چگونه نه چیزها روش شما را تغییر می‌دهند اجرای نمای خشک سرامیک

آبساب نوعی سیمانکاری اندودی محسوب می شود که، پس از اتمام سفت کاری نما اجرا می شود. کارخانه آجرنقش جهان نیز در این منطقه واقع شده و با دو دهه سابقه در زمینه ی تولید انواع آجر، از کارخانه های رده اول کشور محسوب میشود. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. از جمله مراحل پایانی اجرای نمای آجری ساختمان، بندکشی آجر نما است که باید با مهارت انجام شود. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. در دنیای امروز متریال های زیادی برای ساخت نمای ساختمان وجود دارند. روش اجرای زیرسازی برای هرکدام از این نماها ممکن است متفاوت باشد. قوس یا چفد یا دور، باریکهای است که بین دوپایه یا دو دیوار اجرا میشود و مانند تیر حمال (باربر) وزن طاق (سقف) را به پایهها منتقل میکند، قوسها انواع مختلفی دارند و از نظر اجرا نیز متفاوت هستند. This data has been done by https://behsaznama.com Content G​en᠎er at᠎or DEMO!

فیلم اجرای نمای خشک

۱۳-حجم سازیها و برجسته کاریها برای اشکال بزرگ و سنگهای سنگین بصورت اصولی و با محاسبه و بدون طرح میلگرد و رابیتس اجرا شود. خرید آجر نما نسوز کد AP300 آذرخش به دو روش متر مربعی و یا محاسبه تعداد قالب مورد نیاز پروژه امکان پذیر است. راه پله ای که مستقیماً مردم را از بیرون ساختمان به دفاتر می برد، نیز از آجر نسوز ساخته شده است. که استفاده از روش سیمانکاری آبساب رایج ترین روش اجرای نماهای سیمانی می باشد. نمای تراکوتا یکی از مدرن ترین و پرطرفدارترین نمای ساختمانی به شمار می آید. یکی از پر طرفدارترین محصولات این گروه آجر قزاقی به شمار میآید. همانطور که میبیند در قسمت نمای بیرونی، کاملا از آجر استفاده شده است که تلفیقی از آجرهای سنتی و آجرهای نسوز میباشد. انتخاب سنگ های مورد استفاده در تولید این ملات را می توان بر اساس رنگ آن ها به انواع جیگری، لیمویی، سفید، مشکی، قهوه ای، کرم، سفید استخوانی و سبز دسته بندی نمود.

انواع نمای خشک

نمای آبساب از لایه آستر با نمای ماسه سیمان سفید یا رنگی و لایه نهایی سیمانی تشکیل می شود. سنگی که در اجرای نمای سنگ خشک به کار برده می شود بایستی ضخامت بیشتری نسبت به سنگ های اجرا شده به روش با ملات (تر) داشته باشد. این نما نسبت به سایر نماهای سنتی ویژگی و مزایای بیشتری دارد. در مقایسه با سایر انواع نماسازی در مورد مقاومت در برابر عبور سرما و گرما موفق تر عمل می نماید. به طور کلی سیمانکاری آبساب علاوه بر مقاومت بسیار بالا از قیمت ارزان تری نسبت به سایر روش های سیمانکاری برخوردار است. در سیمانکاری های مدرن در برخی موارد از مواد نانو نیز بر روی نما در مرحله پایانی کار استفاده می کنند که بر صاف و صیقلی بودن سطح نما کمک و از آلودگی آن به انواع آلاینده ها از جمله گرد و غبار و ذرات ریز آلاینده موجود در جو جلوگیری می کند. This was created by  https://behsaznama.com  C on tent G enerator Dem over᠎sion !

همانطور که گفته شد یکی از روش های رایج سیمانکاری در ایران روش آبساب است. بنابراین برای جلوگیری از شوره; در سطح آجر باید از میزان تبخیر آب آجر کاسته خواهد شد. با احتساب یک سانتیمتر بندکشی برای هر متر مربع از دیوار تعداد 74 عدد آجر لفتون نیاز می باشد. آجر قزاقی از قدیمی ترین نوع آجر سنتی می باشد که با تکیه بر تعداد بیشماری از آثار تاریخی به جا مانده از دوره ساسانیان من جمله مسجد جامع اصفهان، مسجد جامع اردستان، گنبد کاووس و… در فرآوری آجر نما نسوز در دمای 1100 درجه سانتیگراد کلیه عناصر آلی موجود در مواد معدنی آجر از بین میرود. البته بحث نمای ساختمانی میتوان به بخش های گوناگونی اشاره نمود اما موضوع اصلی ما نمای خشک است نه نما در معماری. به دلیل عدم استفاده از روش های دوغابی در این روش، امکان اجرای این روش نما در بخش های مختلف نما، بالا و مطالب بشتر پایین نما و… عمل سابیدن نمای سیمانی آبساب تا نمایان شدن سطح سنگ های استفاده شدن در ملات ادامه پیدا می کند. 4- افزایش عمر مفید نما وکاهش هزینه بازسازی و ترمیم و امکان بازیافت دوباره مصالح : عمر مفید نماهای دوغابی تنها حدود ۱۵ سال است و پس از آن احتیاج به ترمیم و تعمیر دارد که تعمیر آن نیاز به تخریب نما و ملات زیری دارد .

دیدگاهتان را بنویسید