که برای نمای خشک میتوان استفاده کرد عبارتند از: صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوقالعاده فشرده، الیاف سیلیکات کلسیم، ورقههای آلومینیوم و کاشیها و آجرهایی سفالین که گسترهای وسیع از رنگ و بافت را در برمی گیرد. این عملیات با توجه به نوع مصالح نازک کاری نما، متفاوت خواهد بود و نیز می توان با توجه به طرح معماری مورد نظر، برجستگی ها و فرورفتگی های نما را بوسیله شاسی کشی فولادی ایجاد نمود. برای نماسازی مدرن ساختمان با کرتین وال نیاز به دانش، تخصص و مهارت است. برخی از شناخته شده ترین مدل های نمای خشک عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ، کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت و… این ساختمان که در منطقه سعادت آباد تهران قرار دارد، از کرتین وال آلومینیومی برای نماکاری استفاده کرده است.

نحوه نصب نمای خشک

در نتیجه افراد مجری کار، هیچ تجربهای در این زمینه نخواهند داشت. به دلیل وجود چنین تجربه با ارزشی در استفاده از نمای خشک، کیفیت کار روز به روز در حال افزایش است. Anchor (انکر) یک نوع پیچ است که با فرو رفتن داخل تایل ها باز خواهند شد و جای خود را محکم می کند. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با مقطع مخصوص طراحی شده به صورت شیاردار ، بر روش ریل های آلومینیومی افقی قرار می گیرند و ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند. استفاده از این نما در ساختمان مزایای زیادی دارد از جمله اینکه میتواند مقاومت یک ساختمان را در برابر فشار یا زلزله را بیشتر کند. ​This h​as  been creat ed  by G​SA  Content Ge nera​to​r  DE᠎MO!

دیدگاهتان را بنویسید