{چگونه|روشهای آسان|دریابیم که چگونه|چگونه میتوان|چگونه میتوان|یادگیری|روشها|بهترین راه|راه درست|راه|نکاتی برای از دست دادن {پول |نقد} با نمای سنگ

هرچه تخلخل سنگ نمای ساختمان بیشتر باشد قدرت نفوذپذیری آب در آن کمتر خواهد بود مثل سنگ نمای گرانیت و سنگ نما تراورتن. کاربرد سنگ نما تراورتن اغلب در کف، دیوار، پیشخوان، پانل پشت سینک میباشد و یا برای پاسیوهای خیابانی و ساخت مسیرهای باغی نیز انتخاب میشود. این نوع سنگ نمای ساختمان اغلب با گرانیت اشتباه گرفته میشود اما سختی آن از گرانیت بیشتر بوده و با ظاهر زبر و بلوریای که دارد بهسادگی قابلشناسایی میباشد. ظاهر این سنگ نیز به شکل لایه ای بوده و به مراتب زبرتر و خشن تر از سنگ های گرانیت است. سنگ نما تراورتن سنگی رسوبی با بافتی بلوری است که از کلسیت(CaCO3) تشکیلشده است و فرمی از سنگآهک است که توسط چشمههای آب گرم و یا در غارهای آهکی تشکیل می­شود. در شرایط آب و هوایی گرم برای مصارف خارجی نیز قابلاستفاده میباشد. هرکدام از سنگ نمای ساختمان در تنوع رنگی متفاوت موجود میباشد.

فکر کنید اجرای نما. حالا یک اجرای نما بکشید. من شرط می‌بندم می‌توانید اشتباهی را که اکثر افراد انجام می‌دهند، مرتکب می‌شوید.

این نوع از سنگ نمای ساختمان در برابر مواد شیمیایی و هرگونه شرایط محیطی مقاوم میباشد. برای نماکاری بخشهای داخلی و خارجی ساختمان، پلها و تونلها میتوان از کوارتزیت استفاده کرد زیرا که به دلیل ارزان بودن بسیار مقرونبهصرفه میباشد. سنگ گرانیت چون در برابر جذب آب و ضربه مقاوم است، میتواند در مناطقی که رطوبت بالایی دارند و در مکان های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. تراورتن میتواند به یک آویز شگفتانگیز، انگشتر و یا دستبند تبدیل شود. سنگ نما تراورتن شفاف، روشن، براق، و بسیار صاف است و میتواند نور را منعکس کند به این دلیل گاهی با سنگ مرمر اشتباه گفته میشود. سنگ مرمر در رنگهای بسیار زیادی موجود است که رنگ سبز، زرد و سفید آن محبوبیت بیشتری داشته و برای کاربردهای خاص مثل نمای حرمها، مساجد، و لابی مکانهای عمومی استفاده میشود. اجرای نمای سنگ ساختمان اصولا با استفاده از سنگهای مقاوم و پایدار در برابر تغییرات آب و هوایی به نسبت سنگهای نصب شده در طراحی داخلی صورت میگیرد. تشکیل شده از بلورهای کوچک سنگ هستند و در عین حال هم مقاوم و هم ماندگاری خوبی دارند. ᠎This content w as gener᠎at᠎ed  by G​SA Con tent G en er᠎at or D​emov᠎ersi​on.

این سنگ به دلیل سختی بالایی که در برابر سایش دارد در سنگ پله، کف و صفحات ضد آب کاربرد دارد. سنگ نما یکی از متریال های شیک و زیباست که عموم مردم آن را می پسندند و بسیار رایج می باشند.سنگ نما دارای رنگ های مختلفی است که با توجه به سبک ساختمان و کاربرد آن می توان سنگ مورد نظر و مناسب را انتخاب کرد.مثلا برای ساختمان مسکونی و ساختمان بیمارستان یک طرح سنگ استفاده نمی شود و با توجه به محیط می توان سنگ مناسب را به کار گرفته و بنایی زیبا خلق کرد. این پوشش اغلب با استفاده از موادی همچون گچ، سیمان سفید، سیمان سیاه، سرامیک ، ام دی اف و بلاخره سنگ پوشانده می شود که همگی آنها در راستای زیبا سازی محل زندگی انسان است. شاید مهمتر از این عوامل، در دسترس بودن تراورتن در ایران باشد که موجب استفاده گسترده از آن شده نحوه اجرای نمای سنگ خشک است. سنگ مرمریت چون مقاومت چندانی در برابر آب و هوا ندارد نمیتوان در نمای ساختمان از آن استفاده کرد. برای اجرای سنگ تراورتن دو راهکار متفاوت پیش رو دارید. گاهی سنگهایی که به آنها علاقه دارید قیمت بیشتری خواهند داشت بخاطر بالابودن قیمت آنها خود را از خرید آنها محروم نکنید. C ontent was creat​ed by G SA Content Gen erator Dem​over sion!

مرمر منبع غنی از کلسیم بوده که تقریباً تمامی آنها قابلیت عبور نور از خود را دارا میباشند. به طور حتم انواع نمای سنگی ساختمان را پیرامون خود دیده اید. دقت داشته باشید که قبل از اینکه شروع به کار کنید باید موارد بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. برای اینکه آبجکتها را از هم جدا کنید، باید از فرمان «Explode» استفاده کنید. اینکه فرد نصاب آموزش دیده باشد، نکته قابل توجه و تاملی است که پیمانکار باید به آن توجه کند. به همین علت استفاده از سنگ نمایی که به روش خشک اجرا میشوند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 7. علاوه بر این به طور کلی توجه به نورپردازی نمای ساختمان موجب زیباتر شدن نما در سبک های مختلف می شود زیرا به کمک نور بافت مصالح بهتر دیده می شود و حس مخاطب را نسبت به اشیای در معرض نمایش تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از اساسی ترین المان های نمای کلاسیک ، ستون ها هستند که حس شکوه و استواری را در بیننده القا می کند . مهم ترین علت ریزش سنگ نما سنگ کاری نامناسب میباشد. نمای سنگی یکی از رایج ترین نماها شهری است که امروزه در سطح شهر بسیار مشاهده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید