چه کسی دیگری می خواهد راز پشت نما خشک را بداند؟

روش های دیگه ای هم وجود دارن که میتونیم سنگ نما رو به وسیله اون ها مهار کنیم مثل استفاده از چسب های مخصوص، استفاده از دوغاب مرغوب برای پشت سنگ ها به جای نخاله های ساختمانی، استفاده از رابیتس، استفاده از گیره های اسکوپ پروانه ای یا پایه دار برای پشت سنگ ها مثل تصویر زیر و سایر روش هایی که میشه از اون ها استفاده کرد. بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. کامپوزیت به معنای ترکیب است که میتوان این ترکیب را به سه بخش پایه پلیمر، پایه سرامیک و پایه فلزی تقسیمبندی کرد. نحوه ی اتصال به این صورت هست که مشابه تصویر زیر، شیار هایی با عمق متناسب با سایز پین، روی لبه ی سنگ ها ایجاد میکنن. این موضوع میتونه تاثیر زیادی در هنگام انتخاب سنگ داشته باشه.

اتصالات نمای خشک

1. چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است. پس از مشخص شدن نوع نما و مصالح آن، مهندسین طراح باید اقدام به تهیه نقشه های فاز2 شاسی کشی نمایند که این مرحله باید با توجه به جزئیات اجرایی سازه و با برداشت دقیق از شرایط موجود صورت پذیرد. استفاده از نیروی ماهر و متخصص در هنگام اجرا. کاهش وزن ، انطباق با آیین نامه زلزله و قابل اجرا بئدن در ساختمان های مرتفع . با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت. معمولا برای ساخت چهارچوب های نگهدارنده از چوب های اشباع شده و یا حتی برای محکم کاری از فلزهایی نظیر فولاد و یا آلومینیوم استفاده می شود.

قطعات نمای خشک

سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. به طوری که هیچ گونه برآمدگی، کثیفی، گچ و یا خاکی روی اون نباشه. برای بند کشی نهایی میتونیم از مواد نانو که به تازگی وارد بازار شده هم استفاده کنیم. همچنین اگه سنگ ها نصب شده باشن و بعد از اون نیاز به محکم کردن و مهار اون ها پیدا بشه، میتونیم از روش پیچ و رول پلاک کردن برای این کار استفاده کنیم. در نتیجه اگه دوام پایینی داشته باشن و زود خراب بشن خسارت های زیادی رو به همراه دارن. داشته باشه. زیرا سنگ های نما در فضای آزاد قرار دارن و احتمال آسیب دیدن اون ها زیاد هست. یکی از رایجترین متریالها برای اجرای نما خشک ساختمانی، سنگ است. اگر بخواهید ویلایی را از صفر بسازید باید چند مواردی را در شروع رعایت کنید.

از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد. وحرارتی را خواهد داشت، می توان با محاسبات انجام شده نسبت به محل احداث ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استاندارد های مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا می توان برای عبور سیستم تأسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. اجرای نمای سرامیک خشک به دلیل استفاده از پایههای فلزی برای فیکس کردن نما، نسبت به چسب دوام زیادی دارد و به همین دلیل در طول سالیان نیاز به تعمیر و نگهداری و همچنین تجدید چسب نما نیاز ندارد. This post has been نماهای مدرن written by behsaznama  Content  Ge ne rator ᠎DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید