چگونه اجرای نما خود را در یک هفته (ماه، روز) بهبود دادیم

این نمونه از نما که به عنوان پانل سیمانی از نوع الیاف دار نیز شناخته می شود می تواند در شکل ها و طرح های گوناگون مورد استفاده باشد و به صورت هوا خشک تولید و در دسترس نماکاران قرار می گیرد. به دلیل نوع مراحل اجرای نمای آلومینومی این امکان فراهمشده است که پس از گذر زمان در صورت بروز مشکلی در ظاهر نما و یا اعمال تغییراتی در بدنه، ورقهای آلومینیومی از نما خارجشده و با ورقهای جدیدی جایگزین شوند. بهتر است از اجرای این نما در شهرهای قدیمی مانند دزفول، یزد و … چرا نمای کامپوزیت به سرعت جایگزین مصالح قدیمی شد؟ ورق کامپوزیت آلومینیومی چیست؟ جهت ایجاد نمایی زیباتر و ضد آب شدن نما، فاصله درزهای بین ورقها را با تسمهای از جنس ورق یا چسبهای پلی اورتان یا چسب و لاستیک سیلیکونی پر میکنند. چراکه در صورت بهرهگیری از این نما، منظر شهری دستخوش تغییر قرارگرفته و با سبک اصیل معماری شهر در تناقض قرار میگیرد و ارزش معماری و هویتی آن را زیر سؤال میبرد. که در صورت نصب صحیح ورقهای آلومینیومی میتوان از این ویژگی در جهت رعایت کردن قوانین مصوب نظاممهندسی و ساختوساز استفاده کرد. Th is art​ic le was g ener᠎ated by GS​A Co ntent Generato r DEMO !

چند سالی است که در سطح کشور دیده میشود.

شرکت تولیدی عمرانی بهکام سازان با برند تجاری بهکام نما با سابقه ی بیش از بیست سال، در زمینه ی تولید و اجرای مصالح مدرن، سبک و مقاوم جهت نمای خارجی و دکوراسیون داخلی فعالیت نموده و به یاری پروردگار متعال, نحوه اجرای نمای سنگ خشک پروژه های بیشماری در داخل و خارج از کشور در رزومه ی کاری بهکام نما به ثمر رسیده است. بهتر است در زمان انبار ورقها بهصورت کتابی و از جهت طول بر روی زمین قرار گیرد. ازآنجاکه ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بر روی یکلایه زیر سازd (آهنی یا چکمهای) نصب میشوند، یکلایه هوا بین بدنه اصلی ساختمان و نما قرار میگیرد که همین مسئله باعث میشود ساختمان با هزینه کمی عایق صوتی شود. اگرچه نماهای مبتنی بر شیشه و آلومینیوم اخیراً بسیار محبوب شدهاند اما نماهای سفالی مانند نماهای آجری سالهاست در جهان مورد استفاده قرار میگیرند؛ اما در ایران استفاده از نما چند سالی است که در سطح کشور دیده میشود. از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و…

از آنجا که این الیاف مانند فولاد زنگ نمیزنند، بنابراین نیازی به محافظت از پوشش بتن در برابر زنگ زدگی نیست. نمای تراکوتا یک نمای ساختمان زیبا وسنتی در حوزه اجرا و طراحی نمای ساختمان شناخته شده است و در حقیقت نوعی از نمای سفال است. دلیل استقبال و کاربرد فراوان این متریال عدم وجود هرگونه محدودیت درزمینهٔ طراحی و اجرا است. این نوع طراحی نما بیشتر برای ساختمانهای صنعتی، اداری، تجاری، پالایشگاه، فرودگاه و پمپ بنزین استفاده میشود. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود این نما است که ویژگی های منحصر بفردی دارد. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود.نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت. ​Data has been generat​ed by behsaznama  Content  Ge nera tor DE MO.

درصورت سنگی بودن نما بخصوص نماهای با سبک کلاسیک بدلیل وزن بالای نما، جوشکاری ها را باید به دقت کنترل نمود. در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی ۳۰ تا ۴۵ میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند. سیستم کرتین وال (Curtain Wall) معادل فارسی دیوار پرده ای، حائل بین دو فضای سخت و سنگین و دیگری نرم و ظریف است. نتايج نشان داده است که آجرنماهاي شيلي نسبت به آجرنماهاي رسي به طور معني داري درصد جذب آب کمتر و مقاومت فشاري بيشتري دارند همچنين آجرنماهاي شيلي مي توانند بيش از 50 سيکل يخ زدگي را تحمل کنند حال آنکه آجرنماهايرسي توان کمتري نسبت به تحمل اين سيکل دارند. استان سمنان با آن اقلیم متنوع و شگفت انگیزش، یک آبشار معروف و تماشایی هم دارد؛ دره «مپُجن» اسمش را به این آبشار هم داده که برای تماشایش باید از یک دره خنک و صخره ای عبور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید